book-open راهنمای سفر به بارسلونا

18 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

راهنمای سفر به بارسلونا

برای سفر به هر جای دنیا باید اطلاعاتی از شهر یا مردم اون شهر داشته باشید تا بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید. آژانس راه و رسم سفر در این مقاله قصد دارد تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به شهر بارسلونا را در اختیار شما قرار دهد، با ما همراه باشید.
تاریخچه شهر بارسلونا
بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.
بارسلون به لحاظ اهمیت در دانش مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، تجارت خارجی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلون یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلون در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است. شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است. این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.

بارسلون به عنوان یک شهر رومی تأسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونی گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقر اصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.

بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است. پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلون و بارسلونس کومارکا است.

موقعیت جغرافیایی شهر بارسلونا

بارسلونا در شمال شرقی شبه جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. مساحت این شهر ۱۰۱ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۵ انجام شده ۱۶۰۴۵۵۵ نفر است. این شهر توسط رشته کوه‌های کلسرولا محصور شده و رودخانه یوبرگات در جنوب غربی و رودخانه بسوس در شمال آن جریان دارد. تیبیدابو با ۵۱۲ متر ارتفاع بلندترین کوه کلسرولا است که از بالای آن می‌توان بخش قابل توجهی از شهر را مشاهده کرد.

شرایط دریافت ویزای بارسلونا (اسپانیا)

کشور اسپانیا به جهت وجود مناظر و طبیعت زیبا و همچنین سواحل بی نظیر مقصد توریست های بسیاری از سراسر دنیا می باشد. متقاضیانی که قصد اقامت کوتاه مدت (‌ نظیر شرکت در سمینارها، دوره های آموزشی کمتر از سه ماه و … ) و همچنین سفر و تفریح به کشور اسپانیا را دارند، بهترین راه ورود آنها ویزای توریستی اسپانیا می باشد. اگر تمایل دارید به کشور اسپانیا سفر کنید و از مکان های توریستی، مناظر بکر و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید باید ویزای توریستی این کشور را دریافت نمایید.

برای مشاهده مدارک مورد نیاز سفارت اسپانیا اینجا کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به شهر بارسلونا

از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به بارسلونا تابستان است. تابستان فصل گردشگری در بارسلوناست. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و امکانات تفریحی سواحل، در تور اسپانیا استفاده کنید. نرخ هتل‌ها در این فصل در بالاترین حالت ممکن قرار دارد.

از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به بارسلونا زمستان می باشد.  دمای هوا در این فصل از 1 تا 10 درجه متغیر است. مزیت سفر به بارسلونا در زمستان خلوت بودن این کشور است. همچنین بارش برف مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. بعد از زمستان، از نظر اقتصادی بهترین زمان برای سفر به شهر بارسلونا اوایل فصل بهار و پاییز می‌باشد، در این زمان هوا مناسب است و نرخ‌های تور بارسلونا از تابستان مناسب‌تر هستند.

بارسلونا در فصل بهار (ماه های: مارس - آوریل - می)

این فصل بعد از تابستان بهترین زمان سفر به بارسلوناست. بارسلونا در فصل بهار شاهد بارندگی‌های ملایمی می‌باشد. البته میزان بارندگی در هر سال متفاوت است. برخی از سال‌‌ها نیز بارندگی‌های مداوم و شدید در سراسر فصل بهار ایجاد می‌شود. ماه مارس خنک‌ترین ماه بهار و ماه می آفتابی‌ترین ماه در این فصل می‌باشد.

اگر برنامه‌ی سفر خود به بارسلونا را برای این فصل از سال تنظیم کرده‌اید، بهتر است در چمدان خود لباس و کفش مناسب مخصوص روزهای بارانی داشته باشید. در این ماه‌ها امکان آفتاب گرفتن در کنار ساحل وجود ندارد، چرا که معمولا هوا ابری و نیمه ابری می‌باشد. پس احتیاجی نیست که وسایل آفتاب گرفتن را به همراه داشته باشید. شما در این فصل از سال به دور از شلوغی‌های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال‌های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

بارسلونا در فصل تابستان (ماه های: ژوئن - جولای - آگوست)

فصل تابستان فصل داغ گردشگران برای سفر به شهر ساحلی بارسلونا است. ماه ژوئن بهترین زمان برای سفر در این فصل است چرا که گرمای آن بسیار دلچسب بوده و آزار دهنده نیست. اما در ماه‌های بعدی این فصل گرما شدیدتر شده و در حتی در بعضی از ساعات روز غیر قابل تحمل می‌شود. افراد محلی معمولا در ماه جولای و آگوست بین ساعات 1 تا 5 بعد از ظهر در خانه می‌مانند تا از آفتاب داغ و سوزان آن شهر در امان باشند.

اگر قصد سفر به بارسلونا را در این فصل از سال دارید، لباس‌های نخی و پنبه‌ای، لباس‌های ساحلی، عینک و کلاه و صندل‌های تابستانی خود را فراموش نکنید. البته در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از شب‌ها در ماه ژوئن دمای هوا پائین بیاید. در ماه آگوست نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز ممکن است در برخی روزها بارندگی پیش بیاید.

بارسلونا در فصل پاییز (ماه های: سپتامبر- اکتبر- نوامبر)

در ماه سپتامبر، زمانی که آب و هوا هنوز گرم است، رعد و برق وجود دارد. دما در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما ماه اکتبر شروع به شبیه سازی پاییز می کند و نوامبر پیش از سردترین ماه های زمستان است. این فصل در شهر بارسلونا، تعداد گردشگران و قیمت هتل‌ها کمی کاهش می‌یابد. میانگین دمای بالا، ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

اگر در هرکدام از این ماه‌ها به بارسلونا می‌روید چمدانتان سنگین‌تر است چرا که روزها به لباس‌های نازک و خنک و شب‌ها به لباس‌های ضخیم و بارانی احتیاج دارید. کفش مناسب و چتر را نیز فراموش نکنید.

بارسلونا در فصل زمستان (ماه های: دسامبر- ژانویه - فوریه)

حداقل دما در ماه های ژانویه 4.4 درجه سانتی گراد و حداکثر دما در ماه‌های فوریه 10 درجه سانتی‌گراد است. اگر تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن برایتان در اولویت نیست، فصل زمستان زمان مناسبی برای یک سفر مقرون به صرفه به بارسلونا است.

