باغ دریایی وارنا

Varna Sea Garden

باغ دریایی وارنا یکی از بهترین، قدیمی ترین و بزرگترین پارک هایاین شهر می باشد که قدمت آن به قرن 19 ام می رسد. این پارک درست در کنار دریای سیاه قرار دارد و بزرگترین پارک در شبه جزیره بالکان به حساب می آید. توریست ها و مردم محلی زیادی این پارک را برای پیاده روی و گذراندن اوقات فراقت در کنار ساحل انتخاب می کنند.

باغ-دریایی-وارنا-بلغارستان

این پارک در اواسط قرن 19 در بیرون از دیوار های شهر وارنا قرار داشته است و در سال 1862 باغ کوچکی در انجا درست شد. بعد از آن در سال 1878 با استقلال کشور بلغارستان، دستور ساخت باغ دریایی در این منطقه داده شد. یکی از افرادی که در توسعه این باغ بسیار تلاش کرده است باغبانی اهل جمهوری چک، به نام آنتون نواک بوده است. آنتون نواک که به دعوت هموطن خود کارل اسکورپیل از طرف شهرداری وارنا به بلغارتان آمده بود در سال 1895 به وارنا رسید و کار خود را آغاز کرد. نواک در زمان اقامت اش در وارنا کار عظیمی انجام داد. او باغ را به طور اساسی مرتب کرد و دستور تهیه بسیاری از گیاهان ارزشمند و نادر را از دریای سیاه و مدیترانه صادر کرد.

باغ دریایی وارنا که حدود 850 هکتار مساحت دارد در فاصله نزدیکی از مرکز شهر قرار دارد و در تور شهر وارنا می توانید به راحتی به این پارک بروید.  البته در کنار پیاده روی می توانید از امکانات موجود در آن نیز استفاده کنید مانند زمین بازی بچه ها و یا محوطه اسکیت. در کنار این در این پارک آکواریم، باغ وحش، موزه تاریخ طبیعی و رصدخانه ای نیز وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در کنار خط ساحلی، کافه و رستوران های فراوانی وجود دارد که انواع غذای های خوش مزه مخصوصاً غذای دریایی را ارائه می نمایند. همراه با راه و رسم سفر باشبد تا با سایر دیدنی های وارنا آشنا شوید.

باغ-دریایی-وارنا