منطقه جرج تاون پنانگ

George Town Penang

پنانگ یکی از جزایر زیبا و توریستی در جهان می باشد که در ناحیه شمال غربی کشور مالزی واقع شده است. این جزیره از معماری خیره‌کننده، سواحل شنی خاص و دیدنی‌ های فراوان برخوردار است. یکی از مکان های گردشگری پنانگ، منطقه تاریخی جرج تاون  (George Town)  می باشد. برای آشنایی بیشتر آژانس مسافرتی راه و رسم سفر را دنبال کنید.

منطقه-جرج-تاون-پنانگ

 اسم منطقه تاریخی جرج تاون از شاه جرج سوم گرفته شده است که پادشاه مالزی این جزیره را به او هدیه کرد. جرج تاون از مکان های توریستی در کشور مالزی است که با دیدنی ها و بناهای متفاوت به تنهایی در حکم یک اثر هنری محسوب می‌شود. در جرج تاون ساختمان‌های قدیمی و باشکوه و رنگارنگ مربوط به قرن 18  میلادی نظر مسافران تور مالزی را به خود جذب می کند.  جرج تاون در سال  2008 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. سالانه گردشگران زیادی در قالب تور مالزی به این شهر سفر می‌کنند. خیلی از مردمان مالزی بر این باورند که غذاهای جرج تاون از  بهترین غذاهای مالزی محسوب می شود و علاقه مندان از طعم بی نظیر آن‌ها لذت خواهند برد.

زمانی که منطقه جرج تاون می روید  بازدید از دژ کورنوالیس (Fort Cornwallis) را فراموش نکنید. این دژ یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌ های پنانگ است. در این قلعه چند سلول زندان، یک کلیسای کوچک، دکل پرچم، انبار مهمات و توپ‌های قدیمی وجود دارد. معبد کک لوک سی    (Kek Lok Si)  نیز یکی دیگر از دیدنی‌ های پنانگ محسوب می‌شود. این معبد زیبا و باشکوه بیش از صدسال قدمت دارد و یکی از بزرگترین معبد بوداییان در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. در جرج تاون حتی نشانه‌هایی از مغول‌ها هم می‌توانید ببینید. مسجد زیبای کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling) نیز یکی از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌ های مالزی به شمار می‌رود و اولین مسجدی است که در قرن 19 در جزیره پنانگ ساخته شد. گنبدهای این مسجد به سبک مغول ساخته شده‌اند.

منطقه-جرج-تاون-پنانگ-مالزی