مسجد کاپیتان کلینگ پنانگ

Kapitan Keling Mosque

پنانگ، نم جزیره ای است که در کشور مالزی واقع شده است و از مکان های گردشگری است که در ناحیه جنوب شرق آسیا قرار دارد. این جزیره با  مکان های توریستی فراوان و سواحل زیبایی که دارد باعث جذب توریست از اکثر نقاط جهان شده است. بخشی از دیدنی های پنانگ را مساجد آن تشکیل می دهند که تاریخی و زیبایی هستند. مسجد کاپیتان یک نمونه از مساجدی است که مورد نوجه بسیاری از مسافران تور مالزی قرار گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه با آژانس راه و رسم سفر باشید.

مسجد-کاپیتان-کلینگ-پنانگ

مسجد کاپیتان کلینگ، سال 1801 میلادی توسط مسلمانانی در پنانگ بنا شد که اهل هندوستان بودند. این مسجد بزرگ ترین و زیباترین مسجدی است که در منطقه جورج تاون پنانگ واقع شده است. نام رهبر جامعه هند جنوبی Keling  بوده که از همین نام برای این مسجد استفاده شده است.

 طراحی مسجد کاپیتان کلینگ پنانگ به رنگ سفید می باشد و  گنبدهایی آن نیز به سبک مغول ساخته شده اند و ویژگی های خاصی دارد. صدای اذان از مناره ی این مسجد به گوش می رسد. درون مسجد کاپیتان کلینگ قوس ها و طاق ها به رنگ سفید طراحی شده اند و از سقف مسجد یک لوستر درخشان آویزان می باشد. پنچره های شیشه ای که داخل مسجد موجود هستند دارای نقش های  هندسی و اسلیمی می باشند و دیوار ها دارای نقاشی هایی پوشیده از گل است. برای کف مسجد کاپیتان کلینگ از سنگ مرمر استفاده شده است و فرش ها برای برپایی نماز همه جا پهن هستند. برای بازدید از مسجد باید حتماً مجوز بگیرید و اگر لباس مناسب به تن نداشته باشید نمی گذارند که وارد مسجد بشوید.

مسجد-کاپیتان-کلینگ-پنانگ-مالزیمسجد-کاپیتان-کلینگ-مالزی