book-open معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس

15 اسفند ، 1400
راه و رسم سفر

سال‌هاست که پاریس را به نام شهر عاشقان می‌شناسند. شاید به خاطر رودخانه سن و قدم زدن‌های رمانتیک روی پل‌های رودخانه، به این نام معروف شده است. شاید هم دلیلش کوچه پس کوچه‌های آرام و باغ‌های زیبایش باشد. هر چه که هست، این شهر بسیار زیبا و دوست‌ داشتنیست. آژانس راه و رسم سفر در این مقاله قصد دارد تا به معرفی معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

برج ایفل (Eiffel Tower)

رج ایفل، مشهورترین برج تاریخی در دنیا می باشد. ایفل برجی فلزی است که در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس بنا شده است. این بنا نشان کشور فرانسه می باشد و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه می باشد. عملیات ساخت برج ایفل در سال 1887 میلادی شروع شد که در 31 مارس 1889 میلادی طول کشید. برج ایفل در ابتدا برای نمایشگاه بین المللی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بنا شد، اما بعد از ساخته شدن مورد تایید خیلی قرار نگرفت و 300 نفر از جمله  امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد با آن مخالفت کردند. برج ایفل در 2 ماه ساخته شد که 850 نفر در آن کار می کردند. ایفل از 18038 قطعه ساخته شده‌است که برای وصل کردن آنها از دو نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ به کار رفته است این برج در ارتفاع 324 متری بنا شده است که در دوران خود بلندترین برج در دنیا بود. این بنا بیشتر از 10000 تن وزن دارد که 7300 تن آن از فولاد تشکیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی برج ایفل اینجا کلیک کنید.

خیابان شانزلیزه (Champs Elysees)

خیابان شانزه لیزه پاریس خیابانی بسیار بزرگ، وسیع و سرسبز به طول نزدیک به ۲ کیلومتر در دل شهر پاریس است و تقریبا تمام برندهای مشهور دنیا، کافه ها و رستوران های لوکس و مشهور در این خیابان حضور دارند. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این خیابان صحبت کنیم باید به سال ۱۶۴۰ میلادی برگردیم. در آن زمان در این منطقه فضاهای وسیع و خالی زیاد وجود داشت و به همین دلیل ردیفی از درختان در امتداد هم کاشته شدند که بعدها به یک خیابان تبدیل شد.

جالب است بدانید که شانزه لیزه در زبان فرانسوی به معنای زمین های الیزه است که در اسطوره های یونانی معادل بهشت است. ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم کار می کرد ایده تبدیل کردن این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را مطرح کرد و به این ترتیب خیابان شانزه لیزه مشهور متولد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی خیابان شانزلیزه اینجا کلیک کنید.

طاق پیروزی پاریس (Victory Arch)

طاق پیروزی به منظور گرامیداشت پیروزی ناپلئون در جنگ ها و سربازانی که خود را فدای کشورشان کردند احداث شد. این بنای تاریخی در میدان شارل دوگول و در انتهای خیابان معروف  شانزه لیزه شهر پاریس واقع شده است که امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی پاریس می باشد. هنگامی که به دیواره های داخلی طاق پیروزی بازدید می کنید اسم های حک شده ایی را مشاهده کنید که مربوط به فرماندهان نیروهای فرانسوی می باشد، همچنین در قسمت پایین این بنا مقبره ای برای یکی از سربازان گمنام خاک فرانسه واقع شده است.

طاق پیروزی پاریس سال 1806 میلادی، به فرمان ناپلئون ساخته شد. اما ساخت آن در آن زمان به اتمام نرسید و تا زمان حکومت لوئی فیلیپ تا سال 1836 میلادی نیز به پایان نرسید. طراحی این بنای تاریخی فرانسه به دست شخصی به اسم ژان شالگرین انجام گرفتکه طراحی معماری آن از طاق تیتوس در شهر رم الهام گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی طاق پیروزی اینجا کلیک کنید.

کاخ شایو (Shaw Palace)

کاخ شایو پاریس اولین بار در سال 1878 میلادی برای نمایشگاه جهانی «اکسپو» بر روی تپه‌ شایو احداث شد، سالن کنسرت بزرگی بود و آن را با نام «کاخ تروکادرو» می‌شناختند. این کاخ، 2 جناح و یک آکواریوم و 2 برج را نیز دربرمی‌گرفت.