طبیعت بارسلونا در این فصل بسیار جذاب خواهد بود. بارش برف و باران با تابش نور ملایم خورشید روزهای دلچسب و خاطره انگیزی را برایتان می‌سازد. سفر در زمستان هم ملزمات خاصی دارد. لباس‌های بسیار ضخیم مانند کت، ژاکت، کاپشن، دستکش و کلاه و چکمه و جوراب‌های گرم را فراموش نکیند تا سفری بی دغدغه و شیرین‌تری را تجربه کنید.

آداب و رسوم مردم شهر بارسلونا

زبان رسمی بارسلونا کاتالان و اسپانیایی است که دو زبان متفاوت و مستقل‌اند.بیشتر تابلوهای شهر به زبان کاتالان نوشته شده اما با کمی آشنایی با اسپانیایی هم می‌توانید از آن‌ها سر دربیاورید. اغلب مردم بارسلونا به هر دو زبان مسلطند. نژاد و فرهنگ کاتالونیا با جاهای دیگر اسپانیا متفاوت است.

اهالی بارسلون، مثل بیشتر مردم جنوب اروپا، آرام‌تر و آسان‌گیرتر از شمالی‌ها هستند. راحت‌تر احساساتشان را نشان می‌دهند، در مورد مسائل روزمره مثل دیر رسیدن به سر کار استرس ندارند، اهل خوشگذرانی هستند و در کل خیلی زندگی را سخت و جدی نمی‌گیرند. کاتالان‌ها صبح خیلی زود بیدار نمی‌شوند و اهل چرت بعد‌از‌ظهر و شام دیروقت هستند. قبل از ۹ صبح خیابان‌ها خلوتند؛ خیلی از مغازه‌ها بین ۳ تا ۵ بعدازظهر تعطیل می‌کنند و رستوران‌ها هم زودتر از ۸ شب شام سرو نمی‌کنند. برای لذت بردن از جذابیت‌های بارسلونا سعی کنید با این سبک زندگی هماهنگ شوید.

در بارسلونا همان خونگرمی معروف اسپانیایی را تجربه خواهید کرد. مردم با مهربانی به سوالتان جواب می‌دهند.گارسن‌ها معمولا خوشرو و باحوصله هستند و انتظار انعام هم ندارند. به کودکتان هم خوش خواهد گذشت چون بر خلاف شهرهای دیگر اروپا، بودن بچه‌ها در رستوران‌ها و جاهای دیگر شهر در هر ساعت شبانه‌روز بسیار عادی ‌است.

تجربه جالب دیگر تماشای سالمندان خوشحالی است که یکشنبه‌ها در میدان بزرگ کاتالونیا رقص ملی کاتالان اجرا می‌کنند.

اینترنت و سیم کارت در بارسلونا

شهر بارسلونا یکی از بزرگترین شبکه‌های وای‌فای رایگان را در سراسر اروپا دارد. با ‌این‌حال سرعت این اینترنت شهری برروی ۲۵۶ کیلوبایت محدود و دسترسی به برخی سایت‌ها نیز مسدود شده است. با استفاده از این اینترنت که در بیشتر نقاط شهر کار می‌کند، شما می‌توانید از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی متداول استفاده کنید. عموم هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز امکان دسترسی به اینترنت سریع‌تر را می‌دهند. همچنین در بسیاری از مکان‌های تاریخی و توریستی، شما به اینترنت سریع دسترسی دارید. وسایل حمل و نقل عمومی نیز به شما امکان دسترسی به اینترنت را می‌دهند.

از بهترین اپراتورهای موجود در اسپانیا می‌توان به آرنج (Orange)، مووی‌استار (Movistar)، وودافون (Vodafone) و تری (Three) اشاره کرد. این اپراتورها شعب زیادی در سراسر شهر بارسلونا و البته فرودگاه شهر دارند. حتا می‌توانید سیم‌کارت موردنظر را از فروشگاه‌ها، مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و کیوسک‌های شهر تهیه کنید. فراموش نکنید برای خرید سیمکارت حتما باید پاسپورت‌ همراه‌تان باشد.

حمل و نقل عمومی شهر بارسلونا

در شهر بارسلونا سیستم حمل و نقل در مقایسه با بسیاری از شهرهای توریستی اروپا، ارزان قیمت و کار آمد است. مترو، انواع مختلف اتوبوس و البته تاکسی در همه جای شهر در دسترس شما خواهند بود. انواع مختلفِ بلیط مترو و اتوبوس وجود دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. شما بسته به زمان اقامت‌تان در بارسلونا یا مسیری که معمولا در آن عبور و مرور می‌کنید، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با این همه تاکسی نیز گزینه در دسترس و مناسبی است. خصوصا اگر شما و همسفران‌تان بیش از ۲ نفر باشید، می‌توانید با مبلغی بسیار نزدیک به مبلغ بلیط تک‌نفره اتوبوس و مترو، از این گزینه استفاده کنید.

مترو: مترو بهترین گزینه برای پشت سر گذاشتن ترافیک شهری است. مترو بارسلونا نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارد و در مجموع ۱۲ خط و ۱۶۰ ایستگاه در نقاط مختلف شهر دارد و ایستگاه‌های آن با علامت M مشخص شده اند. ساعت کاری متروی بارسلونا از پنج صبح تا نیمه شب است.

تراموا: در حال حاضر دو شبکه تراموا و شش خط تراموا در بارسلونا وجود دارد. ساعت کاری ترامواها در روزهای تعطیل از ۵ صبح تا نیمه شب و در سایر روزها از ۵ صبح تا دو پس از نیمه شب است.

اتوبوس: اتوبوس‌های شهری بارسلونا که با نام TMB شناخته می‌شوند در بیش از ۱۰۰ خط متفاوت رفت و آمد دارند. ساعت کاری اتوبوس‌های شهری از ۵ تا ۸ صبح آغاز می‌شوند و در ۱۰ تا ۱۱ شب به پایان می‌رسند.

قطارهای حومه: قطارهای حومه بارسلونا برای دسترسی به شهرها و روستاهای اطراف کاربرد دارند.

تاکسی‌های عمومی: بسته به آن که چه زمانی از تاکسی‌های عمومی بارسلونا استفاده می‌کنید، با نرخ متفاوتی کرایه شما محاسبه می‌شود. برای سفرهای داخل شهر، هزینه ورودی ۲.۱۰ یورو است و بسته به زمان سواری به ازای هر ۱ کیلومتری چیزی در حدود ۱.۱۳ تا ۱.۳۰ یورو به کرایه اضافه می‌شود. برای سفرهای برون شهری ورودی تاکسی‌ها حدود ۶ یورو است و به ازای هر ۱ کیلومتر حدود ۰.۷ تا ۱.۴۰ یورو به هزینه افزوده می‌شود.

