شهر فاتح پور سیکری آگرا

City of Fatehpour Sikri Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام شهر فاتح پور سیکری بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

فاتح‌پور‌ سیکری نام شهری است که توسط امپراطوری بزرگ و قدرتمند مغول، اکبر در سال 1569 میلادی احداث شد و در بین سالهای 1585 میلادی الی 1571 به عنوان پایتخت امپراطوری مغول انتخاب شد. در زمان قدیم نام این شهر فاتح بوده که بعدها با گذشت زمان، اسم آن به فاتح‌پور سیکری تغییر کرد.

در شهر فاتح پور سیکری تاواراتناس (9 جواهر) متولد شده است، این بنای باستانی از نمونه های کمیابی است که به سبک معماری مغولی، به زیباترین شکل ممکن طراحی شده است. در ساخت این بنای هم از سنگ های به رنگ سرخ استفاده شده و هدف اکبر از این کار زنده کردن مجدد شکوه و عظمت سبک ایرانی بود  که به وسیله جدش تیمور بنا شده بود، ولی در آخر سبک معماری کلاسیک هندی در آن بکار رفته است.

شهر فاتح‌پور سیکری پس از احداث، با گذشت سالها به خاطر آب و هوای نامناسب و نداشتن آب کافی به دلیل مجاورت با مناطق  راجپوتانا  بود، تبدیل به متروکه شد. ولی امروزه همچنان یکی از جاذبه های توریستی آگرا است، محسوب می شود و مورد بازدید مسافران تور آگرا قرار می گیرد.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.