کلیسای ساگرات کور بارسلونا

Church of the Sagrat blind Barcelona

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام کلیسا ساگرادا فامیلیا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

کلیسای ساگرات کور بر روی کوه تیبیدابو واقع در شهر بارسلونا قرار دارد. کلیسای ساگرات کور که یک کلیسای کاتولیک رومی محسوب می‌شود، در سالهای 1902 تا 1961 ساخته شده است؛ بنابراین بازه زمانی که برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته شده در حدود 60 سال می‌باشد که به نوبه خود حائز اهمیت است. ابتدا ساخت این کلیسا را معمار اسپانیایی Enric Sagnier بر عهده داشت، اما با توجه به طولانی شدن زمان ساخت این معمار نتوانست مراحل ساخت کلیسا را به پایان برساند و پس از وی پسرش Josep Maria Sagnier ادامه ساخت این عبادتگاه را بر عهده گرفت و مراحل ساخت کلیسای ساگرات کور که به نام قلب مقدس مسیح نیز شناخته می‌شود را به پایان رساند.

تاریخچه کلیسای ساگرات کور

ایده اولیه ساخت این کلیسا متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی است که شایعاتی از پروتستان‌ها درباره ساخت یک عبادتگاه و هتل بر فراز کوه تیبیدابو به گوش می‌رسید. به همین دلیل رهبران کاتولیک تصمیم گرفتند که کلیسای خاصی که نام آن از یک کلیسا واقع در پاریس الهام گرفته شده بر فراز این کوه بنا کرده و مالکیت این مکان را که به عنوان بام بارسلونا مشهور است در اختیار بگیرند. ساخت این کلیسا در سالهای متوالی به دلایل مختلف به تأخیر افتاد که یکی از آن‌ها ساخت رصدخانه نجوم بر فراز کوه تیبیدابو بوده است؛ اما در نهایت در 28 دسامبر 1902 اولین سنگ‌های این کلیسا بر فراز کوه روی هم قرار گرفته و مراحل ساخت آن آغاز شد.

بخش‌های اولیه کلیسا در سالهای 1903 تا 1911 ساخته شدند و پس از آن بنای اصلی کلیسا در سالهای 1915 و 1951 پایه گذاری شد؛ اما پایان کار اصلی کلیسا متعلق به 29 اکتبر 1961 است.

نمای ساختمان کلیسای ساگرات مور

در طراحی نمای بیرونی کلیسای ساگرات کور از ساخت قلعه‌های سنگی الهام گرفته شده است تا کلیسا با سایر عبادتگاه­ها تفاوت داشته باشد؛ اما بیشتر از نمای سنگی آن، معماری‌هایی که از سبک نئو گوتیک پیروی می‌کنند مورد توجه همگان واقع می‌شوند.

بر فراز کلیسا هشت ستون طراحی شده است که مجسمه قلب مقدس مسیح بر فراز بلندترین ستون قرار دارد. اما اثر اصلی مجسمه قلب مقدس مسیح که توسط فردریک مارس طراحی شده بود در سال 1936 از بین رفت و به جای آن در سال 1950 اثر Josep Miret قرار گرفت.

کلیسا دارای یک ستون مرکزی بلند است که در اطراف آن چهار ستون کوچک‌تر قرار دارند و شبیه به یک چهارضلعی به نظر می‌رسند و مجسمه‌هایی از دوازده فرستاده که توسط Josep Miret طراحی شده‌اند بر فراز این ستون‌ها مشاهده می‌شوند.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.