تاکسی‌های آنلاین: از تاکسیهای آنلاین بارسلونا می‌توان به هایلو (Hailo)، مای‌تاکسی (MyTaxi) و کبی‌فای (Cabify) اشاره کرد. خوب است بدانید از سال ۲۰۱۹ اوبر در شهر بارسلونا فعالیت ندارد.

هتل های شهر بارسلونا

مهمترین مسئله در انتخاب محل اقامت، قصد شما و انتظارتان از سفر است. اگر برای گشت‌و‌گذار و دیدن شهر بارسلونا، به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است هتلی در مرکز شهر بگیرید. میدان کاتالونیا، میدان اسپانیا و یا هتلی در نزدیکی ساحل‌های شنی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اقامت در این شهر باشند.

انتخاب هتل در محل مناسب همیشه به ما کمک می‌کند که در هزینه‌های تردد داخل شهری خود صرفه‌جویی کنیم.

عموم هتل‌ها به شما امکان دسترسی رایگان به اینترنت را می‌دهند. به‌علاوه بسته به نوع هتل شما می‌توانید از دیگر امکانات آن‌ها از قبیل فراهم کردن وسیله حمل و نقل، خرید تورهای مشخص و برخی خدمات دیگر نیز استفاده کنید.

برای مشاهده هتل های بارسلونا اینجا کلیک کنید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

بارسلونا سرزمین کاتالان‌ها‌ست؛ شهری زیبا و پر‌جنب‌جوش و شاد؛ شهر گیتار‌نوازان دوره‌گرد. بهشت آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه؛ شهر معماری‌های عجیب و خیره‌کننده؛ شهر گائودی و شهر اف-سی بارسلونا. بارسلونا اروپای تمام‌عیار است.

بارسلون همان‌ است که از یک شهر اروپایی انتظار دارید؛ دریا و ساحل، رستوران‌ها و کافه‌هایی که تا پاسی از شب گذشته بازند، خیابان‌های پر توریست، آثار دیدنی و موزه‌ها، آثار معماری معروف، خرید و تفریح. بارسلون شهری‌ست برای همه؛ شهری پر جنب‌و‌جوش و شاد و زیباست و هر چند روزی هم که آن‌جا بمانید، باز هم جایی برای دیدن دارد.

اگر مقصد مشخصی ندارید، ماشین را فراموش کنید. گوشه گوشه‌ی شهر بارسلونا پر است از دیدنی‌های منحصر به‌فرد. در کنار جاذبه‌های توریسی معروف شهر مثل خیابان رامبلا، فواره مونتجوی، محله گوتیک، ورزشگاه نیوکمپ، ساختمان کازا میلا، ساحل بارسلونا، پارک گوئل، کلیسای ساگرادا فامیلیا، تپه مونجوئیک، موزه پیکاسو و ده‌ها جاذبه‌ی معروف دیگر، خیابان‌ها و میدان‌های این شهر مملو از جاذبه‌های کمتر شناخته شده است.

در کوچه پس کوچه‌های پشت کلیسای جامع گوتیک معبدی ۲۰۰۰ ساله در دل آپارتمان‌های محله قرار دارد یا کمی آن‌سوتر پل کوچکی که بین دو بنا قرار گرفته است و صحنه‌ی سینمای باشکوهی برای کوچه تنگ و باریک خود ساخته است. در بعضی میدان‌های شهر هنوز می‌توانید جای گلوله‌ها و زخم‌های جنگ‌های داخلی اسپانیا را ببینید.‌

در عموم مسیرهای خود به نوازندگان خیابانی برخواهید خورد. کمی آن سوتر از محله گوتیک، محله اِل بورن قرار دارد که دیدنی‌هایش دست کمی از محله گوتیک ندارد. در نزدیکی میدان کاتالونیا موزه هنرهای معاصر قرار دارد که پاتوق جوان‌های شهر است؛ جوانانی که خیلی سریع با شما گرم خواهند گرفت.

برای مشاهده معروف ترین جاذبه های گردشگری بارسلونا اینجا کلیک کنید.

مراکز خرید بارسلونا

شهر بارسلونا یکی از مقصد‌های خرید مهم دنیا و البته جزء گران‌ترین آن‌هاست. شهر پر از فروشگاه‌های لوکس با اجناس مارک‌دار است. همه چیز از بهترین نوعش اینجا هست؛ از مد و لباس و لوازم خانه گرفته تا بازار‌ها، سوپرمارکت‌ها، عتیقه‌فروشی‌ها و صنایع دستی. در بلوار همیشه‌بیدار گراسیا و خیابان‌های اطرافش هم برند‌های جهانی مثل پرادا و لویی‌ویتون را خواهید دید، هم بوتیک‌های طراحان اسپانیایی و کاتالان.

البته بهترین زمان خرید در چنین شهر گران‌قیمتی، فصل حراجی است که قیمت‌ها پایین می‌آید. بخش قدیمی شهر- باری گوتیک، لا ریبرا و ال راوال- هم پر از عتیقه، صنایع دستی محلی و مبلمان آنتیک است. سرامیک‌کاری، صنایع دستی معروف بارسلونا است. مجسمه‌های سرامیکی به‌خصوص طرح سوسمار بزرگی که در پارک گوئل قرار دارد یا مجسمه‌های سرامیکی کولی‌های اسپانیایی، از محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر است. بازار‌های رنگارنگ مواد غذایی را هم فراموش نکنید؛ پنیر‌های سن‌دار مزارع اطراف یا شکلات‌های مرغوب دست‌ساز را نباید از دست داد.

1- مرکز خرید مارماگنوم(Marmagnum Shopping Center)

مرکز خرید مارماگنوم در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد و بیش از خرید، برای زندگی شبانه‌اش مورد علاقه مردم بود. در سال ۲۰۰۲ به خاطر مشکلاتی که پیش آمد دولت تمام کلوب‌های شبانه را در این مکان تعطیل کرد.

بعد از ۵ سال افت، بالاخره در سال ۲۰۰۷ شورای شهر تلاش‌هایی برای تبدیل اینجا به یک مرکز خرید ۳ طبقه پر رونق با منظره‌ای رو به دریا کرد. در سال ۲۰۱۲ طی یک پروژه نوسازی، طبقه‌ای دیگر با رستوران‌ها و مناظری شگفت انگیز از بندر به ماره‌ماگنوم اضافه شد.

