آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور قشم یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قیمت تور قشم با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

تور قشم

تور قشم

جزیره قشم

جزیرهٔ قشم یکی از جزیره‌های استان هرمزگان است که به‌عنوان بزرگترین جزیرهٔ ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد.

این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیرهٔ هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و بوموسی محدود می‌گردد.

مساحت جزیره ۱۴۹۱ کیلومترمربع، حدود ۲/۵ برابر دومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس یعنی بحرین است.

طول جزیره از بندر قشم تا بندر باسعیدو در انتهای جزیره را در منابع مختلف بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلومتر تخمین زده‌اند و بیشتر روی طول ۱۱۵ و ۱۲۰ کیلومتر تکیه شده‌است. در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیرهٔ قشم را ۱۲۰ کیلومتر ذکر کرده‌اند.

سفر به قشم با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای قشم و همچنین تور لحظه آخری و ارزان قشم را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را در نوروز برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور قشم از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند.

قیمت تور قشم با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم

متوسط دمای این جزیره در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد، ۳۴ درجه سانتی‌گراد است و تا ۳۸ درجه سانتگراد نیز افزایش پیدا می‌کند. متوسط دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد، ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد، حداقل دما ۱۳٫۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۲۳ درجه ساتنیگراد است. در کل بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.

در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتگراد بوده و دما از ۲۴٫۵ بیشتر نمی‌شود. در ضمن اگر قصد چادرزنی در فضاهای باز را دارید، باید بگویید در اوایل دی تا بهمن احتمال کم بارش باران وجود دارد.

ماه های دی، بهمن، اسفند و ایام نوروز شلوغ ترین زمان سفر به جزیره قشم است.

ماه های تیر، مرداد و شهریور خلوت ترین زمان سفر به جزیره قشم است.

مزایا و معایب تور لحظه آخری قشم

با پکیج های تور لحظه آخری جزیره قشم، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری قشم، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

غذاهای جزیره قشم

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

قشم هم مانند تمام مناطق دیگر، از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی جزیره قشم می توان مهیاوه، کلمبا، عنکاس، نان توموشی، رنگینک، هواری، پودینی کوسه و برنج دیشو را نام برد.

جاذبه های توریستی قشم

جزیره قشم، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جزایر ایران است که به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، همچون گوهری مثال‌زدنی در جنوب کشور می‌درخشد. همچنین آب‌وهوای معتدل و مطلوب این منطقه در فصل زمستان و بهار، در کنار فرهنگ غنی ساکنان این جزیره‌، آن را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرده است که هر ساله جمع زیادی از هموطنان و توریست‌های سراسر جهان در آن حضور می‌یابند.

به جزیره قشم لقب «جزیره عجایب هفت‌گانه» داده‌اند. علت این موضوع تنوع در طبیعت بی‌نظیر آن است. جاهای دیدنی قشم مانند جنگل‌های حرا، دره ستارگان، غار نمکدان و تنگه چاهکوه، دست‌کمی از عجایب هفت‌گانه ندارند.

جاذبه‌های گردشگری قشم شاید در یک سفر نگنجد؛ اما می‌توانید بسته به علاقه و روحیه خود، برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

برخی از نقاط گردشگری قشم عبارت اند از:

دره ستارگان

جزیره ناز

موزه زیر آب

رستوران الوند

غار خربس و...

مراکز خرید قشم

جزیره قشم علاوه بر جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری از مراکز خرید بسیار زیادی برخوردار است. مراکز خرید قشم از نظر تنوع و قیمت مناسب بسیار مشهور هستند و همین مسئله موجب شده که مسافران و گردشگران در سفر خود به این جزیره زیبا، زمان زیادی را به گشت و گذار در مراکز خرید قشم اختصاص دهند.

قشم در گذشته تنها از چند بازار محدود برخوردار بود، اما با گذشت زمان بازارها و مراکز خرید متنوع و مدرنی در این جزیره ایجاد شد.

برخی از مراکز خرید در قشم:

بازار ستاره

بازار قدیم قشم

مجتمع تجاری سیتی سنتر

بازار بزرگ فردوسی قشم

هتل های قشم

پیدا کردن هتل ارزان در قشم آن هم در روزهای نوروز چندان ممکن نیست. اما اگر در سه ماه تابستان راهی این جزیره شوید، هتل ها خلوت تر و ارزان تر خواهند بود.

علاوه بر زمان، نوع هتل هم نقش مهمی در این میان بازی می کند. اگر در جستجوی هتل های 5 ستاره قشم هستید، باید بگوییم قشم هتل پنج ستاره ندارد. ضمن اینکه از گرانی هتل های جزیره دیگر یعنی کیش هم در آن خبری نیست.

اگر در میان هتل های سه ستاره و حتی چهارستاره گشتی بزنید، حتما هتل با قیمت مناسب پیدا می کنید. از قضا تعداد این نوع اقامتگاه ها هم کم نیست. ضمن اینکه برخی از آنها رو به دریا هم هستند.

شما حتی می توانید بازه قیمت مورد نظر خود را مشخص کرده و بر این اساس هتل ها را بررسی کنید. فراموش نکنید هر هتل ارزانی را که دیدید، بدون مطالعه دقیق امکانات آن را رزرو نکنید. حتما موقعیت مکانی هتل را خوب بسنجید تا از جاذبه های جزیره یا مراکز خرید آن دور نباشد. چرا که در این صورت برای حمل و نقل هم باید هزینه زیادی بپردازید.