این مجموعه ترکیبی از طراحی موری و بیزانتین می باشد که اوایل به آن به شکل یک بنای عجیب نگاه می شد اما بعدها زمانی که گفته شد قرار است مجدداً پاریس، میزبانی اکسپوی سال 1937 میلادی را برعهده بگیرد، به فکر تخریب این کاخ و احداث ساختمانی جدید افتادند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کاخ شایو اینجا کلیک کنید.

موزه لوور (Louvre Museum)

موزه لوور یکی از معروف ترین موزه های جهان و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس به حساب می آید. آثار موجود در این موزه بسیار کمیاب بوده و نظر افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. لازم به ذکر است که در سال های اخیر موزه ای در کشور امارات به نام موزه لوور ابوظبی ساخته شده است.

در سال 2015 میلادی تعداد بازدید کنندگان موزه لوور به بیش از 8.5 میلیون نفر رسیده و تا به امروز این آمار در حال افزایش است، همین امر سبب شده است که دولت فرانسه برای بازسازی و تغییر برخی بخش های موزه مانند ورودی و اطراف هرم شیشه ای، اقدام کند.

این هرم که امروزه به عنوان نماد موزه لوور شناخته می شود، توسط معمار معروف آمریکایی به نام "آی ام پی" ساخته شده است. برخی افراد پس از رونمایی از هرم، با وجود آن مخالفت کرده و دلیل مخالفت خود را توهین به مقدسات اعلام کرده اند، این هرم در آن زمان برای قدردانی از 4.5 میلیون بازدید کننده موزه لوور، ساخته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی موزه لوور اینجا کلیک کنید.

محله مون پارناس (Montparnasse)

مون‌پارناس منطقه‌ای در شهر پاریس، فرانسه است که در سمتِ چپِ و در تقاطعِ بلوارِ مون‌پارناس و رودِ رِن و بلوارِ راسپای واقع شده‌است. مناطق شهرداریِ ۶، ۱۴، و ۱۵ پاریس در این منطقه قرار دارد. مون‌پارناس از سال ۱۶۶۹ بخشی از شهر پاریس بوده ‌است.

محله‌ مون‌پارناس در قسمت ساحل چپ رود سن شهر پاریس قرار دارد که به دلیل استودیو‌های موسیقی و کافه‌هایش معروف می باشد. بد نیست بدانید که محله ایستگاه بزرگ متروی «مون‌پارناس» و همچنین یکی از بلند‌ترین آسمان‌خراش‌های قاره اروپا به نام، برج مون‌پارناس هم در محله‌ مون‌پارناس پاریس قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی محله مون پارناس اینجا کلیک کنید.

کلیسای سکره کور (Sacré-Cœur)

کلیسای سکره کور از گنبدی به رنگ سفید ساخته شده است که زیبایی خاصی دارد و در بالاترین نقطه از شهر پاریس قرار گرفته است. این کلیسای خیره کننده بر روی تپه مون‌مارتر ساخته شده است که در طول سال گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به سمت خود می کشاند. 

کلیسای سکره کور پاریس با معماری سنگ مرمر و فضای داخلی زیبا و پر زرق و برقی که دارد چشم هر بیننده ای را خیره به خود می کند. در این کلیسا می توانید از موزاییک های طلا، پنجره هایی با شیشه رنگی و یکی از بزرگترین ساعت های جهان دیدن نمایید. کلیسای سکره کور شهر با داشتن بزرگترین ناقوس فرانسه به وزن 19 کیلوگرم و گنبد مرکزی به ارتفاع 83  متر، یکی از بناهای خرق العاده در شهر پاریس است. با بالا رفتن از 234 پله‌ی مارپیچ، به این گنبد زیبا می رسید و از آنجا می‌توانید پانورامای 30 کیلومتری از پاریس را ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کلیسای سکره کور اینجا کلیک کنید.

کلیسای سن چاپل (Sainte Chapelle)

احداث کلیسای سنت چاپل، در زمان پادشاه لویی نهم، که به سنت لویی معروف بود در شهر پاریس احداث شد. هدف از ساخت این کلیسا نگهداری از آثار عتیقه بود. برای نمونه می توان به تاج خار مسیح، قطعاتی از صلیب عیسی مسیح و قطراتی از خون مسیح می شود اشاره کرد که آن را پادشاه سنت لویی از امپراطور فقیر قسطنطنیه گرفته بود. این کلیسا از قدیمی ترین شیشه های رنگ آمیزی شده در شهر پاریس برخوردار است، همچنین در بین برترین دستاوردهای معماری گوتیک قرار گرفته است که امروزه خیلی از توریستها و مسافران تور فرانسه برای دیدن آن می آیند.