Address: Moll d'Espanya, 5, 08039 Barcelona, Spain

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

2- مرکز خرید گران ویا 2(Expensive shopping center or 2)

مرکز خرید گران ویا 2 در سال ۲۰۰۲ به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید واقع در منطقه جنوب شرقی شهر بارسلونا فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز با مساحتی بالغ بر ۵۴۶۰۰۰ متر مربع، از مطرح ترین و بزرگترین مراکز تجاری اسپانیا بشمار می رود که بیش از ۲۰۰ باب مغازه دارد و از سه طبقه تشکیل شده است.

گران و یا ۲ با آن سقف های گنبدی شکل و بلند خود، از نمای شیک و زیبایی برخوردار بوده و مغازه هایی متنوع با اجناس مختلفی نظیر پوشاک ورزشی، لوازم برقی خانگی، بدلیجات، لوازم ارایشی و موبایل را در خود جای داده است. افزون بر امکانات ذکر شده، این مرکز خرید تقریبا بیش از ۲۰ سینما، تعداد زیادی رستوران و فروشگاه های بزرگ مواد غذایی را نیز در برمی گیرد.

آدرس: Avinguda de la Granvia de l’Hospitalet, 75, 08908 L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona, اسپانیا

3- مرکز خرید لی لا دیاگونال(Lee La Diagonal Shopping Mall)

مرکز خرید لی لا دیاگونال تعداد زیادی مغازه‌ی مختلف پوشاک، باشگاه ورزشی، سینما، رستوران و کافی شاپ در خود جای داده است.

علاوه‌بر این، پارکینگ مرکز خرید گلوریز، فضایی بزرگ برای پارک ۳۰۰۰ خودرو را دارد و تا دو ساعت اول، کاملا رایگان است! از این گذشته، در این مرکز خرید وای فای رایگان و خدمات دیگری نیز ارائه می شود.

Address: Avinguda Diagonal, 557, 08029 Barcelona, Spain

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

4- مرکز خرید پسیچ دگراسیا(Pesic Degrasia Shopping Center)

مرکز خرید پسیچ دگراسیا در نزدیکی منطقه پلازا اسپانیا است و هزاران فروشگاه درون آن قرار گرفته؛ فروشگاه هایی که همه چیز در آن‌ها وجود دارد. بسیاری از مارک های ایتالیایی نیز در اینجا دیده می شود؛ برندهایی از جمله yamamay، camice

5- مرکز خرید لاس آرناس(Las Arenas Shopping Mall)

در مرکز خرید لاس آرناس اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، ظاهر بیرونی و جذاب آن است که به میدان گاوبازی اسپانیایی ها شباهت دارد و به آن «آرنا» گفته می شود. گذشته از تعداد زیاد مغازه هایی که در پنج طبقه‌ی این ساختمان جای گرفته اند، یکی از جالب ترین نکات در مورد مرکز خرید لاس آرناس این است که روی پشت بام این مرکز خرید می توانید نمایی ۳۶۰ درجه از اطراف آن داشته باشید و نقاط مختلفی از بارسلونا را از بالای این ساختمان بزرگ، مشاهده کنید.

مرکز خرید لاس آرناس از حدود ۱۱۵ مغازه در شش طبقه تشکیل شده است که با برخورداری از امکانات مختلفی نظیر رستوران، باشگاه ورزشی و سالن نمایش، امکان انجام تفریحات مختلفی را نیز در حین خرید برای بازدیدکنندگان میسر می سازد.

Address: 557 Avinguda Diagonal, Barcelona, Catalunya, 8029, Spain

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

6- مرکز خرید ال کرته اینگلس(El Corte Ingles Shopping Center)

مرکز خرید ال کرته اینگلس در 7 طبقه ساخته شده است که طبقه اول لوازم آرایشی ولباس زنانه ، طبقه دوم لباس مردانه و آژانس مسافرتی ، طبقه سوم کیف و لباس بچگانه و کفش ، طبقه چهارم لباس نوجوان ، طبقه پنجم مبلمان خانه و لوازم برقی ، طبقه ششم صوتی تصویری و طبقه هفتم دارای کتابخانه و فروشگاه های اسباب بازی است ال کرته اینگلس یکی از بهترین مراکز خرید بارسلونا و مراکز خرید اسپانیاست.

مرکز خرید ال کرته اینگلس بارسلونا ، از بهترین مراکز خرید در بارسلون میباشد. اين مجموعه خريد کليه اجناس مورد نياز شما را خواهد داشت هرچند که اجناس بي­ ترديد ارزان نخواهد بود اما از کيفيت خوبي برخوردار است. در فصل حراج اجناس خوب با کيفيت مناسب و با قيمت عالي يافت مي­شود. با تور اروپا به اسپانیا سفر کنید و از این مرکز خرید دیدن کنید.

Address: Centro Comercial Meridiana, Avinguda Meridiana, 350-358

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

7- مرکز خرید دیاگونال مار(Diagonal Snake Shopping Center)

یکی از بزرگترین مراکز خرید در بارسلونا، دیاگونال مار است که در خیابانی مهم و طویل به همین نام در بارسلونا قرار گرفته است. جایی که ساحل به دریا می رسد. دیاگونال مار به عنوان یک از بهترین مراکز خرید بارسلونا، خانه‌ی طیف گسترده ای از مغازه های پوشاک، زیور آرات و لوازم آرایشی است.

مرکز خرید دیاگونال مار در انتهای غربی شهر قرار داشته و در سال ۲۰۰۲ برای فراهم آوردن امکانات خرید عالی در غرب افتتاح شد. این مجموعه ۸۷,۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و پر از مغازه‌ها و رستوران‌های متنوع است. تنها دغدغه و نگرانی شما وقت صرف کردن بیش از حد در بخش پوشاک خواهد بود. یک ایستگاه مترو در این نزدیکی وجود دارد و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که این مرکز در نزدیکی سواحل زیبای مدیترانه قرار گرفته است، پیشنهاد می کنیم بعد از یک خرید جانانه به تفریح و استراحت در ساحل بپردازید

Address: Diagonal Mar, Av. Diagonal, 3, Barcelona

8- مرکز خرید لا ماکینیستا(La Makinista Shopping Center Barcelona)

مرکز خرید لا ماکینیستا از برترین و بزرگترین مراکز خریدی که در شهر بارسلونا وجود دارد. این مجوعه از نمایی زیبا، دلباز و بدون سقف برخوردار است که در 3 طبقه ساخته شده است. مرکز خرید لا ماکینیستا از 225 مغازه تشکل شده است . در این مجموعه ، رستوران و کافه و فودکورت ، سینما، سالن بولینگ و ... نیز وجود دارند که بهترین خدمات را به مسافران تور اسپانیا ارائه می دهند. 

