مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف باکو

Heydar Aliyaf Cultural Center Baku

 مرکز فرهنگی حیدر علی‌اُف در شهر باکو کشور آذربایجان قرار دارد و از آثار به یاد ماندنی بانوی معمار شرقی زاها حدید و یکی از جاذبه های گردشگری باکو می باشد. در این مطلب آژانس مسافرتی راه و رسم سفر قصد دارد تا کمی شما را با این مجموعه آشنا کند. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره آن بدست آورید.

مرکزفرهنگی-حیدرعلی-اف-باکو-آذربایجان

پس از برگزاری مسابقه‌ای در سال 2007، شرکت معماری زاها حدید برای طراحی مرکز فرهنگی حیدر علی اُف برگزیده شد. معمار ایرانی تیم طراحی شرکت زاها حدید، خانم سارا شیخ اکبری مسئولیت طراحی داخلی این پروژه را بر عهده داشته است. این ساختمان برای تبدیل شدن به محل اصلی برنامه‌های فرهنگی کشور طراحی گشته است، فرم و هندسه‌ی شگفت‌انگیز این بنا در مقابل معماری خشک دوران شوروی که در باکو بسیار رواج داشته قرار گرفته است و به جرأت آن را در هم می ‌شکند البته از سوی دیگر این بنا درک و احساسات لطیف فرهنگ آذری را به نمایش می‌گذارد و چهره‌ی خوش بین یک ملت را نشان می‌دهد.

طرح مرکز فرهنگی حیدر علی اُف، ارتباطی سیال و پیوسته بین درون ساختمان و میدان اطرافش برقرار کرده است. مسافران و گردشگرن تور باکو می توانند از این مکان جذاب و دیدنی بازدید فرمایند. این میدان به عنوان سطح زمین که به تمام قسمت‌ های بافت شهر باکو دسترسی دارد خیز برمی‌دارد تا فضای عمومی داخل ساختمان را در برگیرد و سلسله مراتب فضا های به هم پیوسته برای مراسم و اتفاقات فرهنگی معاصر و سنتی آذربایجان را تعریف نماید.

مرکزفرهنگی-حیدرعلی-اف-باکو