آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور اصفهان یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قیمت تور اصفهان با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

تور اصفهان

تور اصفهان

شهر اصفهان

اِصفَهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. سومین شهر بزرگ ایران، سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود.

کلان‌شهر اصفهان نیز چهاردهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در سدهٔ شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت.

 

سفر به اصفهان با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای اصفهان و همچنین تور لحظه آخری و ارزان اصفهان را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور اصفهان از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور اصفهان با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به اصفهان

_ در اوایل فصل بهار، در ایام نوروز، شهر اصفهان شلوغ‌ترین ایام گردشگری را تجربه می‌کند. علاوه بر تعطیلات نوروزی، کیفیت آب و هوایی و مناظر طبیعی این شهر، در اوایل بهار مسافران را جذب می‌کند. همین مسئله باعث بالا رفتن قیمت هتل‌ها و سایر خدمات رفاهی و اقامتی می‌شود. با اتمام نوروز و باز شدن مدارس و برگشتن مشاغل مختلف به کار، از نیمه فروردین، این شهر رو به خلوتی می‌رود، اما کماکان در فروردین ماه گردشگران در اصفهان حضور دارند.

_ اگر مسافرت در گرمای تابستان شما را ناراحت نمی‌کند یا می‌خواهید از خلوتی و قیمت مناسب هتل‌ها در این ایام استفاده کنید، می‌توانید سفر تابستانی خود در اصفهان را به بازدید از مناطق سرسبز اطراف زاینده‌رود و پارک‌های حاشیه این رود اختصاص دهید. اما انتظار رودخانه پرآب و خروشان را نداشته باشید. در سال‌های اخیر به‌دلیل کمی بارش‌ها در این استان، زاینده‌رود در تابستان به‌صورت مقطعی جریان دارد و قسمت های داخل شهر اصفهان خشک می‌شوند.

_ فصل پاییز طبیعت اصفهان بسیار زیبا می‌شود. منظره برگریزان در خیابان چهارباغ و پارک‌های اطراف زاینده‌رود در این فصل بسیار دیدنی هستند. می‌توانید با کرایه دوچرخه، امتداد رودخانه را رکاب بزنید و از تماشای پل‌های تاریخی زاینده‌رود لذت ببرید. در پیاده‌روی در طبیعت زیبای پاییزی اصفهان، می‌توانید از غذاهای خیابانی و کافه‌های سیار، خرید کنید و خاطره‌ای زیبا بسازید. به‌دلیل هوای مناسب این فصل، امکان بازدید از همه آثار تاریخی و طبیعی را خواهید داشت. کویرهای اطراف اصفهان نیز در این فصل تماشایی و خوش آب و هوا هستند، اما شب‌ها کمی سرد می‌شوند.

_ زمستان‌های اصفهان بسیار سرد و خشک می‌شود و این فصل نیز از خلوت ترین زمان‌های سال است، اما در زمان بارش برف و پس از آن، بناهای تاریخی بسیار زیبا می‌شوند و مناظری زیبا می‌سازند. بازدید از موزه‌ها و عمارت های تاریخی و سرپوشیده در این فصل، بهترین انتخاب‌ها هستند. کوه‌های اطراف اصفهان در این فصل پوشیده از برف می‌شوند و برای علاقه‌مندان اسکی، بسیار مطلوب هستند. قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این فصل کاهش می‌یابند.

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری اصفهان

با پکیج های تور لحظه آخری اصفهان، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری اصفهان، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای شهر اصفهان

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

اصفهان هم از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی اصفهان می توان دسر گوشفیل یا باقلوا با دوغ، شله بریان زیره، دسر خورش ماست، آش اوماج چغندر، بریانی، یخمه ترش و کوکو قندی را نام برد.

 

جاذبه های توریستی شهر اصفهان

جای جای شهر اصفهان، مملو از نشانه هایی از تمدن و فرهنگ ناب ایران زمین است که بخشی از تاریخ پر افتخار این مرز و بوم را گواهی می دهد و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین استان‌هایی است که مدت‌ هاست لقب نصف جهان را از آن خود کرده است.

 این شهر که از زیبایی‌ های کم‌ نظیر تاریخی برخوردار است، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

برخی از نقاط گردشگری اصفهان عبارت اند از:

میدان نقش‌ جهان اصفهان

بازار قیصریه اصفهان

دروازه های چوگان اصفهان

پل خواجو اصفهان

سی و سه پل اصفهان

کاخ چهل ستون اصفهان و...

 

مراکز خرید اصفهان

اصفهان علاوه بر جاهای دیدنی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، از مراکز خرید و بازارهای متنوعی هم برخوردار بوده که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. مراکز خرید اصفهان در انواع مختلفی اعم از لوکس، بازار محلی، ارزان، سنتی و سایر موارد موجود بوده و محصولات متنوعی در اختیار شما قرار خواهند داد که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از هر کدام آن‌ها خرید کنید.

برخی از مراکز خرید در اصفهان:

مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید جلفا

مرکز خرید پارک

مرکز خرید کوثر

بازار قیصریه و...

 

هتل های شهر اصفهان

هتل های اصفهان مکان مناسبی برای اقامت در این شهر محسوب می شوند و دسترسی مناسبی به داخل شهرو سایر مکان های دیدنی اصفهان دارند. برای اقامت در هتل های اصفهان شما میتوانید با توجه به بودجه و دیگر اولویت هایتان مثل خدمات و دسترسی ، یکی از آنها را انتخاب کنید . نمونه ای از هتل های برگزیده اصفهان شامل : هتل پارسیان کوثر ، هتل عباسی ، هتل پارسیان عالی قاپو ، هتل آوین و هتل پیروزی و …

خوشبختانه خانه های سنتی و اقامتگاه های متعددی در اصفهان و شهرهای اطراف آن وجود دارد که شما می توانید در سفر به این شهر به سراغشان بروید. یکی از اتفاقات خوب در گردشگری کشور ما این بوده است که در سالهای اخیر تعداد کسانی که خانه های خود را برای استفاده ی مسافران و گردشگران اجاره می دهند بیشتر شده است. اگرچه قبلا این اتفاق بیشتر محدود به مشهد و ویلاهای شمال بوده است اما امروزه در هر شهر ایران که بخواهید می توانید به راحتی خانه، واحد یا سوئیت برای اجاره پیدا کنید.