باغ مهتاب آگرا

Mehtab Bagh Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام باغ مهتاب بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

باغ مهتاب در قسمت شمالی تاج محل که یکی از معرفو ترین جاذبه های گردشگری هند است قرار دارد. دیدن این فضای تماشایی در شب های مهتابی به قدری زیباست که اسم دیگری جز اسم باغ مهتاب را نمی توان روی این باغ گذاشت. باغ مهتاب از مجتمع چارباغ تشکیل شده است که چار به معنای ۴ است، یعنی از چهار باغ شکل گرفته است. باغ مهتاب به سبک کلاسیک الهام گرفته از باغ مغول به شکل مربع ساخته شده است.

باغ مهتاب در امتداد دشت های سیلابی رودخانه جمنا واقع شده است. باغ مهتاب توسط سلطان بابور در دهه ۱۵۳۰ میلادی ساخته شده است. وی رویای ساخت این باغ را در چندین سال متوالی در سر داشت تا اینکه مکانی ایده ‌آل برای ساخت این باغ را مشرف به رود جمنا انتخاب کرد. هدف وی از ساخت باغ مهتاب این بود تا با تابش مهتاب روشن شود، به طوری که بعدها این مکان به عنوان باغی برای لذت بردن از نور ماه شناخته شد و آن را باغ مهتاب یا مهتاب باغ نامیدند؛ ولی چندین سال بعد یعنی تا اوایل دهه ۱۹۹۰ به دلیل سیلاب های فراوان و عدم نگهداری مناسب به حالت خرابه درآمده بود، تا حدی که برای چندین سال این باغ به فراموشی سپرده شد و باغ زیبای مهتاب تبدیل به محلی پر از شن، ماسه و پوشش گیاهی جنگل های وحشی گردید، تا اینکه در سال ۱۹۹۴ به رهبری سازمان باستان شناسی هند مرمت Mehtab Bagh را آغاز کرد و با مرمت دوباره توانستند باغ را به وضعیت اصلی خود برگردانند و با کاشت مجدد درختان و گیاهان به حالت اولیه خود برگردانند، به طوری که اکنون بیش از ۸۰ نوع گیاه در باغ مهتاب وجود دارد.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.