مرکز خرید لا ماکینیستا بارسلونا اسپانیا از برندهای شناخته شده تشکیل شده است. گردشگران تور اسپانیا می توانند از فروشگاه های تامی هیلفیگر، کالوین کلین، گس، اچ‌اند‌ام، لاکوست و... بازدید کنند. برندهای زارا و مانگو در اکثر مراکز خرید اسپانیا شعبه دارند. در مرکز خرید لا ماکینیستا بارسلونا اسپانیا یک فروشگاه اپل و یک شعبه از هایپرمارکت فرانسوی کارفور نیز به چشم می خورد.

Address: Carrer de Potosí, 2, 08030 Barcelona, Spain

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

غذاهای معروف بارسلونا

اسپانیا به دلیل داشتن آب و هوای های مختلف و سنت های ترکیبی در این کشور، غذاهایی را به جهان معرفی کرده است که در تمام دنیا شناخته شده و بسیار لذیذ می باشند . تقریبا هر ناحیه ای در اسپانیا که قدم در آن بگذارید غذاهایی مخصوص به خودش دارد و گردشگران و مسافران تور اسپانیا معمولا برای انتخاب نوع غذا سر در گم می شوند و عطر و بوی غذاهای محلی و سنتی این کشور در همه کوچه پس کوچه های اسپانیا بسیار دیوانه کننده است. در اینجا به معرفی چندتا از غذاهای اسپانیا می پردازیم.

تاپاس

تاپاس غذاهای کوچک و مختلفی با ترکیبی از رنگ‌های زیبا و طعم‌های دلپذیری است که در هر زمان (شب و روز) در اسپانیا و هر وعده ای سرو می‌شود و بیشتر به‌عنوان میان وعده استفاده می‌شود. این غذای فینگرفودی از غذاهای معروف اسپانیا به شمار می رود و در هر جای اسپانیا از شمال تا جنوب این کشور این خوراک دل‌چسب و خوشمزه را پیدا می‌کنید و طرفداران زیادی دارد. در بعضی از شهرهای اسپانیا مثل بارسلونا، گرانادا و مادرید این وعده دل‌چسب را در کنار سفارش نوشیدنی در کافه‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان نوش جان‌کنید.

این وعده غذایی به‌صورت سرد و گرم سرو می‌شود و چون تکه‌های کوچک و فینگرفودی هستند، سرو چندتکه از آن به‌عنوان وعده اصلی محسوب می‌شود. این غذای کوچک با طعم‌های مختلف طبخ می‌شود که بستگی به ذائقه آشپز و شما دارد که تاپاس سبزی‌های می‌خواهید یا تاپاس ماهی و...

پائیا

در کشور اسپانیا نوعی برنج سنتی طبخ می شود که به دلیل مزه خوبی که دارد تقریبا در دیگر شهر ها هم می توانید آن را پیدا کنید ولی اصالت پائیا مربوط به والنسیا می باشد. این غذا از برنج سفید ، سبزیجات مخصوص ، مرغ ، گوشت اردک یا خرگوش ، حلزون ، لوبیا و ادویه جات مخصوص درست می شود.

البته پائیا را بصورت دریایی نیز می پزند که در آن به جای گوشت اردک و مرغ و خرگوش از گوشت ماهی و حیوانات دریایی دیگر استفاده می شود و ادویه جات آن متفاوت می باشد . پائیا به عنوان یک غذای همه پسند و خوشمزه شناخته شده است که تجربه آن را حتما به شما پیشنهاد می کنم

پاتاتاس براواس

معروف‌ترین غذای اسپانیایی، «پاتاتاس براواس» است که در آن از تکه‌های سیب‌زمینی پخته‌شده استفاده می‌شود. این سیب‌زمینی‌ها از بیرون ترد و از درون نرم هستند. سس این غذا در نقاط مختلف متفاوت است اما معمولا از آیولی (تهیه شده از سیر و روغن زیتون و گاها تخم‌مرغ) استفاده‌ می‌شود.

تورتیلا اسپانولا

تورتیلا اسپانولا را می توان نوعی املت دانست و در نوع سنتی و اصیل خود ترکیبی از تخم‌مرغ و پیاز و سیب‌زمینی‌های نگینی با ادویه‌های نمک و فلفل است اما امروزه موادی ازجمله سوسیس، سیر، شوید و پنیر به آن اضافه می‌کنند.

این غذا حاوی پروتئین می باشد و در تکه‌های کوچک و بزرگ با بافت های ضخیم و نازک طبخ می‌شود. این غذای لذیذ اسپانیایی می‌تواند به‌عنوان تاپاس و پیش‌غذا یا تعداد زیاد آن برای صبحانه که یک وعده اصلی است میل شود.

کراکت

کراکت یکی از معروف ترین پیش‌‌غذاها در اسپانیاست. کراکت ها به صورت لوله هایی هستند که در پودر سوخاری غلتیده شده اند و سرخ می شوند. کراکت های سنتی را با ژامبون پر می‌کنند و بسیار خوشمزه هستند. البته تنوع در مواد داخل کراکت زیاد است. از انواع معمول کراکت می توان به کراکت ژامبون و کراکت غلات اشاره کرد. می توان گفت شاید این غذا، یکی از لذت بخش ترین غذاهای سنتی اسپانیاست که می توان در یک بار تاپاس با یک آبجو سرد سرو شود.

کوفته اسپانیایی

کوفته اسپانیایی در حقیقت نوعی خورش (با ترکیب گوشت چرخ کرده ، پیاز، جعفری، سیر، رزماری، روغن) است که به اشکال مختلفی سرو می شود، اما بهترین شکل سرو آن که پیشنهاد می شود همراه با پاستا است.

گامباس آجیلو

گامباس آجیلو یک غذای اسپانیایی معروف است که در نوع غذاهای دریایی طرفداران خاص خود را دارد و کسانی که علاقه زیادی به میگو دارند توصیه می کنم که حتماً طعم این غذا را امتحان کنند.

این غذا در اسپانیا به‌عنوان وعده اصلی و تاپاس هم استفاده می‌شود و ترکیب آن میگو و سیر و سبزی‌های معطر مثل جعفری و روغن‌زیتون و ادویه خوش‌طعم پاپریکا است که طعم این غذا را فوق‌العاده می‌کند و در دسته غذاهای تند قرار می‌گیرد. این غذا به ‌آسانی و در چند دقیقه آماده می شود.