اکثر آثار موجود در کلیسای سنت چاپل پاریس در زمان انقلاب کبیر فرانسه ناپدید شدند، ولی همچنان تعداد بسیاری از این آثار و عتیقه جات موجود هستند که می‌توان آن‌ها را در خزانه نوتردام مشاهده کرد. علاقه مندان و مسافران می توانند در تمام ایام هفته از کلیسای سن چاپل پاریس بازدید کنند که بهترین زمان آن هنگام غروب خورشید می باشد اما باید در سف طولانی منتظر بمانید و گرنه می توانید از صبح تا شب در روزهای دیگر از این بنای تاریخی بازدید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کلیسای سنت چاپل اینجا کلیک کنید.

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

باغ لوکزامبورگ ، دومین باغ بزرگی است که در شهر پاریس قرار دارد. گردشگران و مسافران تور فرانسه در این می توانند اتراق کنند و پیاده در بین چمن های زیبای آن قدم بزنند. در هر دو طرف قسمت گذرگاه  باغ لوکزامبرگ، مجسمه هایی از شاهزادگان و ملکه ها و زنان معروف کشور فرانسه قرار دارند. داخل باغ اپراهایی برای همه مردم در حال اجرا است.

امکانات دیگری در باغ لوکزامبورگ پاریس وجود دارد که به عنوان مثال می توان به مسیرهای پیاده روی و دویدن، زمین های تنیس و تجهیزات تناسب اندام اشاره کرد. همچنین یک زمین بازی بزرگ دیگر مخصوص کودکان در این باغ قرار دارد و با اسب های پا کوتاه (پونی) که در آن وجود دارد می توانند اسب سواری کنند و سرگرم شوند و یا به تماشای نمایش عروسکی بنشینند و در حوضچه وسط باغ با قایق های بادبانی سرگرم شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی باغ لوکزامبورگ اینجا کلیک کنید.

آرامگاه پانتئون (Tomb of the Pantheon)

پانتئون، نام محلی است در شهر پاریس  افراد مشهور و شناخته شده فرانسوی در آنجا به خاک سپرده شده اند. این مکان پس از پانتئون در شهر  رم طراحی شد. پانتئون در واقع در گذشته یک کلیسا بوده است که مختص به سنت ژنویو بوده و آثارش در آن قرار داشت.  با گذشت زمان این کلیسا  به فرمان پادشاه لوئی پانزدهم به سبک معماری  نئوکلاسیک مورد بازسازی قرار گرفت. این بازساری به خاطر تشکر او از خداوند برای شفا گرفتن از یک بیماری خطرناکی بود که به آن مبتلا بود. در طول انقلاب فرانسه به مقبره شهیدان این انقلاب تبدیل شد و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری پاریس است که خیلی از گردشگران و مسافران تور فرانسه از آن دیدن می کنند. تعدادی از افراد مشهوری که در پانتئون دفن شده اند: ولتر، ویکتور هوگو و ماری کوری می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی آرامگاه پانتئون اینجا کلیک کنید.

پل الکساندر سوم (Paul Alexander III)

پل الکساندر سوم از عجیب ترین جاهایی است که در شهر پاریس واقع شده است. این پل تک قوس که از جنس فولاد است از رود سن شهر پاریس عبور می کند که به عنوان تزار روسیه شناخته می شود، و ارتباط دهنده بین خیابان شانزه‌ لیزه، هتل اینولید و برج ایفل است.

پل الکساندر سوم، از جمله جاذبه های توربیستی پاریس است که به مسافران تور فرانسه پیشنهاد می شود که حتما از آن دیدن کنید. زمانی که به تماشای این پل می روید، مانند این می ماند که به یک گالری هنری رفته باشید. چراکه معروف ترین مجسمه سازان فرانسه مجسمه های روی پل از جمله مجسمه اسب بالدار، حوری ها و کودکان زیبا را ساخته اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پل الکساندر سوم اینجا کلیک کنید.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پاریس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی