مسجد مطیع آگرا

Moti Masjid Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام مسجد مطیع بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

اسلام، دومین مذهب پرجمعیت در هندوستان است که به همین دلیل مساجد بسیاری در این کشور ساخته شده است که برخی از آنها قدمت تارخی دارند. مسجد مطیع، جزو بهترین مساجدی است که در شهر آگرا وجود دارد و سالانه خیلی از توریستها از آن بازدید می کنند.

مسجد مطیع از مساجد مقدس میان مردمان هندوستان است که درون قلعه آگرا وجود دارد، کلمه مطیع در زبان هندی به معنی مروارید می باشد که خیلی با رنگ و نام مسجدی که دارد، تناسب دارد.

مسجد مطیع با سنگ های مروارید به رنگ سفید به فرمان جان شاه، از امپراطورهای بزرگ مغول هند، احداث شد که ساخت آن از سال 1648 میلادی آغاز شد و تا  سال 1654 طول کشید و امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری آگرا شده است.

طراحی این مسجد به گونه ای است که تعداد 12 قوس از شمال، شرق و جنوب تشکیل شده است و ورودی اصلی آن در قسمت شرقی قرار دارد. جایگاه ویژه اقامه نماز آن دارای طرح های با شکوه و زیبایی است که در نوع خود منحصر به فرد است.

گردشگران و مسافران تور هند باید در نظر داشته باشند که بازدید از مسجد مطیع رایگان می باشد.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.