آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بلغارستان یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

تور های بلغارستان

همه تورها
تورهای بلغارستان

کشور بلغارستان

بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان، کشوری در جنوب شرقی اروپا است. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ (در سال ۲۰۲۰) نفر است که هر ساله ۱٪ از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد.

مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است، همچنین شراب نیز از دیگر اقلام مهم صادراتی بلغارستان است، بلغارستان چهارمین صادرکننده شراب در جهان است، پوشاک، کفش، آهن و فولاد، ماشین آلات و تجهیزات و سوخت نیز از دیگر صادرات بلغارستان می‌باشد.

جمهوری بلغارستان رسماً کشوری سکولار است اما در قانون اساسی آن مسیحیت ارتدکس به عنوان دین سنتی کشور ذکر شده‌است.

 

سفر به کشور بلغارستان با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، تورهای بلغارستان را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور بلغارستان از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور بلغارستان با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

غذاهای کشور بلغارستان

غذاهای سنتی و اصیل بلغارستان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارند در اصل به نوعی جزو غذاهای اروپای شرقی هم به شمار می روند که با هنرمندی هر چه تمام از آشپزی ترکی و یونانی تاثیر پذیرفته اند و اینکه در سفر به بلغارستان و شهرهای توریستی آن همچون شهر ساحلی وارنا شما علاقه مندان به تجربیات خوشمزه می توانید متوجه تنوع غذایی این کشور خواهید شد.

همچنین در کنار این غذاهای محلی و اصیل شما مسافران این امکان را دارید که انواع غذاهای دریایی، ترکی، یونانی و انواع فست فود را در رستوران‌ های متنوع این کشور به راحتی امتحان کنید و در ادامه مهم است بدانید که از آنجاییکه بلغاری‌ ها به مهمان ‌نوازی بسیار معروفند شما را با سرو غذاهای محلی که رنگ و طعم بی ‌نظیری هم دارد، میزبانی و غافلگیر می کنند و در ضمن لبنیات بخش مهم غذاهای بلغاری به حساب می آید و مردم این سرزمین جذاب و دوست داشتنی علاقه خاصی به لبنیات داشته و نکته جالب در غذاهای این منطقه حفظ تعادل مابین خوراکی های گوشت، سبزیجات و لبنیات می باشد و دقیقا آن چیزی بوده که شما می ‌توانید از غذای بلغاری انتظار داشته باشید و آن را نسبت به غذاهای محلی دیگر سرزمین ها متمایز می‌ سازد.

 

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

بلغارستان یکی از دیدنی ترین کشورهای منطقه بالکان است که در کنار دریای سیاه واقع شده است. از سواحل زیبا و مشهور آن گرفته تا بناهای تاریخی و ریزورت های اسکی و کوههای برفی ، بلغارستان برای هر سلیقه ای چیزی ارائه می دهد.

فقط باید بدانید به کدام نقطه از این کشور سفر کنید تا با سلیقه شما سازگارتر باشد

وارنا شهر محبوب بلغاری ها بخصوص مردمان شهرهای صوفیا و پلودیو در فصل تابستان است. این شهر که کنار دریای سیاه واقع شده است سواحل بسیار زیبایی دارد که در فصل تابستان گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند.

برخی از نقاط گردشگری بلغارستان عبارت اند از:

جنگل سنگ وارنا

کلیسای جامع وارنا

گُلدن سندز وارنا

پارک آبی آکواپولیس وارنا و...

 

مراکز خرید کشور بلغارستان

بلغارستان یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است که می توانند مارک های معروف مختلف جهان را در کشور با قیمت های مناسب پیدا کنند. به عنوان یک قاعده کلی قیمت در بلغارستان پایین تر از دیگر کشورهای اروپا است.

گردشگران می توانند در مراکز خرید، مراکز بازرگانی، مغازه ها و یا در کنار پیاده روی خیابان ها از دست فروش ها خرید کنند، در آنجا سوغاتی های بلغاری، کالاهای سنتی، کلوت، کلاه، عینک آفتابی و اقلام گردشگری معمولی می توانند خریداری شوند. مراکز خرید، هر چند بهترین فروشگاه ها را برای خرید دارند، سرگرمی برای بچه ها و غرفه های مواد غذایی را نیز ارائه می دهند.

برخی از مراکز خرید در بلغارستان

گرند مال بلغارستان

پیکادلی پارک

پارادایز سنتر بلغارستان

سردیکا سنتر بلغارستان

 

هتل های کشور بلغارستان

محل اقامت شما در سفرهای توریستی اهمیت زیادی دارد. قسمت قابل توجهی از هزینه های شما در مقصدتان به محل اقامت و امکانات مخصوص آن اختصاص می یابد.

هم چنین محل اقامت در میزان آسایش شما در طول سفر و لذتی که از اقامت خود می برید نقش غیرقابل انکاری دارد. به همین دلیل ضروری است که بهترین گزینه ممکن را برای اقامت در دوران سفر خود بر گزینید.

 

بایدها و نبایدهای کشور بلغارستان

در هنگام سفر به کشور بلغارستان باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این کشور، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ بیشتر از هر چیزی در خیابان های بلغارستان سگ‌ها را خواهید دید که آزادانه برای خود گردش می کنند و ممکن است برای غذا و خوراکی به دنبال شما به راه بیافتند. بهتر است نسبت به این سگ ها نزدیک نشوید چون ممکن است بیماری هاری داشته باشند. ضمناً از برخورد خشمگین با آن ها بپرهیزید چراکه از سوی گروه های حمایت از حقوق حیوانات حمایت می شوند!

_ هرگز با مردم بلغارستان در آستانه در دست ندهید، زیر در فرهنگ بلغاری این حرکت موجب بدشانسی می شود! کیف و وسایل خود را نیز روی زمین رها نکنید چون از نظر بلغاری ها این کار بدشگون است و سبب گم شدن وسایلتان می شود!

_ یک حقیقت عجیب و بسیار جالب! برعکس بسیاری از فرهنگ های جهان، در فرهنگ بلغارستان تکان دادن سر به چپ و راست به مفهوم بله گفتن و تأیید است و تکان دادن سر به بالا و پایین معنای مخالفت و کلمه «نه» را می دهد! پس حواستان باشد که اشتباه برداشت نکنید!