آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور شیراز یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قیمت تور شیراز با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

تور شیراز

تور شیراز

شهر شیراز

شیرازیکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده، که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

 

سفر به شیراز با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای شیراز و همچنین تور لحظه آخری و ارزان شیراز را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور کیش از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور شیراز با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به شیراز

_ بهار یکی از بهترین فصل های شهر شیراز به شمار می آید، گردشگرانی که این فصل را برای سفر به شیراز انتخاب می کنند می توانند در آب و هوایی مطلوب، خنک و گاهی اوقات بارانی به گردش در شیراز بپردازند.

_هرچه از بهار به سمت تابستان می رویم، آب و هوای شهر شیراز رو به گرمی می رود و باید بدانید که تابستان گرم ترین فصل شیراز محسوب می شود و گردشگرانی که گرمای هوا برایشان اذیت کننده می باشد بهتر است زمانی جز تابستان را برا سفر به شیراز انتخاب کنند.

_ بهترین زمان برای تجربه آب و هوایی بینظیر از شیراز فصل پاییز است. شاید همه شیراز را به اردیبهشت بهشتی‌اش بشناسند اما اگر از یک شیرازی، بهترین آب و هوای شیراز را بپرسید بدون شک به شما پاییز را نیز پیشنهاد خواهد کرد. آب و هوای معتدل، بارش های اندک، طبیعت پاییزی و منظره هایی رویایی از باغ های این شهر شما را عاشق خواهد کرد.

_ اگر از علاقمندان به هوای سرد و کوهستانی هستید زمستان را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، در این فصل شهر شیراز داری آب و هوایی بسیار سرد است و برخی از مواقع شاهد بارش برف نیز هستیم!

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری شیراز

با پکیج های تور لحظه آخری شیراز، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری شیراز، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای شهر شیراز

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

شیراز هم مانند تمام مناطق دیگر، از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی شیراز می توان کلم پلو، دمپخت شیرازی، پاچه پلوی شیرازی، قنبر پلو، کاری پلو، آش ماست شیرازی، آش انار و یخنی نخود را نام برد.

 

جاذبه های توریستی شهر شیراز

شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. علاوه بر شهر باغ و ادب ایران، تخت جمشید بزرگ‌ترین و نام‌آورترین بنای تاریخی جهان نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد. این شهر با تمام ویژگی‌های شهری و تاریخی‌اش، به‌تنهایی می‌تواند یکی از ارزشمند‌ترین مناطق گردشگری ایران محسوب شود.

شیراز یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. در اردیبهشت ماه این شهر با شکوفه‌های بهارنارنجش به بهشتی زمینی تبدیل می‌شود.

علاوه بر تمامی جذابیت‌های این شهر، مردمان آن هم از عواملی هستند که به‌دلیل خوش‌رویی و میهمان‌نوازی گردشگران را علاقه‌مند می‌کنند تا بارها و بارها به این شهر سفر کنند.

 برخی از نقاط گردشگری شیراز عبارت اند از:

حمام وکیل شیراز

آرامگاه بابا کوهی

باغ ارم شیراز

ارگ کریم خان زند

بازار وکیل شیراز و...

 

مراکز خرید شهر شیراز

یکی از جذاب ترین تفریح هایی که مسافران در سفرهای خود می توانند انجام دهند، این است که بهترین مراکز خرید مقصد سفر خود را پیدا کنند. خرید کردن و خصوصا خرید سوغاتی همیشه از نظر مسافران هیجان انگیز بود چرا که آشنایی با بازارهای سنتی و پاساژهای پر طرفدار هر کدام از شهرها برای مسافرانی که برای اولین بار به آن قدم می گذارند بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

بیشتر مردم، شیراز را تنها با بازار وکیل می شناسند در صورتی که در این شهر زیبا، بازارها و مراکز خرید جذاب دیگری نیز وجود دارد. البته در این موضوع که بازار وکیل شیراز معروف ترین و تاریخی ترین بازار این شهر است شکی نیست اما به عنوان یک مسافر و گردشگر بد نیست از جذاب ترین مراکز خرید شیراز اطلاع داشته باشید.

برخی از مراکز خرید در شیراز:

بازار وکیل شیراز

بازار حاجی شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تجاری زیتون فارس

مجتمع تجاری تفریحی هامون و...

 

هتل های شهر شیراز

برای رزرو هتل های شیراز بهتر است اول تصمیم بگیرید می‌خواهید به کدام جاذبه این شهر نزدیک باشید؛ مثلاً اگر برای دیدن تخت‌جمشید و پاسارگاد به شیراز سفر می‌کنید، باید در نظر بگیرید که تخت‌‌جمشید حدود ۶۰ کیلومتر و پاسارگاد حدود ۱۰۰ کیلومتر با شهر فاصله دارند؛ بنابراین اگر قصد ندارید جاذبه‌های دیگر شهر را ببینید، بهتر است هتل‌های نزدیک مرودشت را انتخاب کنید که به این مجموعه‌های تاریخی دسترسی بهتری داشته باشید؛ اما اگر دوست دارید جاذبه‌های تاریخی داخل شهر شیراز را هم ببینید، برای رزرو هتل در شیراز هتل‌هایی را انتخاب کنید که در بافت تاریخی شهر قرار دارند.

این هتل‌ها به جاذبه‌هایی مانند ارگ کریم‌خان و مجموعه وکیل دسترسی خوبی دارند؛ همچنین جاذبه‌های دیگری مانند مسجد نصیرالملک و نارنجستان قوام و… هم فاصله چندانی با این دیدنی‌ها ندارند و اگر اهل پیاده‌روی باشید، می‌توانید با حدود ۲۰دقیقه پیاده‌روی از همه این جاذبه‌ها دیدن کنید؛ به‌این ترتیب، مجبور نیستید برای رسیدن به هر یک از این دیدنی‌ها هزینه کنید.