رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز

محیط و نما

نمای بیرون رستوران، شامل دیوار با نمای سنگ و درب طلایی رنگی است که به شکل ریموت باز می شود و دو سه گلدان سنگی که در اطراف دکور شده اند و البته جنبه بصری چندان مناسبی ندارند. در مبتدای ورود، با پلکان مواجه ایم که در نمایی غالبا سنگی، با چراغ دیواری قدیمی تزیین شده است. سقف منحنی شکل است و نورگیر خوبی برای ورود ایجاد کرده است و نکته عجیب یک شبه بوته گیاه است که فقط در یک نقطه از ورودی قرار گرفته است و نوعی کج سلیقگی در چیدمان به نظر می آید. به درب چوبی اصلی می رسیم که توسط خدمه باز می شود و بعد از دریافت اطلاعات رزرو به سمت میزمان هدایت می شویم.

در مسیر رسیدن به میزمان در انتهای سالن، میز بار در نزدیکی درب ورودی با تزیین زیبا و خلاقانه، خودنمایی میکند. سمت چپ پیانوی زیبایی به چشم میخورد که نوازنده ندارد. نور ورودی روز از دریچه پنجره ها، بر رنگ بندی گرم سالن غالب است. سالن بزرگ است و بعد از نشستن پشت میز نیز، چشم را درگیر میکند.

سرویس دهی

این رستوران، یک رستوران VIP  است و روی این نام مانور دارد. منطقی است که انتظار سرویس دهی ویژه ای داشته باشیم. چیزی فراتراز حد عاده. اما این اتفاق نمی افتد. سرویس دهی طبق روتین انجام می شود و حتی نقص هایی نیز دارد. به عنوان مثال، آوردن چنگال اضافه به درخواست ما فراموش شد. یا ظروف پیش غذا همزمان با سرو غذای اصلی، از میز جمع شد. نکته مثبت نیز برخورد محترمانه خدمه بود که جای اشاره و تحسین دارد و همچنین تا حدی ناهماهنگی های موجود را پوشش میدهد.

سرو چاشنی و پیش غذا در این رستوران به صورت سلف سرویس و روی میز بار انجام می شود. میز با تنوع و زیبایی کامل چیده شده بود و انواع چاشنی و سس نیز سرو شده بود. بعضی از ظرف های روی میز نزدیک به خالی شدن بود که با تاخیر مشهود، دوباره توسط خدمه پر شد. فاصله میز بار تا میزهای مناطق کنار سالن زیاد بود و بهتر میبود میز بار در جایی با حد دسترسی یکسان قرار گیرد. چای و قهوه در جایی از سالن قرار گرفته بودند که ما هنگام خروج از رستوران متوجه آن شدیم و خدمه نیز به آن اشاره ای نکردند. زمان سرو غذا مناسب بود. خدمه صراحتا، ترجیح ما برای زمان سرو را جویا شدند که یک ربع بعد از آخرین پیش غذا بود و سفارش به درستی، به موقع تحویل شد.

طعم و کیفیت غذا

 غذای اصلی

غذای اصلی بی نظیر بود. شیشلیک و چلو ماهیچه سفارش دادیم و هیچ کس هیچ نکته منفی برای غذا متذکر نبود. شیشلیک استادانه طبخ شده بود و هیچ اثری از سوختگی و برشتگی نداشت. آبدار بود و زیر دندان به راحتی آب میشد و لقمه به لقمه لذت بخش تر مزه می کرد. چلو ماهیچه نیز بسیار خوش طعم و نرم بود و مشخصا تازه. رستوران ادعا داشت که گوشت را به شکل روزانه و از دام خودش تهیه می کند که علاوه بر تازگی، سلامت گوشت را هم تضمین کرده است. با توجه به کیفیت فوق العاده ی غذا، ادعای رستوران باور پذیر و منطقی به نظر می رسید و یکی از بهترین تجربه های کباب شیشلیک در مشهد بود.  برنج خوش طعم و عالی ایرانی به همراه ظرف کره ی مجزا، نیز شاهکار غذای اصلی را تکمیل کرده بود. منطقا رستوران در بخش غذای اصلی موفق بوده است ولی این همه ی ماجرا نیست.

پیش غذا میز بار

موخراً راجع به پیش غذا بحث میکنیم که انصاف در رابطه با غذای اصلی رستوران رعایت شده باشد! پیش غذای میز بار شامل انواع  چاشنی و غذاهای طبخ شده بود. از چاشنی هایی از پیش آماده مثل ماست و سالاد و ژله و ترشی و آلو و ... که بگذریم،  پیش غذاهای طبح شده، واقعا خوشمزه نبودند و گاه حتی اضافی بودند. مثلا بین دو خوراک مختلف پاستا هیچ تفاوت طعمی وجود نداشت و هر دو بد مزه بودند در حالیکه ظاهر فریبنده ای داشتند. همین ظاهر فریبنده باعث شد که ما تقریبا از همه انها، کمی مزه کنیم تا با قاطعیت از غذاهای پخته شده در پیش غذاها ناراضی باشیم! لیست برخی از محتویات میز بار به قرار زیر است:

انواع خوراک پاستا، کیک مرغ، کشک بادمجان، خوراک میکس، سس مکزیکی، انواع کمپوت، انواع سالاد، زیتون سیاه، ماست، انواع ژله و ...

ارزش دربرابر قیمت

 

بحث در مورد این فاکتور برای چنین تجربه ای کمی مشکل است. رستوران ارم شاندیز VIP ، با استناد به نامش، خاص مناسبت های ویژه است و تجربه ای نیست که مکرر اتفاق بیفتد. مناسبات ویژه نیز گاه تشریفاتی می شود و هزینه ی رنج صد هزار تومان برای هر نفر، در حداقل قرار میگیرد. لذا بحث در باره ارزش در برابر قیمت در این مورد کمی پیچیده می شود چرا که شما هزینه ای را نه تنها برای یک وعده غذا، بلکه برای برگزاری یک رویداد با چاشنی تشریفات می پردازید و در چنین شرایطی گاه قیمت ها منطقی به نظر نمی آید. رستوران ارم شاندیز VIP در دسته رستوران های گران محسوب می شود و قیمت های آن چندان منطقی نیست!

روی هم رفته

به سادگی و به تجربه، دریافتیم که توصیه ی دوستان مشهدی برای رفتن به این رستوران بیراه نبوده است. شیشلیک و ماهیچه ی ارم بی نظیر و بکر است و ارزش تجربه کردن را دارد. قیمت ها با توجه به VIP بودن رستوران بالا است و برای مناسبات خاص توجیه دارد. ارم شاندیز، رستورانی است که باز هم به آن باز خواهیم گشت و شاید بار دیگر نیز آن را محک بزنیم!