book-open شهر بروکسل کجاست؟

26 آبان ، 1401
راه و رسم سفر

شهر بروکسل

بروکسِل پایتخت کشور بلژیک است و مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است همچنین این شهر مقر ناتو نیز هست. این شهر به خاطر فرهنگ سنتی و آداب محلی اش، یکی از سرزنده‌ترین مردم را در کشور دارد.

در منطقهٔ بروکسل، دو زبان هلندی و فرانسه مرسوم است، هرچند زبان مادری اکثر مردم، فرانسوی است و کاربرد بیشتری دارد. تمامی موسسه‌های عمومی در بروکسل، دو زبانه هستند. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره شهر بروکسل بیشتر صحبت کنیم.

بروکسل یکی از زیباترین شهرهای این کشور و به طور کلی قاره اروپا است، در این شهر می توانید بناهای قدیمی و ساختمان های مدرن را در کنار هم مشاهده کنید. قدمت این شهر به گذشته های بسیار دور بر می گردد، سنگ فرش های این شهر نشانی از عظمت و شکوهی است که در گذشته، هیچ شهری در اروپا توان رقابت با آن را نداشته است. شاید به همین دلیل است که تونسته لقب پایتخت اروپا رو به خودش بگیرد.

بروکسل یک شهر اروپایی است، اما از شرایط آب و هوایی نسبتا معتدل و مرطوبی بهره می برد. تابستان‌ها واقعا گرم است، آنقدر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. اما زمستان‌ها برف بسیار کمی می‌بارد و دمای هوا خیلی به زیر نقطه‌ی انجماد نمی‌رسد. میانگین بارش سالانه در این شهر ۸۲۰ میلیمتر بوده، از همین رو سعی کنید زمانی که به این شهر می خواهید سفر کنید حتما لباس گرم همراهتان باشد. اگر بخواهیم بهترین فصل در شهر بروکسل جهت گشت و گذار در خیابان های این شهر را بگوییم فصل بهار و اوایل فصل پاییز می تواند بهترین گزینه برایتان باشد.

ساختمان های بازمانده از قرون وسطا و سازه هایی که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده اند، معماری بروکسل را درخشان و دیدنی کرده است و با گشت و گذار در میدان گرند پلیس، از تماشای ساختمان هایی با معماری محصور کننده، نهایت لذت را خواهید برد.

شما در بروکسل می توانید از موزه آلات موسیقی تا موزه سلطنتی هنرهای زیبا بازدید کنید و از تماشای کلیسای جامع سنت مایکل و سنت خودولا که از دوران روم باستان بر جای مانده است و یکی از زیباترین نمونه های معماری در شهر بروکسل است شگفت زده شوید.

اگر قصد سفر به بروکسل را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بروکسل یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی