در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور آنتالیا

تور آنتالیا

شهر آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای مهم ترکیه است که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد که دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد.

آنتالیا از لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه بوده، در سرشماری پایان سال ۲۰۱۹ جمعیت استان آنتالیا ۲٫۵۱۱٫۰۰۰ نفر برآورد شده‌است. این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است.

در شهر آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

سفر به آنتالیا با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای آنتالیا و همچنین تور لحظه آخری و ارزان آنتالیا را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور آنتالیا از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور آنتالیا با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

شهر توریستی آنتالیا در شمال دریای مدیترانه و غرب کشور ترکیه مستقر است. آب و هوای آنتالیا در تابستان بسیار گرم است و این منطقه تابستان های داغی دارد، اما در زمستان دارای آب و هوایی معتدل و بارانی است.

_ از نظر دما و آب و هوا،  بهترین زمان سفر به آنتالیا (ماه های تیر و مرداد) می باشد زیرا هوا در این موقع از سال در معتدل ترین و دلپذیرترین حالت ممکن است. همچنین بهترین زمان سفر برای تفریحات ساحلی فصل تابستان می باشد زیرا بارش به حداقل رسیده و دریا در آرامترین حالت به سر میبرد.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به آنتالیا (ماه های اردیبهشت، خرداد، مهر، آبان و آذر) می باشد.

(فصل تابستان توریستی ترین موقع از سال در آنتالیا است باوجود اینکه قیمت بلیط هواپیما آنتالیا و هتل های آنتالیا نسبت به سایر زمان ها بیشتر هستند.)

مزایا و معایب تور لحظه آخری آنتالیا

با پکیج های تور لحظه آخری آنتالیا، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری آنتالیا، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

غذاهای آنتالیا

هر گردشگری در سفر به این شهر دوست داشتنی تمایل دارد معروف ترین غذاهای آنتالیا را بشناسد. در این شهر قدیمی که یادگار عثمانی ها است ، غذاهایی به سبک ترکی و عثمانی پخت می شود که می توان از خوردن آن ها لذت زیاد برد ، همان طور که می دانید غذاهای ترکی بسیار در دنیا معروف هستند و از تنوع زیادی هم برخوردارند و ترکیبی از سبک‌های مختلف آسیایی و اروپایی را در خود دارند.

منوی رستوران ها در شهر آنتالیا بسیار متنوع است و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد. ازغذاهای محلی آنتالیا می توان سالاد پیاز، لابا، هیبش، کباب ساج، کباب تنوری، کوله، شاکشوکا و بورک را نام برد.

جاذبه های توریستی آنتالیا

آنتالیا درست در خلیج آنتالیا واقع شده و بزرگترین شهر در غرب ساحل مدیترانه ای ترکیه است که هم زیبایی کلاسیک دارد و هم به سبک مدرن ساخته شده است.

برخی از نقاط گردشگردی آنتالیا عبارت اند از:

موزه باستان شناسی آنتالیا

شهربازی دنیای برف آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا

برج تاریخی هیدیرلیک آنتالیا

پارک مینی سیتی آنتالیا

غار کوکاین آنتالیا و...

مراکز خرید در آنتالیا

شهر آنتالیا دارای دو قسمت قدیمی (کالچی) و مدرن (لارا) می باشد. قسمت لارا دارای مراکز خرید بزرگ و مدرنی مانند مرکز خرید میگروس، شی-مال، مرکز خرید تراسیتی  و... می باشد، اما اگر به دنبال خرید از بازارچه های محلی، چانه زنی می باشید قسمت کالچی برای شما مناسب تر است.

هتل های شهر آنتالیا

در هنگام سفر به آنتالیا به یکی از موارد مهمی که باید توجه کرد هتل های آنتالیا در محل اقامت است. در این شهر انواع اقامتگاه ها را مشاهده می کنیم که از پانسیون تا هتل های بزرگ و شیک 5 ستاره مانند مارینا هتل را شامل می شوند.

از جمله هتل های معروف در شهر آنتالیا که به نوعی می توان در آن به موضوع آب درمانی نیز پرداخت، هتل های آبی سلامتی هستند. این نوع از هتل ها در دنیا به سپا و یا سالوس پِرآکوام نیز معروف هستند که برای تنظیم آب و نمک بدن بسیار مفید می باشند. به وسیله این سپا خستگی از بدن دفع می شود و دردها بهبود می یابند و بدن انسان انرژی مضاعف می گیرد.

هتل های سپا در شهر آنتالیا پذیرای مسافران در هر فصل از سال هستند و خدماتی همچون ماساژ درمانی، لجن درمانی و آروماتراپی را به توریست ها و افرادی که به آنجا مراجعه می کنند، ارائه می دهند.

بایدها و نبایدهای شهر آنتالیا

در هنگام سفر به شهر آنتالیا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ مدت زمان پرواز از تهران به مقصد آنتالیا 3 ساعت طول خواهد کشید.

_ واحد پول ترکیه لیر ترکیه است.

_ در شهر آنتالیا مانند ایران، ساختمان ها و خانه ها از جریان برق 220 ولت بهره می برند. علاوه بر آن پریزهای برق ترکیه مانند ایران به صورت دو شاخه است که شما را از مبدل های سه شاخه بی نیاز می سازد. در نتیجه شما می توانید با خیالی راحت و بدون دغدغه دستگاه تلفن، موبایل و تبلت را به راحتی شارژ کنید.

_ اماکن دیدنی و مناطق گردشگری و مکان های تاریخی در روزهای نخست تعطیلات در آنتالیا بسته هستند، اما از روزهای چهارم به بعد باز می شوند و مجددا شروع به فعالیت می کنند.

_ شماره تلفن های ضروری ترکیه:

    پلیس: 155

    پلیس ساحلی: 158

    پلیس توریست ها: 5274503 - 0212

    آمبولانس: 122

    آتش نشانی: 110

    سواستفاده ی جنسی از کودکان، خشونت خانوادگی , زن , بچه و ناتوان: 183