سالمورجو

سالمورجو یک سوپ خوش طعم اسپانیایی است که شباهت زیادی به گازپاچو دارد و ترکیبات آن: گوجه فرنگی تازه، خیار، پیاز، سیر، روغن‌زیتون و لوبیا و فلفل سبز است. این سوپ نرم و غلیظ‌ است و برای غلظت آن مقداری خرده‌نان به ترکیبات این غذا اضافه می‌کنند و چاشنی که به آن عطروطعم خیلی خوبی می‌دهد سرکه است و در نهایت برای تزیین این غذا از برش‌های تخم‌مرغ آب‌پز و ژامبون استفاده می‌شود. این غذا در هوای گرم و فصل تابستان سرو می‌شود.

مردم اسپانیا زیاد اهل خوردن سوپ و طرفدار آن نیستند اما وقتی حرف از این سوپ به میان بیاید، نمی‌توانند از آن بگذرند، مردم نواحی جنوبی اسپانیا در فصل گرم تابستان در کوردوبا از خوردن سوپ سالمورجو لذت می‌برند. اگر این فرصت برایتان پیش آمد حتماً آن را غنیمت بشمرید و از چشیدن طعم و مزه این سوپ لذت ببرید.

هشت پای گالاسیا

در گذشته در اسپانیا وقتی مردم برای تماشای نمایش گاوها به این شهر می‌رفتند با خود هشت‌پا، روغن‌زیتون و پاپریکا می‌بردند و در آنجا طبخ و سرو می‌کردند و ازآنجا این غذای دریایی به‌عنوان یک وعده محبوب و دل‌چسب در لیست غذاهای مردم اسپانیا قرار گرفت.

این غذا و خوراکی محبوب معمولاً در بشقاب‌های چوبی و به همراه نان و سیب‌زمینی و نوشیدنی‌های خاص و گوارا سرو می‌شود.

چوروس

چوروس یا دونات اسپانیایی یک نوع اسنک داغ و شیرین است که با خمیر دونات پخته می‌شود و به‌عنوان وعده صبحانه میل می‌شود. بعد از سرخ کردن خمیر دونات در روغن آن را با کرم‌های شکلاتی و شکر تزیین می‌کنند.

چوروس ها ترد و نازک و فنری شکل هستند و آن را می‌توانید در جای‌جای اسپانیا و حتی در غرفه‌های خیابانی این کشور ببینید.

رستوران های معروف بارسلونا

یکی از لذت‌ها و خوش ‌گذرانی‌های سفر به مناطق و کشورهای مختلف چشیدن و امتحان کردن طعم غذای آن کشور است. هر کشور غذای معروف و اصیل خود را دارد و در دنیا غذاهای با طعم متفاوت و لذیذ و خوشمزه وجود دارد. در اینجا به معرفی چندتا از معروف ترین رستوران های بارسلونا می پردازیم.

رستوران ست پورتس(Set Portes):

رستوران ست پورتس در سال ۱۸۳۶ افتتاح شد و از آن زمان تا به حال مشتریان دائمی بسیاری پیدا کرده است. این رستوران، کی از رستوران‌های دریایی مجلل و قدیمی شهر است که در یک پیاده‌روی مسقف نزدیک بندر قرار دارد.

بوسیله متروی Barceloneta می‌توانید به این مکان بروید و انواع کارت‌های اعتباری را پشتیبانی می‌کند.

Address: Passeig Isabel II 14, 08003 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 933 19 30 33

رستوران کیاسکو(Kiosko):

رستوران کیاسکو بهترین رستوران فست فودی در بارسلوناست. در اینجا برگرهای بزرگ با بهترین کیفیت گوشت و نان های خوشمزه درست می شود و روی آن را هم معمولا با کاهو و یا گوجه تازه تزئین می کنند. سعی کنید حتما با شکم خالی به این رستوران بروید تا بتوانید غذاهای بیشتری بخورید چون طعم فست فودهایش در شهر نظیر ندارد.

برای خریدن برگرهای خوشمزه، صف های طول و درازی درست می شود برای همین باید خوش شانس باشید تا میز و صندلی گیرتان بیاید. البته یک پیشنهاد بهتر این است که برگر را از این رستوران بگیرید و برای خوردن آن به پارک Ciutadella که در چند قدمی رستوران است بروید. این رستوران شعبه دیگری هم دارد که خلوت تر و ساعت کاری اش محدودتر است و در نزدیکی بازار Santa Caterina قرار دارد.

Address: Marques de L'Argentera, 1 Bis, 08003 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 933 10 73 13

رستوران کن سوله(Can Sole):

رستوران کن سوله یکی از بهترین رستوران های بارسلوناست در آن می‌توانید طعم اصیل پائیا را بپچشید. این رستوران نسبت به رستوران های دیگر بارسلونا مجلل‌تر بوده و پیشخدمت‌های دقیق و خوش برخوردی دارد.

منوی رستوران شامل غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای و اسپانیایی است که از بین آن‌ها دو غذا از غذاهای خاص به شمار می‌روند، یکی پائیا به سبک های گوناگون و دیگری غذایی است که به نام قاشق مادربزرگ معروف است. این غذا از نخود، سوسیس، عدس، سیب‌زمینی، پیاز، تخم‌مرغ و پنیر تهیه می‌شود. قیمت غذاها حدود ۴۰ یورو هستند و تنها با کارت‌های اعتباری می‌توانید هزینه را پرداخت کنید.

در طبقه دوم رستوران سالن غذاخوری آرامی وجود دارد اما بهترین جا طبقه پایین است که همزمان می‌توانید داخل آشپزخانه را نیز تماشا کنید. رستوران کن سوله برای چشیدن طعم غذاهای محلی، موقعیت های خاص، قرارهای کاری و خانواده‌های همراه با کودک مناسب است.

Address: Carrer de Sant Carles, 4, 08003 Barcelona, Spain

شماره تلفن رستوران: +34 932 21 50 12

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی رستوران کن سوله اینجا کلیک کنید.

رستوران اِل آتریل(El Atril):

رستوران ال آتریل از رستوران های قابل اعتماد بارسلوناست که غذاهای اسپانیایی، تایلندی و هندی ارائه می دهد. یکی از غذاهای محبوب این رستوران، صدف و سیب‌زمینی سرخ کرده است، اما غذاهای متنوع دیگری هم برای انتخاب وجود دارند.

