قلعه کورنوالیس پنانگ

Fort Cornwallis Penang

پنانگ در میان جزیره های کشور مالزی کاملاً شناخته شده و مشهور می باشد و با مکان های گردشگری و طبیعت زیبایی که دارد باعث شده تا مقصد خیلی از توریستها و علاقه مندان به تور مالزی شود. در این بخش می خواهیم به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری پنانگ به اسم قلعه کورنوالیس بپردازیم، برای کسب اطلاعات بیشتر همراه با راه و رسم سفر باشد.

قلعه-کورنوالیس-مالزس

قلعه کورنوالیس توسط یک شرکت بریتانیایی هند شرقی در قرن هجدهم میلادی در منطقه جرج تاون جزیره پنانگ ساخته شد. اسم که برای این قلعه انتخاب شده برگرفته از حاکم بنگال چارلز کورنوالیس می باشد. بد نیست بدانید که در هیچ جنگی این قلعه آسیبی وارد نشده است.

قلعه-کورنوالیس-پنانگ-مالزی

فضایی اولیه این دژ  با یک ساتار موقت در سال 1786 میلادی به وسیله کاپیتان فرانسیس لایت احداث شد که مساحت آن 38 متر مربع بوده است، دلیل اصلی ساخت آن محافظت از پنانگ در مقابل دزدان دریایی و دشمنان بوده است.

در سال 1804، در دوران حکومت کلنل فارکوهار در پنانگ و پس از جنگ های ناپلئون، کارگران هندی با استفاده از آجر و سنگ این دژ را بازسازی کردند که در سال 1810، با هشتاد هزار دلار ساخت آن به پایان رسید.با اینکه در ابتدا این قلعه یک محل نظامی بود، اما در طول سالها بیشتر به عنوان مرکزی ادار مورد استفاده قرار می گرفت.  در داخل این قلعه، کلیسا، زندان، چندین خانه و یک باغ وجود دارد.امروزه  قسمتی از دژ کرنوالیس به آمفی تئاتر، مرکز فروش سوغات و صنایع دستی تبدیل  شده است.

قلعه-کورنوالیس-پنانگ