book-open جاذبه های گردشگری پوکت

27 آذر ، 1400
راه و رسم سفر

جاذبه های گردشگری پوکت

پوکت یکی از شگفت انگیزترین جزایر توریستی در جهان است که در جنوب غربی کشور تایلند قرار گرفته است. این جزیره دیدنی میان گردشگران تور پوکت جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا آن‌ها بر این باور هستند که این جزیره حیرت آور تمام ویژگی‌های یک مکان خارق‌العاده برای گذراندن تعطیلاتی بی‌نظیر را دارد.

پوکت با جاذبه‌های دیدنی وصف‌ نشدنی اش می‌تواند سفری خاطره انگیز را به گردشگران خود هدیه دهد. آژانس راه و رسم سفر در این مقاله قصد دارد تا به معرفی معروف ترین جاذبه های گردشگری پوکت بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

معبد چالونگ (Chalong Temple Phuket)

معبد چالونگ به یادبود دو راهب گرانقدر لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. دلیل نامگذاری این معبد به نام معبد وات چالونگ در زبان تایلندی؛ وات به معنای معبد است و چالونگ به معنی تاریخی است که در زمان شورش‌ های کول ‌بران چینی منطقه، روحانیون آن جا را به عنوان محلی امن برای مردم بودایی می دانستند. معبد چالونگ پوکت برای مردم پوکت بسیار مقدس است.

معابد در کشور تایلند جزو مکان‌های مقدس محسوب می شوند، بنابراین بهتر است به تایلندی ها احترام بگذارید و و مراقب باشید تا در مقابل مجسمه بودا نایستند. حتما هنگام مراجعه لباس های پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و حتما بدون کفش داخل شوید، فقط به یاد داشته باشید تا کفش بسیار ساده و معمولی بپوشید زیرا در مقابل درب ورودی خواهید گذاشت و در آن قسمت سیلی از کفش رها شده وجود دارد و احتمال اینکه گم شود یا کسی اشتباهی بپوشد بسیار زیاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی معبد چالونگ، اینجا کلیک کنید.

ساحل پاتونگ (Patong Beach Phuket)

ساحل پاتونگ در 15 کیلومتری از بخش غربی شهر پوکت قرار دارد و توانسته امکانات رفاهی و تفریحی بسیار پیشرفته ای را در خود جای دهد و از این طریق به پیشرفته ترین و مدرن ترین ساحل در این شهر نیز تبدیل شده است و شاید به همین دلیل است که در هر زمانی این ساحل پر از گردشگر و توریست است و در هیچ زمانی آن را خلوت نمی توانید مشاهده کنید  و همچنین شاید جالب باشد که بدانید در مجاورت این ساحل خیابان ها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که از مهم ترین و خاص ترین این خیابان ها می توان به خیابان تاویوُنگ اشاره نمود

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساحل پاتونگ، اینجا کلیک کنید.

پارک حیات وحش خاو پرا تاو (Khao Pra Tau Phuket Wildlife Park)

پارک حیات وحش خاو پرا تاو آخرین جنگل بارانی با ثبات باستانی در منطقه تالانگ با مساحت 22 کیلومتر مربع در 20 کیلومتری شهر پوکت است که یکی از زیباترین و مرفه ترین مکان های جنگلی حفاظت شده با جانوران و انواع پرندگان و حیوانات بومی می باشد و توریست های گردشگر می توانند در تمامی فصول به صورت کمپ حتی شبانه، گشت و گذار کنند.

این منطقه حفاظت شده دارای انواع و اقسام مختلف جانوران از جمله پرندگان زیبا و آرام و فیل های کوچک و بزرگ، میمون های بازیگوش، خرچنگ های نخل، سنجاب های کوچک، گراز های وحشی مودار و مارهای مختلف، جوجه تیغی و حتی مورچه خوار و گربه سان ها و گیبن ها که هر کدام جذابیت منحصر به فردی به این مکان داده اند، دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پارک حیات وحش خاو پرا تاو، اینجا کلیک کنید.

ساحل کاتا (Kata Beach Phuket)

ساحل کاتا، نشان دهنده گوشه ای از سواحل زیبا و شگفت انگیزی است که در ناحیه غربی جزیره پوکت وجود دارد. ساحل کاتا پوکت دارای شن های سفید و آب های زلال می باشد

وجود رستوران های تایلندی که در آن غذاهای معروف جهان و غذاهای دریایی خوشمزه سرو می کنند و همچنین مکان که غذاهای ارزان و خوراکی هایی مثل نوشیدنی و میوه های مختلف را عرضه می کند سبب شده تا  یکی از ساحل های محبوب در بین گردشگران و مسافران تور تایلند باشد. ساحل کاتا در پوکت به بهشت تفریحات شبانه شهرت دارد که آرامش عجیبی دارد. در قسمت شمالی ساحل قایق های ماهیگیری بسیاری وجود دارد که می توانید ماهی های تازه خریداری کنید و همراه با خوردن ماهی از دیدن امواج بزرک که به سنگ ها برخورد می کنند لذت ببرید. ساحل کاتا بیچ به عنوان ساحلی برای ورزش هایی آبی شناخته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساحل کاتا، اینجا کلیک کنید.

