مسجد نگینا آگرا

Nagina Masjid Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام مسجد نگینا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

مسجد نگینا به فرمان پادشاه شاه جهان در سال 1635 میلادی ساخته شد. فرمان احداث این مسجد برای بانوهای دربار صادر شد. در ساخت مسجد نگینا از سنگ های مرمر به رنگ سفید استفاده شده است، بانوان دربار از فضای داخلی و خارجی در این مسجد عبور می کردند.

در این مسجد راهروی عمیقی وجود دارد که از تعداد  3 قوس تشکیل شده و همچنین شامل 3 کنبد پیازی شکل می باشد به گونه ای که ارتفاع گنبد وسط، از دو گنبد کناری بیشتر می باشد. بازاری در قسمت پایینی مسجد نگینا آگرا وجود دارد که اسم آن یازار مینا است و در آن زمان به خاطر بانوان دربار بنا شد.

دیواری در ناحیه شرقی این مسجد وجود دارد که مختص به سران و بزرگان آن زمان بوده است که  تخت افسانه‌ای و طاووس شاه جهان که به الماس کوه نور مزین بوده، در این دیوان قرار داشته است.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.