معبد وات چایا مانگ کالارام پنانگ

Wat Chaiya Mangkalaram Penang

کشور مالزی از جزایر فراوانی تشکیل شده است که از معروف ترین آنها می توان به جزیره پنانگ اشاره کرد. این جزیره با مکان های تفریحی و سرگرمی و دیدنی هایی که دارد در میان علاقه مندان به تور مالزی بسیارمحبوب می باشد و هر روز به تعداد یازدیدکنندگان آن افزوده می شود. در پنانگ چندین معبد وجود دارد، در این مطلب آژانس راه و رسم سفر به معرفی معبد وات چایا مانگ کالارام می پردازد، برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.

معبد-وات-چایامانگ-کالارام-پنانگ

چایا مانگ کالارام یکی از معبد های بزرگی است که در جزیره پنانگ قرار دارد، این معبد در سال 1845 میلادی افتتاح شد، معبد وات چایا مانگ کالارام پنانگ دارای یک مجسمه ی طلایی بزرگ بودا خمیده می باشد که به علت وجود آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. شکل قرار گرفتن مجسمه بودای خوابیده نشانه صلح و آزادی مطلق از دنیا می باشد که در راستای روشن فکری ساخته شده است.  مجسمه طلایی بزرگ بودا این معبد در یال 1958 میلادی به خاطر سالگرد 2500 ساله بودا ساخته شد که تبدیل یه یکی از جاذبه های گردشگری پنانگ شده است.  طول این مجسمه 33 متر می باشد و بد نیست بدانید که در لیست سومین مجسمه بزرگ در جهان قرار دارد به معنای جدا شدن کل بودا از امور دنیوی در آخرین روز زندگی است.

معبد-وات-چایامانگ-کالارام-پنانگ-مالزی

 مجسمه بودای خوابیده معبد وات چایا مانگ کالارام،به خاطر حالت استراحت نهایی بودا قبل از فوت معروف شده است. چندین مجسمه های کوچک تر بودا در ابعاد و شکل های گوناگون در اطراف مجسمه بوا خوابیده قرار دارد. دیوارهای معبد دارای نقاشی های رنگارنگ است که بیانگر زندگی بودا می باشد. معبد وات چایا مانگ کالارام  طبق معماری تایلندی و سقف زرق و برق دار طراحی شده است . ورودی معبد مجسمه ای از ناگا( اژدها آب جنوب شرق آسیا)  وجود دارد و در قسمت خروج  معبد  نیز یک اژدهای چینی (معادل شرق آسیا) قرار دارد.  معبد وات چایا مانگ کالارام هر روز از ساعت 10صبح تا 6 عصر برای بازدیدکنندگان باز می باشد و مسافران تور پنانگ می توانند در این مدت از آن بازدید کنند،  گردشگران و مسافران تور مالزی برای داخل شدن به معبد چایا مانگ کالارام پنانگ، باید توجه داشته باشند که ظاهری آراسته داشته باشند و کفش و کلاه خود را در بیاورید.

معبد-وات-چایامانگ-کالارام

معبد-وات-چایامانگ-کالارام-مالزی