Address: C / dels Carders, 23, 08003 Barcelona, Spain

شماره تلفن رستوران: +34 933 10 12 20

کافه - رستوران چهار گربه (4Gats)

کافه چهار گربه در سال ۱۸۹۷ در ساختمان معروف کازا مارتی ساخته شد. کیفیت غذاها بالا، سرویس‌دهی قابل قبول و فضا بسیار گرم و دلپذیر است. منوی رستوران شامل غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی، اسپانیایی و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است و هزینه ناهار و شام حدود ۳۵ یورو می‌شود. افراد برای صرف صبحانه، ناهار و شام می‌توانند به این مکان زیبا و قدیمی مراجعه کنند. حتی اگر قصد صرف غذا نداشتید می‌توانید با سفارش یک قهوه از فضای دلپذیر رستوران بهره‌مند شوید.

با استفاده از متروی Catalunya می‌توانید به راحتی به این کافه رستوران بروید. همچنین این مکان برای قرارهای رمانتیک، کاری، خانواده‌های همراه با کودک، گروه‌های پرجمعیت و موقعیت‌های خاص مناسب است.

Address: Carrer de Montsio, 3, 08002 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 933 02 41 40

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کافه - رستوران چهار گربه اینجا کلیک کنید.

رستوران حواس پنجگانه(Cinc Sentits):

یکی از بهترین رستوران های بارسلونا، رستوران حواس پنگانه است. این رستوران جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده است. منوی این روزهای رستوران ثابت بوده و شامل دو قسمت ۶ پرس (تاپاس، ۳ پیش غذا، ۱ غذای دریایی، ۱ گوشت و ۱ دسر به قیمت ۱۲۰ یورو) و ۴ پرس (تاپاس، ۲ پیش غذا، ۱ غذای اصلی و ۱ دسر به قیمت ۱۰۰ یورو) است. به طور کلی منو شامل غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و اسپانیایی است. کیفیت و تنوع غذاها بسیار عالی، فضا بسیار شیک، رفتار کارکنان مودبانه و سرویس‌دهی قابل قبول است. افراد می‌توانند برای صرف ناهار و شام به این رستوران مراجعه کنند.

این رستوران برای تجربه غذاهای محلی، موقعیت‌های خاص و قرارهای رمانتیک پیشنهاد می‌شود. برای رسیدن به این مکان می‌توانید سوار متروی Universitat شوید.

Address: Carrer d'Entenca 60, 08015 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 933 23 94 90

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی رستوران حواس پنجگانه اینجا کلیک کنید.

رستوران کوئیمِت ای کوئیمِت(Quimet i Quimet)

رستوران کوئیمِت ای کوئیمِت محبوب‌ترین تاپاس بار همه مردم، جایی به اندازه یک قفسه بزرگ است و همین باعث می‌شود که رعایت قانون عدم تجمع در پیاده رو سخت شود.

غذاهای پیشنهادی ما، مونتادیتوس (montaditos) و ماهی آزاد خام با پنیر خامه‌ای، سس سویا و عسل است. منوی ثابتی برای غذاها وجود ندارد و بسته به اینکه چه چیزی در بازار خوب باشد لیست غذا تغییر خواهند کرد. غذای دریایی کنسرو شده‌ی این بار کوچک نیز به طرز شگفت‌انگیزی با کیفیت و خوب است.

Address: Poeta Cabanyes 25, 08004 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 934 42 31 42

رستوران الکیمیا(Alchemy):

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های بارسلونا، رستوران الکیمیاست. که یکی از بهترین آشپزهای دنیا آن را اداره می‌کند. او این رستوران را در سال ۲۰۰۲ به کمک همسرش افتتاح کرد و از آن به بعد جایزه‌های بسیاری از جمله Michelin star را برنده شد. منوی این رستوران شامل غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی، اسپانیایی و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است. افراد می‌توانند برای صرف وعده‌های ناهار و شام به این رستوران مراجعه کنند. از دیگر ویژگی‌های این رستوران کیفیت بالا و طعم لذیذ غذاها، فضای تمیز و دلپذیر و کارکنان مودب است.

برای رفتن به این مکان می‌توانید از مترو Sagrada Familia استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تنها با کارت‌های اعتباری می‌توانید هزینه را پرداخت کنید. این رستوران برای قرارهای کاری بسیار مناسب است.

Address: Ronda Sant Antoni, 41, 08011 Barcelona Spain

شماره تلفن رستوران: +34 932 07 61 15

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی رستوران الکیمیا اینجا کلیک کنید.

رستوران بار پینوتو(Bar Pinotxo):

در رستوران بار پینوتو منویی وجود ندارد اما می‌توانید سینی‌هایی که روی کانتر قرار داده شده‌اند را بررسی کرده و غذای مخصوص روز را سفارش دهید. زود رسیدن به اینجا ارزشمند است زیرا هرچقدر بیشتر به انتهای زمان ناهار نزدیک شوید محبوب‌ترین غذاها تمام می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین کانتربارهای بازار بوکِریا، پینوتو است که با بیش از ۷۰ سال قدمت برای جذب برترین سرآشپزهای منطقه شهرت دارد.

Address: Rambla, 91. Mercat de la Boqueria, 08002 Barcelona Spain

مشاهده تلفن رستوران +34 933 17 17 31

رستوران کَن کویِرِتِس(Can Culleretes):

رستوران کَن کویِرِتِس از قدیمی ترین رستوران های بارسلونا است که در سال 1789 تاسیس شده است. حتی نام این رستوران در رکوردهای جهانی گینس نیز نامش ذکر شده است. این رستوران دارای سه سالن اصلی غذاخوری، کاشی‌کاری شده و با نقاشی‌های رنگ روغنی و عکس مشتریان خوشحال بر دیوار است. در این رستوران می‌توانید غذاهای خوشمزه اسپانیایی را با قیمتی مناسب سفارش دهید. ما خورش گراز وحشی، کبک و غذای دریایی پیکا پیکا را برای امتحان کردن توصیه می‌کنیم.

Address: Carrer d'en Quintana, 5, 08002 Barcelona, Spain

مشاهده تلفن رستوران: +34 933 17 30 22

فستیوال ها و جشنواره های بارسلونا

برای یک مسافر مشتاق که می‌خواهد همه زیر و بم شهری که به آن سفر می‌کند را بداند، راهی بهتر از دیدن جشن‌های بومی نیست؛ فستیوال‌هایی که به هر طریق، چه با موسیقی و رقص، رنگ و غذا، چه با مسابقه‌‌ی حیوانات بومی و بازی‌های هیجان‌انگیز، موجودیت و زیبایی‌های یک شهر را جشن می‌گیرند.

فستیوال‌ها، موزه‌های زنده، رقصنده و رنگارنگی هستند که فقط در آن‌ها می‌شود هنوز هم زیبایی‌های سنت و فرهنگ این دنیای رو به جهانی شدن را دید.

