میدان کاتالونیا بارسلونا

Placa De Catalunya

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام میدان کاتالونیا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

میدان کاتالونیا در شهر بارسلونا قرار دارد و حدود ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. این میدان، یکی از اصلی ترین مناطق رفت و آمد بارسلونا است. بنابراین، در هر دو منطقه بالا و زیرزمین میدان شاهرگ اصلی بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده اند. دسترسی به میدان کاتالونیا از هر منطقه از شهر با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس امکان پذیر است.

در قرن نوزدهم، پس از خراب شدن دیوارهای قرون وسطایی بارسلونا، بسیاری از معماران و برنامه ریزان نامی شهر برای ساخت یک فضای عمومی شهری طرح های فوق العاده و جاه طلبانه ای ارائه دادند. در سال ۱۸۵۹ ، میدان کاتالونیا به عنوان بخشی از منطقه پلا روویرا "Pla Rovira" پذیرفته شد، اما تا زمان برگزاری نمایشگاه جهانی ۱۸۸۸ هیچ مجوز رسمی از طرف دولت دریافت نکرده بود. میدان کاتالونیا در ماه می سال ۲۰۱۱ ، محل اصلی تجمع شاکیان و معترضین دولت اسپانیا در بارسلونا قرار گرفت و برای برگزاری تظاهرات در بارسلونا و سایر نقاط مشابه در شهرهای دیگر، به عنوان نماد شناخته شد.

میدان-کاتالونیا-بارسلونا

قدم زدن در این میدان، نشستن به روی نیمکت های زیر درختان سبز، تماشای معماری بناهای اطراف، صدای دلنشین فواره ها، رفت و آمد انسان ها و ماشین ها، دانه پاشیدن رهگذران برای کبوتران میدان بسیار و بسیار لذت بخش است

در سمت شمالی میدان کاتالونیا آب نماهای مدور قرار دارند که در شب هنگام با نورپردازی های متنوع بسیار تماشایی می شوند. گردشگران و حتی مردم محلی می توانند ساعت ها در میدان کاتالونیا بنشینند و بدون این که خسته شوند، جریان زندگی را در این میدان تماشا کنند. میدان کاتالونیا، یک میدان ساده و پیش پا افتاده نیست و با تمام میدان هایی که در ذهنتان نقش بسته کاملا متفاوت است. بازدید از میدان کاتالونیا، بازدید از یک جاذبه مهم و اصلی است.

مجسمه های هنری میدان کاتالونیا بسیار ظریف و هنرمندانه هستند و به سختی می توان چشم از آن ها برداشت. دیوارهای بخش زیرزمینی میدان با موزائیک هایی مزین شده اند که بسیار زیبا هستند و اثر هنری به حساب می آیند. در گذشته ۴ تئاتر در میدان کاتالونیا ووجود داشت که امروزه خبری از آن ها نیست و وجود تئاترها میدان را به یک مکان فرهنگی مهم تبدیل کرده بود. همچنین، کافه رستوران های اطراف میدان پاتوق شاعران و نویسندگان معروف اسپانیا بود که امروز جز کافه زوریخ اثری از هیچ کدام باقی نمانده است.

سه مرکز خرید در میدان کاتالونیا وجود دارند که برای تجربه خرید متفاوت و راحت مناسب هستند. علاوه بر این، میدان کاتالونیا جزو مهم ترین قطب های حمل و نقل عمومی در بارسلونا به حساب می آید. بنابراین، دسترسی به اکثر نقاط شهر و بازدید از جاذبه های بارسلونا از این میدان آسان و میسر است.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.