ساختمان کازا باتیو بارسلونا

Casa Batio Barcelona Building

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام ساختمان کازا باتیو بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

ساختمان-کازاباتیو-بارسلونا

ساختمان کازا باتیو در سال ۱۸۷۵ ساخته شده است اما اصلاً شبیه ساختمانی که امروز می‌شناسیم، نبود. در سال ۱۹۰۳ این ساختمان توسط یک تاجر ثروتمند بارسلونایی به نام «جوزپه باتیو اول کازانوا» خریداری شد. مالک جدید در ابتدا قصد داشت تا ساختمان را خراب کند و از زمین آن برای ساختن یک خانه جدید برای همسر و پنج فرزندش استفاده کند. در پایان تصمیم گرفت به جای تخریب، ساختمان را بازسازی کند و بخش اصلی ساختمان را برای خود و خانواده‌اش نگه دارد و بقیه ساختمان را به چند آپارتمان کوچک برای اجاره دادن تبدیل کند.

او برای بازسازی تصمیم گرفت آنتونی گائودی را استخدام کند؛ البته این انتخاب به هیچ ‌وجه تصادفی نبود. گائودی در آن زمان به خاطر مسئول بودن چند پروژه در بارسلون شناخته شده بود؛ پروژه‌هایی مانند فامیلیاساگرادا، کاسا فیگرس و پارک گوئل! به این ترتیب گائودی کار خودش را در سال ۱۹۰۴ شروع و در سال ۱۹۰۶ به پایان رساند.

ساختمان-کازاباتیو-بارسلونا-اسپانیا

نمای بیرونی ساختمان با سبک فانتزی خود نشان دهنده تخیل معمار است. این نما ترکیبی از سنگ و شیشه‌های رنگی همراه با خطوط موج‌داری است که عظمت طبیعت را متبادر می‌سازد. در نمای خارجی پنجره‌های بزرگی وجود دارند که طبقه دوم را روشن کرده و به سرعت توجه شما را به خود جلب می‌کند. پشت این پنجره‌ها بخش اصلی ساختمان قرار دارد که زمانی محل زندگی خانواده‌ی باتیو بود. یکی از دیگر ویژگی‌های نمای بیرونی ساختمان وجود شیشه‌های تزئینی و سرامیک‌های روشن رنگی است که با توجه به نوع تابش نور، ظاهر متفاوتی را ایجاد می‌کند.

نمای داخلی ساختمان کازا باتیو

در ساختمان کازا باتیو برای ورود به نمای داخلی، گائودی سه راه ورودی قرار داده است. یکی برای دسترسی به آپارتمان‌های اجاره‌ای، یکی برای فروشگاه و دیگری برای ورود به زیرزمین. ورودی اصلی به دو راهرو منتهی می‌شود که یکی برای دسترسی به آپارتمان‌های اجاره‌ای و دیگری برای دسترسی به محل زندگی باتیو است. برای دسترسی به تمام طبقات یک راه‌پله‌ی بلوطی باشکوه وجود دارد که نقش‌هایی از ستون فقرات حیوانات ماقبل تاریخی روی آن حک شده است. شاید ادامه طرح همان اژدهایی باشد که روی تراس و نمای بیرونی ساختمان وجود دارد.

در طبقه اول پشت پنجره‌های بزرگ نمای بیرونی، محل زندگی اصلی خانواده باتیو قرار دارد که روبه‌روی پاساژ «دِگارسیا» است. همچنین باید توجه شما را به سقف برآمده که به شکل یک حلزون بزرگ است و یک فضای دریایی را ایجاد می‌کند، جلب کنیم. لوستر بزرگی که وجود دارد نشان‌دهنده خورشید است. در قسمت مرکزی ساختمان حیاطی وجود دارد که به آن «حیاط نور» می‌گویند و به عنوان منبعی برای نور و تهویه هوا کاربرد دارد. با ۴ متر عرض و ۲۶ متر ارتفاع این فضا پوشیده از کاشی‌های سرامیکی سفید و آبی است که باعث می‌شود حس کنید در یک غار زیر آبی هستید.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.