فستیوال سونار

سونار از ابتدا هم قرار نبوده که یکی دیگر از فستیوال‌های موسیقی معمولی باشد. چند روز در ژوئن هر سال، شب و روز در سونار متفاوت است؛ روزها برای گیک‌های موسیقی است که می‌خواهند از زیر و بم ترکیب موسیقی و تکنولوژی سر در بیاورند، شب‌ها، فقط موسیقی، شب‌بیداری و موسیقی. سونار برای خانواده‌ها و بچه‌ها هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

فستیوال مرسه

تابستان در بارسلونا یعنی لم دادن کنار ساحل، تاپاس و سانگریا، قدم‌ زدن‌های الکیِ آخر شب در خیابان رامبلا. اگر آخرین هفته تابستان، نزدیک به پاییز را آنجا بمانید، بارسلونا برایتان می‌شود فستیوال مرسه. بزرگترین جشنواره‌ شهر، هر سال حول و حوش بیست و چهارم سپتامبر و طی چهار روز شلوغ و پرهیاهو برگزار می‌شود. در این چهار روز، شهر شبیه یک جشن خیابانی تمام‌نشدنی می‌شود؛ از کنسرت‌های رایگان گرفته تا رقص‌های دسته‌جمعی و آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز و ۶۰۰ ایونت جورواجور دیگر که در خیابان‌ها، میدان‌ها، موزه‌ها و پارک‌ها به پا می‌شوند. اما جالب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌ی این جشن، نمایشی‌ست که خود کاتالونیایی‌ها، قلعه‌سازها صدایش می‌کنند؛ آکروبات‌هایی که روی شانه‌های هم می‌ایستند و برجی از انسان می‌سازند.

خودتان را برای چند روز کم‌خوابی و خوشگذرانی حسابی آماده کنید.

روز ملی کاتالونیا

یازدهم سپتامبر، به خاطر سقوط بارسلونا در سال ١٧١٤، روز ملی کاتالونیا نام گرفته و یک تعطیلی عمومی همراه با کارناوال‌های خیابانی‌ست.

روز سنت خوان

جشن نیمه تابستان، هر سال در روز بیست و چهارم ژوئن برپا می‌شود و برنامه‌های آتش‌بازی‌اش، تا صبح ادامه دارند.

روز سنت خوردی

این جشن که روز بیست و سوم آوریل برپا می‌شود، برای اسپانیایی‌ها مثل ولنتاین است؛ در همه‌ی خیابان‌ها می‌بینید که مردم به هم گل رز و کتاب هدیه می‌دهند؛ البته بیشتر معمول است که آقایان گل هدیه بدهند و خانم‌ها کتاب. قبل از رسیدن این جشن که یکی از محبوب‌ترین جشن‌های سرزمین کاتالونیاست؛ ناشران کتاب‌های تازه چاپ می‌کنند و خیابان لارامبلا پر از دکه‌های چوبی گل‌فروشی می‌شود.

امنیت در بارسلونا

در بارسلون یا هر شهری باید امنیت را اولویت قرار دهید. البته این به معنای ناامن بودن بارسلون نیست؛ در حقیقت بارسلون شهری کاملا امن است اما در سفر به بارسلون یا هر شهر دیگری باید مراقب دزدی‌ها چه در مکان‌های شلوغ چه در مکان‌های خلوت باشید. باید حتما پیش از ورود به کوچه‌ها و خیابان‌ها نقشه‌ی خود را چک کنید.  سعی کنید پول‌های‌تان را  جیب‌ها یا کیف‌های مختلف قرار دهید و حتما دو یا چند کارت اعتباری به همراه داشته باشید. همراه داشتن پول نقد در جیب‌تان را فراموش نکنید.

بایدها و نبایدهای شهر بارسلونا

در هنگام سفر به شهر بارسلونا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ تا جای ممکن پاسپورت خود را از صندوق امانت هتل خارج نکنید.

_ در گشت‌های خود بیشتر از آنچه همان روز نیاز دارید، وجه نقد همراه نداشته باشید.

_ استفاده از مترو خصوصا در شب را آخرین گزینه خود قرار دهید. اگر در شب از مترو استفاده می‌کنید در واگن‌های شلوغ سوار شوید.

_ جیب‌های‌تان ترجیحه زیپ‌دار باشد و به جز در زمان نیاز، زیپ جیب‌های‌تان را ببندید.

_ وسایل ارزش‌مند غیرضروری مانند جواهرات یا ساعت گران‌قیمت همراه نداشته باشید.

_ وسایل ارزش‌مند خود مانند موبایل یا کیف پول را در کوله خود نگذارید. اگر از کوله استفاده می‌کنید و در آن وسایل ارزش‌مندی دارید، آن را به‌سمت جلو از دوش خود آویزان کنید.

_ هیچ‌کس در اروپا حق ندارد داخل کیف شما دست ببرد، حتی پلیس. در صورت درخواست پلیس از شما برای این امر، از او کارت شناسایی بخواهید و بخواهید که برای این کار به نزدیک‌ترین مرکز پلیس بروید.

_ همه جای هتل به جز اتاق و جعبه امانات‌تان، مانند خیابان ناامن است. توجه داشته باشید که عموم هتل‌ها رستوران و مراکزی دارند که تمام شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. پس کنترل خاصی برای ورود شهروندان عادی به هتل وجود ندارد

_ هیچ‌یک از وسایل خود را چه در لابی هتل، چه سالن صبحانه و دیگر اماکن شهر حتی برای ثانیه‌ای رها نکنید.

_ حتما کارت هتل همیشه و همیشه همراه تک‌تک افراد و هم‌سفران شما خصوصا کودکان باشد. اگر حتی یک کلمه انگلیسی یا اسپانیایی بلد نباشید، با نشان دادن کارت به تاکسی‌ها یا پلیس، آنها شما را به هتل خواهند رساند.

دانستنی های تکمیلی شهر بارسلونا

_ زبان رسمی: اسپانیایی

_ واحد پول: یورو

_ دین اغلب مردم: مسیحیت

_ ویزا: میخواهد

_ نوع برق شهری: 220 ولت

_ شماره تلفن های ضروری:

    پلیس: 902،102

    اورژانس: 112

    آتش نشانی: 085

    اطلاعات بین المللی: 11825

و در آخر چندتا از عبارت های ضروری زبان اسپانیایی را در اینجا آوردیم تا با دانستن معنی این عبارات، سفر خوب و راحتی را به شهر بارسلونا داشته باشید.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی