اسکله قدیمی آنتالیا

Antalya Old Wharf

سواحل آنتالیا بسیار مشهور و جزء مناطق توریست پذیر هستند  که دارای امکانات گردشگری بسیار فراوانی نیز می باشند. بهترین خدمات تفریحی و اقامتی در ترکیه را می توان در جاذبه های گردشگری آنتالیا به وضوح دید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا، به نام اسکله قدیمی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

اسکله قدیمی بر روی صخره های ساحل مدیترانه در آنتالیا جلوه ای دیگر به این شهر بخشیده است. این منطقه محل برنامه ریزی و مدیریت تورهای آبی و قایق ها در شهر ساحلی آنتالیا است و برای پذیرایی از مسافران تعداد زیادی کافه و رستوران در انواع مختلف دارد. این منطقه زمانی محل داد و ستد کالاها و تجارت در آنتالیا و از طریق دریای مدیترانه بوده است.

اگر تمایل به خرید دارید این اسکله می تواند مکانی بسیار فوق العاده برای این کار باشد.طبیعت زیبای این اسکله و جلوه گری آب های فیروزه ای مدیترانه، چشم هر گردشگری را غرق در زیبایی های آن می کند. شما می توانید در کنار اسکله نشسته و نظاره گر غروب طلایی آفتاب آنتالیا باشید. اطراف این اسکله موج شکن هایی وجود دارند که در دوران سلجوقی ساخته شده اند. این اسکله قدمتی در حدود 150 سال دارد.

این اسکله قدیمی در واقع خلیجی کوچک است که با صخره های بلند و سنگی احاطه شده است. این مکان در دوره امپراتوری سلجوقیان ترک و بیزانس و نیز عثمانی ‌ها دارای اهمیت زیادی بوده است. از قرن دوم میلادی تا اواسط قرن بیستم اسکله قدیمی مرکز اقتصادی آنتالیا به شمار می رفته است و بندر اصلی آنتالیا بوده است به طوری که تمامی تجارت ‌ها از این بندر و ایجاد رفاه برای مردم و شهر، از اسکله قدیمی تأمین می ‌شده است.

به همین علت این اسکله، از مهم ترین بنادر آنتالیا در زمان گذشته به‌ حساب می ‌آمده است. همچنین این خلیج کوچک با موج ‌شکن‌ های دوران سلجوق‌ ها احاطه ‌شده است.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آنتالیا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.