موزه باستان شناسی آنتالیا

Antalya Museum of Archeology

سواحل آنتالیا بسیار مشهور و جزء مناطق توریست پذیر هستند  که دارای امکانات گردشگری بسیار فراوانی نیز می باشند. بهترین خدمات تفریحی و اقامتی در ترکیه را می توان در جاذبه های گردشگری آنتالیا به وضوح دید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا، به نام موزه باستان شناسی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیه کشوری است که در طول تاریخ تحت نفوذ حکمرانان گوناگونی بوده است؛ مانند رومی‌ها، یونانی‌ها و عثمان‌ها. همین موضوع بسیار کمک کرده است که طیف وسیعی از آثار باستانی را در این موزه شاهد باشیم.

موزه باستان شناسی آنتالیا بیش از 5000 اثر کهن را در دل خود جا داده و در سال 1988 جایزه ویژه اروپا را نصیب خود کرده است.

موزه باستان شناسی آنتالیا، موزه‌ای با وسعت 7000 متر مربع است که برای بازدید کامل از آن، 4 تا 5 ساعت از روزتان را باید برایش کنار بگذارید. این موزه بزرگ، 14 تالار دارد که 13 تالار در فضای بسته و 1 گالری در محیط سرباز موزه است.

موزه باستان شناسی آنتالیا در سال 1922 مانند یک گنجه ظاهر شد! گنجه‌ای که قرار بود گنج درونش را از گزند غارتگرانی همچون ایتالیا، آلمان، انگلیس و… حفظ کند. در این سال که هم‌زمان با سال‌های پایانی حکومت عثمانی بود، در مسجدی به نام «علاالدین» بنیان موزه باستان شناسی آنتالیا گذاشته شد.

هدف این ساز‌وکار مصون ماندن آثار به‌ جا مانده از زمان حجر تا زمان حکومت عثمانیان بود. نهایتا در سال 1972 مصنوعات ارزشمند این گنجه به ساختمان فعلی موزه باستانشناسی آنتالیا انتقال پیدا کرد.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آنتالیا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.