آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آنکارا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

تور آنکارا

تور آنکارا

شهر آنکارا

آنکارا پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است. آنکارا شهری جدید و نسبتاً مدرن با ۵٬۴۴۵٬۰۲۶ نفر جمعیت است (آمار ۲۰۱۸).

اکثریت جمعیت آنکارا را مردمان ترک آناتولی تشکیل می‌دهند. همچنین کردها در شهر آنکارا اقلیت این شهر به شمار می آیند. متروی آنکارا در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۴ خط و ۴۵ ایستگاه است.

 

سفر به آنکارا با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای آنکارا و همچنین تور لحظه آخری و ارزان آنکارا را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور آنکارا از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور آنکارا با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا

_ از نظر دما و آب و هوا،  بهترین زمان سفر به آنکارا فصل تابستان، ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) می باشد. ماه‌های میانی سال در فصل تابستان دارای آب و هوایی دلپذیر و گرم هستند. میانگین بارش باران موثر در این فصل، حدودا صفر تا سه روز در ماه است. ژوئن و اوت، فصل داغ گردشگری آنکارا هستند، بنابراین هزینه‌های اقامت در هتل و سفر بیشتر از حد معمول خود است.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به آنکارا فصل پاییز، ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) می باشد. دمای میانگین در فصل پاییز، ۱۱٫۴ تا ۲۹٫۶ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، زمان خوبی برای سفر به شمار می‌آید. میانگین بارش باران موثر در این فصل، حدودا یک تا دو روز در ماه است. گردشگران کمتری در فصل پاییز به‌علت آب و هوا در آنکارا دیده می‌شوند، بنابراین قیمت هتل‌ها مقرون به‌صرفه‌تر هستند. زمستان، فصل خلوت گردشگری آنکارا است.

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری آنکارا

با پکیج های تور لحظه آخری آنکارا، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری آنکارا، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای آنکارا

غذا همیشه قسمتی از فرهنگ کشورها را تشکیل می‌دهد. غذاهای آنکارا هم از این قاعده مستثنی نیستند و قسمتی از فرهنگ مردم این شهر و به نوعی کشور ترکیه را تشکیل می‌دهند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، غذاهای بسیاری دارد که طعمی فوق‌العاده دارند و باید با لذت تمام، آنها را در سفر به این شهر امتحان کنید.

منوی رستوران ها در شهر آنکارا بسیار متنوع است و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد. ازغذاهای آنکارا می توان ماهی کبابی در رستوران یلکن بالیک، دسرهای شیر در زینال، باقلوا در باقلواپزی حاجی بابا، کباب در حاجی عارف بِی را نام برد.

 

جاذبه های توریستی آنکارا

آنکارا را می توانید در یک سفر یک روزه کامل بازدید کنید و اگر هم خواستید اقامت طولانی داشته باشد آنکارا گزینه ی مناسبی است. دلیل اینکه می توانید در یک سفر یکروزه بیشتر جاذبه های این شهر را ببینید کم بودن جاذبه ها نیست بلکه اغلب مکان های تاریخی در فاصله ۵ دقیقه ای هم قرار گرفته اند.

برخی از نقاط گردشگری آنکارا عبارت اند از:

برج آتاکوله آنکارا

مسجد حاجی بایرام آنکارا

دریاچه موگان آنکارا

معبد آگوستوس آنکارا

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

مسجد کجاتپه آنکارا و...

 

مراکز خرید در آنکارا

آنکارا دارای مراکز خرید زیاد و بسیار متنوعی است. این شهر دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استامبول است و شهر ازمیر ترکیه که قبلا به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور  قلمداد می شد در حال حاضر رتبه سوم را از حیث به خود اختصاص داده است. جمعیت کل این شهر بیش از پنج میلیون نفر است.

برخی از مراکز خرید در آنکارا:

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

بازار باکیرجیلار چارشیسی

عطرفروشی شرکت پارداش

مرکز خرید و تجاری کاروم

مرکز خرید آنکامال

 

هتل های شهر آنکارا

در محله های مختلف شهر آنکارا ترکیبی از المان های مدرن و تاریخی را می بینید که شهری جذاب را برای گردشگران به وجود آورده است. سفر به این شهر فرصتی منحصر به فرد برای تجربه فرهنگ و معماری ترکیه است.

اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشید حتما به دنبال هتلی مناسب برای اقامت می گردید.

 

بایدها و نبایدهای شهر آنکارا

در هنگام سفر به شهر آنکارا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

  _ مدت زمان پرواز از تهران به مقصد آنکارا 2 ساعت و 40 دقیقه طول خواهد کشید.

  _ واحد پول ترکیه لیر ترکیه است.

  _ زبان کشور ترکیه، ترکی (استانبول) است.

  _ شماره تلفن های ضروری ترکیه:

    پلیس: 155

    پلیس ساحلی: 158

    پلیس توریست ها: 5274503 – 0212

    آمبولانس: 122

    آتش نشانی: 110

    سواستفاده ی جنسی از کودکان، خشونت خانوادگی , زن , بچه و ناتوان: 183