برج ساعت دلما باغچه استانبول

Delma Garden Clock Tower

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام برج ساعت دلما باغچه بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

برج ساعت دلما باغچه سازه ای بسیار ویژه است که درب ورودی کاخ دلما باغچه ساخته شده است. این برج ساعتی به فرمان پادشاه بزرگ عثمانی، سلطان عبدالحمید دوم بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۵ بنا شده است. این برج بعداً به کاخ دلما باهچه اضافه شده است و در مقابل دروازه خرانه داری آن و در میدان جنب بندر اروپایی بسفور و در مجاورت مسجد قصر دلمه باغچه واقع است.

 

این برج شامل چهار طبقه بوده و ارتفاعی معادل ۸۹ فوت (۲۷ متر) دارد. ساعت قرار گرفته بر این برج توسط ساعت ساز معروف و شناخته شده فرانسوی به نام Jean-Paul Garnier طراحی و ساخته شده است و از شاهکارهای وی به شمار می‌رود. نصب و راه اندازی آن نیز توسط کارشناس بزرگ ساعت ساز یوهان مایر (Johann Mayer) انجام پذیرفته است. در سال ۱۹۷۹ این ساعت مکانیکی به ساعت برقی مبدل شد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.