خیابان روستاولی تفلیس

Rustaveli street Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام خیابان روستاولی تفلیس بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

شهر تفلیس از خیابان های زیادی تشکیل شده است که به سبک اروپایی احداث شده اند و ئر مقابل خیابان های باریک و پر پیچ و خم وجود دارند و یک منظره ای دیدنی و زیبا به شهر بخشیده که باعث جذب گردشگران و علاقه مندان به تور گرجستان شده است که در این خیابان های زیبا قدم بزنند و لذت ببرند. از خیابان های اصلی تفلیس می توان به خیابان روستاولی (Rustaveli street) اشاره کرد که از محبوبیت ویژه ای در این شهر برخوردار است. در این خیابان انواع مغزاه و فروشگاه و رستوران و کافه وجود دارد که خود آن شده بیشتر مردم را جذب کند. مسافران تور گرجستان می توانند در این خیابان موزه و ساختمان های دولتی و اداری، عمومی، فرهنگی و مراکز تجاری را مشاهده کنند.

ساختمان های معروفی که در خیابان روستاولی وجود دارد عبارتند از  پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان که باعث شده این خیابان به یکی از جاذبه های توریستی تفلیس تبدیل شود.

خیابان روستاولی که قبلا به اسم خیابان گولوین شناخته می شد از خیابان های مرکزی تفلیس است که به اسم شاعر قرن ۱۲ گرجستان «شوتا روستاولی» نامگذاری شده است.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.