مجسمه مادر تفلیس

Mother Statue Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام مجسمه مادر بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

مجسمه مادر یکی از معروف ترین جاذبه هایی است که در شهر تفلیس وجود دارد و یک نشان بر بالای تپه های سولالاکی این شهر می باشد که نام دیگر آن کارتلیس ددا می باشد. مجسمه مادر یا کارتلیس ددا در سال 1958 میلادی برای جشن 1500 سالگی شهر تفلیس ساخته شد. ارتفاع این مجسمه 20 متر است که جنس آن از آلومینیوم می باشد. در شهر ایروان نیز مجسمه ای شبیه به ان وجود دارد که برج مادر ارمنستان نام دارد.

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا شبیه بانویی گرجی با لباس محلی طراحی شده است که در دست راست او شمشیری به معنی سلحشوری و تهدید دشمن ها و در دست چپ ، کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند. اکثر کشورهای شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان این مجسمه را دارند.

این مجسمه زیبا و دیدنی با نام مادر کارتلی در واقع سمبل روح  زنانه و زاینده ای پاینده است  که عشق و محبت را به همه هدیه می دهد و عصاره حیات را از جان خویش به کام آن ها می ریزد و جالب است که به نوعی بیان این را دارد که او در نهایت لطافت و لطف ، قدرتمند نیز است و شمشیری در دست دارد برای حراست از عشق و کشورش که قابل تحسین است و همچنین بیانگر مراقبت از محبت و برای دفاع از مهربانی می باشد و اینکه نسبت به کسانی که با نیرنگ و دشمنی آمده اند و خنجری در پشت سر نهان داشته اند ، شمشیرش را آشکارا از مقابل در دست گرفته است و هدف از این کار این بوده که برای آنان که در جستجوی امنیت هستند بتوانند به آغوش نرم و آرام او پناه بیاورند و قدحی از حیات جاودانه را به همه انتقال می دهد ، در آخر با ورود و دیدن این مجسمه تمامی توصیفاتی که از آن برای شما گفتیم قابل لمس خواهد بود.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.