قلعه سرخ آگرا

Agra Red Castle

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام قلعه سرخ بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

قلعه سرخ با قدمتی که به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد، در نزدیکی باغ‌های تاج محل قرار دارد. این قلعه با استفاده از سنگ آهک ساخته شده است و دیوارهایش در اطراف آن، به طول حداقل دو کیلومتر قرار گرفته‌اند. داخل این مجموعه، کاخ‌های متعددی  قرار دارند؛ از جمله کاخ جهانگیر و خاص محل. علاوه بر کاخ‌ها، دو مسجد باشکوه، دیگر بخش‌های قلعه را تشکیل می‌دهند.

قلعه‌ سرخ، مانند تاج محل، میراثی ارزشمند از دوران مغول‌های هند است و گذشته‌ی پرافتخار منطقه را در دوران قرون وسطا نشان می‌دهد. در سال ۱۵۶۵، قلعه آگرا به دستور اکبرشاه در کرانه راست رود جمنا ساخته شد و به‌نوعی، کامل‌کننده‌ تاج محل است.

با توجه به ارزش بالای معماری، تاریخی و فرهنگی، قلعه سرخ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.