باغ پروانه ها و دنیای حشرات (Butterfly Garden and Phuket Insect World)

باغ پروانه و دنیای حشرات پوکت در سال 1990 در شهر پوکت افتتاح شد و یکی از پربازدید ترین مکان های گردشگری تایلند و شهر پوکت محسوب میشود . در این باغ حدود  6000 الی 8000 پروانه از 30 گونه مختلف به نمایش گذاشته شده است . در قسمتی از باغ هم محصولاتی که با ابریشم های تولید شده از پروانه ها ساخته شده برای فروش به عنوان سوغاتی برای بازدیدکنندگان موجود است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی باغ پروانه ها و دنیای حشرات، اینجا کلیک کنید.

ساحل نایتون (NaiThon beach Phuket)

در پوکت سواحل فراوانی و شگفت انگیزی وجود دارد که آرامش را به خوبی احساس خواهید کرد، ساحل نایتون یکی از سواحل پوکت است که در ناحیه شمال غربی این جزیره واقع شده است. به مسافران تور پوکت پیشنهاد می شود در مدت اقامت خود در این شهر، حتما سری به این ساحل بزنند. راه دسترسی به ساحل نایتون از سمت خود ساحل خیلی جالب است.اگر از سمت جنوبی به سمت ساحل می روید، از جاده باریکی از وسط جنگل عبور خواهید کرد و اگر از سمت شمال حرکت کردید از یک روستا و دره سر سبز عبور خواهید کرد که در هر دو راه از  مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیز بهره مند خواهید شد.

در این ساحل امکانات تفریحی و سرگرمی وجود دارد مانند قایق سواری و غواصی که مسافران تور پوکت می توانند با تهیه لباس غواصی از مغازه های نزدیک ساحل به زیر آب بروید و از دیدن مرجان های زیبا و رنگارنگ لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساحل نایتون، اینجا کلیک کنید.

باغ وحش (Phuket Zoo)

باغ وحش پوکت یکی از مکان های پربازدید است که12000 مترمربع وسعت دارد و در نزدیکی معبد چالونگ واقع شده است. این باغ وحش برای هر فردی با هر گونه فرهنگ و سلیقه ای جذاب است به ویژه برای افرادی که از دوست داران محیط زیست و حیواتات هستند.

ورودی باغ وحش پوکت به شکل دهان تمساح ساخته شده است که توجه خیلی از بازدیدکنندگان را جذب می کند، همچنین مسیر پیاده روی که دارد پر پیچ و خم و دارای درختان بسیاری است که تصویری شگفت انگیز را خلق کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی باغ وحش، اینجا کلیک کنید.

ساحل مای خائو (Mai Khao Beach)

ساحل مای خائو حدوداً 11 کیلومتر می باشد و می توان گفت که همچنان طبیعی و دست نخورده می باشد. ساحل مای خائو پوکت قسمتی از پارک ملی Sirinat است و تنها اطراف آن تعدادی هتل 5 ستاره بنا شده است.

برای مسافرانی که مایل هستند ساعت ها در ساحل قدم بزنند و آرامش داشته باشند، ساحل مای خائو پوکت می توانید انتخاب خوبی باشد. البته لازم به ذکر است که در این ساحل تفریحات آبی و جت اسکی وجود ندارد، ولی این امکان برای مسافران تور پوکت وجود دارد تا از هتل ماریوت که در نزدیکی آن وجود دارد و همچنین از مرکز لاک پشت های دریایی بازدید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساحل مای خائو، اینجا کلیک کنید.

پارک تفریحی فانتاسی (Fantasy Amusement Park)

پارک تفریحی فانتاسی به وسعت 560.000 مترمربع می باشد. این پارک از مکان های پرطرفدار در جزیره پوکت است که در ساحل کامالا واقع شده است که با ساحل پاتونگ نیز مسافت کمی دارد.

در این پارک بازی های زیادی وجود دارد، به علاوه این پارک دارای فروشگاه های صنایع دستی نیز می باشد.

این مجموعه فعالیت خود را از ساعت 20:30 شب آغاز می کند و مسافران تور پوکت می توانند در پارک تفریحی فانتاسی یک شب فراموش نشدنی را داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پارک تفریحی فانتاسی، اینجا کلیک کنید.

جزیره جمیز باند (James Bond Phuket Island)

سال 1974 میلادی فیلمی به نام "مردی با تفنگ طلایی"  که قسمتی از سری فیلمهای جیمز باند بود در یکی از جزیره های خلیج فانگ نگا ساخته شد که بعد از آن این جزیره به نام جزیره جیمز باند (James Bond) معروف شد و در جهان خیلی زود مشهور شد و از آن پس روی نقشه های جهانی توریستی قرار داده شد.

این جزیره در زبان محلی Ko Ta Pu  شناخته می شود و در آن یک صخره آهکی با پوشش سرسبز گیاهی وجود دارد که 20 متر طول دارد و حدوداً با ساحل  Khao Phing Kan  40 متر فاصله دارد، خوب است بدانید که همین ساحل بهترین محل برای دیدن جزیره جیمز باند پوکت می باشد. وضعیت نامساعد این جزیره به دلیل اینکه بخش پایینی آن باریک تر از بالای آن می باشد، هیچ قایقی به آن نزدیک نمی شود و مسافران تور پوکت اگر می خواهند عکسی داشته باشند باید از همان جا عکس بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی جزیره جمیز باند، اینجا کلیک کنید.

اگر قصد سفر به پوکت را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پوکت یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی