بلند دروازه آگرا

Buland Darwaza Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام بلند دروازه بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

بلند-دروازه-آگرا-هند

دروازه اصلی که در ورودی کاخ فاتح پور سیکری وجود دارد به نام بلند دروازه در هند شناخته می شود که با شهر آگرا نزدیک به 43 کیلومتر فاصله دارد. این بنا به دلیل فتح شهر گجرات به دست اکبرشاه احداث شد. عملیات ساخت بلند دروازه در سال 1601 میلادی آغاز شد و به مدت 12 سال طول کشید تا تکمیل شود.

این دروازه به سبک معماری مغول طراحی شده و به عنوان بزرگترین دروازه دنیا تبدیل شد. جالب است بدانید که برای ساخت بلند دروازه، مثل تمام بناهایی که به فرمان اکبر احداث شد مانند پنج محل و قلعه سرخ و ... از سنگ ماسه های قرمز رنگ استفاده شده است.

این دروازه روی یک دشت مرتفع قرار دارد و نزدیک به 40 متر ارتفاع دارد و گردشگران و مسافران تور هند از نمای دور به راحتی می توانند آن را مشاهده کنند. بر روی دیواره های این بنای تاریخی آیاتی از قرآن دیده می شود که جلوه و شکوه ان قابل ستایش می باشد.

بلند-دروازه-آگرا

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.