آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آلانیا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

تور آلانیا

تور آلانیا

شهر آلانیا

آلانیا شهری تاریخی در ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در این شهر اماکن گردشگری فراوانی وجود دارد.

آلانیا از شمال به رشته کوه‌های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و سیده منتهی می‌شود. آلانیا به دلیل موقعیت استراتژیکی خود که در یک شبه جزیرهٔ کوچک در دریای مدیترانه در پایین کوه‌های توروس قرار گرفته‌است همیشه به عنوان یک دژ محکم برای بسیاری از امپراطوری‌های مستقر در مدیترانه مانند بطلمیوسی و سلوکی و روم و بیزانس و امپراطوری عثمانی به‌شمار رفته‌است.

آلانیا بزرگترین اهمیت سیاسی خود را در قرون وسطی تحت حکومت سلطان علاءالدین کیقباد که نام شهر از اسم او گرفته شده بدست آورد.

 

سفر به آلانیا با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای آلانیا و همچنین تور لحظه آخری و ارزان آلانیا را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور آلانیا از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور آلانیا با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به آلانیا

_ از نظر دما و آب و هوا،  بهترین زمان سفر به آلانیا فصل تابستان، ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) می باشد. ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی گرم هستند. این ماه‌ها با صفر تا ۱ روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند. ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در آلانیا هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به آلانیا فصل پاییز، ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) می باشد. دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۲۰٫۹ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۳ تا ۶ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری آلانیا است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد. فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری آلانیا است.

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری آلانیا

با پکیج های تور لحظه آخری آلانیا، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری آلانیا، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای آلانیا

آلانیا دارای تنوع غذایی بسیار بالاست و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد. بیشتر غذاها در آلانیا به همراه یک تکه پنیر سفید و راکی شروع و سرو می شوند.

 

جاذبه های توریستی آلانیا

آلانیا از توریستی ترین شهرهای ترکیه است که اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی دارد و توریست های زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می کند. آلانیا بیشترین گردشگران را از کشورهای آلمان , دانمارک , کشورهای اسکاندیناوی و روسیه دارد این شهر زیبا به علت داشتن ساحل های ماسه ای ، آب وهوای مدیترانه ای , نرخ مناسب هتل ها درآمد بالایی را از بخش گردشگری دارد.

برخی از نقاط گردشگری شهر آلانیا عبارت اند از:

موزه باستان شناسی آلانیا

آبشار دیمجای آلانیا

پارک آبی آلانیا

غار کورسانلار آلانیا

مسجد آندیزلی آلانیا و...

 

مراکز خرید در آلانیا

آلانیا هم مانند بیشتری شهرهای بزرگ ترکیه، شهری تاریخی است که پس از صنعتی‌شدن این کشور، شروع به رشد اقتصادی فزاینده کرد. مراکز خرید آلانیا هم به همین‌ترتیب ترکیبی هستند از بازارهای قدیمی و سنتی و مراکز فروش و مال‌های مدرن و نوساز.

برخی از مراکز خرید در آلانیا:

آنالوم سنتروم آلانیا

بازار اصلی شهر آلانیا

میسون آلانیا

کوناکلی تایم سنتر آلانیا

 

هتل های شهر آلانیا

آلانیا با داشتن هتل‌های متنوع میزبانی بی‌کم و کاستی از مهمانان خود می‌کند و با داشتن‌ هتل‌های لوکس و مجلل از آنان در بهترین شکل ممکن پذیرایی می‌کند.

بیشتر هتل‌های این منطقه به‌گونه‌ای هستند که با امکانات تفریحی و مفرح‌بخشی که برای گردشگران ایجاد می‌کنند، خاطرات بیادماندنی را برای آنان خلق می‌کنند.

 

بایدها و نبایدهای شهر آلانیا

در هنگام سفر به شهر آلانیا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ مدت زمان پرواز از تهران به مقصد آلانیا حدودا 2 ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید.

_ واحد پول ترکیه لیر ترکیه است.

_زبان کشور ترکیه، ترکی (استانبول) است.

_ شماره تلفن های ضروری ترکیه:

    پلیس: 155

    پلیس ساحلی: 158

    پلیس توریست ها: 5274503 – 0212

    آمبولانس: 122

    آتش نشانی: 110

    سواستفاده ی جنسی از کودکان، خشونت خانوادگی , زن , بچه و ناتوان: 183