مقبره شیخ سلیم چیشتی آگرا

Sheikh Salim Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام مقبره شیخ سلیم چیشتی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

فاتح پور سیکری منطقه ای از شهر آگرا است که در زمان حکومت امپراطور مغولی، اکبر پایتخت بوده است. بناهای تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد که هر کدام از جاذبه های توریستی هند هستند و در سال میزبان تعداد فراوانی از گردشگران و مسافران تور هند قرار می گیرد، برای نمونه می توان به مقبره شیخ سلیم چیشتی اشاره کرد.

مقبره شیخ سلیم چیشتی در شهر فاتح پور سیکری واقع شده است که قسمتی از شهر آگرا است و از یکی از ساختمان های مهم مجموعه کاخ ها می باشد. این قلعه در بین سالهای 1580 الی 1581 میلادی بنا شده است. در ساخت مقبره شیخ سلیم چیشتی از سنگ مرمر حکاکی شده استفاده شده است و یکی از بهترین نمونه‌های کنده‌ کاری هنرمندانه سنگ در دوران قرون ‌وسطی هند است. معماری این قلعه به سبک هندی و مغولی طراحی شده است.

این بنا از همه جهات با سنگ‌های مرمری که پر از کنده ‌کاری‌های پیچیده هستند و جلیس (Jaalis) نامیده می‌شوند، پوشیده شده است. این مقبره متعلق به یک صوفی به نام سلیم چیشتی است که در کوهپایه‌های نزدیک شهر زندگی می‌کرده است. در طول دورانی که این شهر پر از سکنه بوده است، این مکان به‌عنوان یکی از مراکز اصلی جریان صوفی گری در هندوستان مطرح بوده است.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.