در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور مشهد

تور مشهد

شهر مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود.

شهر مشهد به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است

سفر به مشهد با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای مشهد و همچنین تور لحظه آخری و ارزان مشهد را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را در نوروز برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور مشهد از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند.

قیمت تور مشهد با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان سفر به مشهد

در فصل تابستان به دلیل تعطیلات درسی دانش آموزان و تعطیلی شغلی برخی مشاغل، مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند. هوا در فصل تابستان گرم و خشک است و گاهی گرما به اوج خود می رسد که دمایی حدود 40 درجه می باشد. اما با این حال شلوغ ترین فصل سفر به این شهر دوست داشتنی تابستان است که مورد استقبال بسیاری از توریست ها قرار می گیرد.

در فصل پاییز مشهد بسیار خلوت و آرام می باشد و به ندرت مسافر در شهر دیده می شود؛ همچنین تور مشهد در این فصل از قیمت ارزان تری برخوردار بوده زیرا آب و هوا در فصل پاییز کمی سرد و خشک است.

فصل زمستان نیز بسیار سرد است به گونه ای که برخی اوقات دما به 20 درجه زیر صفر هم خواهد رسید. در این فصل شهر مشهد مسافران کمی را به خود می بیند و همچنین تورهای مسافرتی به این شهر هم با کمترین قیمت به فروش می رسند.

همزمان با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروز، شهر مشهد مورد استقبال بی نظیری قرار می گیرد البته توجه داشته باشید که در این فصل مشهد بسیار شلوغ و پرجمعیت بوده و برای کسانی که تمایل دارند سفری ارزان و آرام را تجربه کنند زمان مناسبی به حساب نمی آید.

برای آن دسته از افراد که تمایل دارند در مناسبات خاص سال راهی حرم امام رضا (ع) شوند، ماه رمضان و دهه اول محرم محبوبیتی دوچندان دارد زیرا حال و هوای عجیبی در حرم مطهر حکم فرما بوده که غیر قابل وصف است. اما اگر تمایل دارید در زمانی خلوت و به دور از هیاهوی روزانه راهی این شهر محبوب شوید، فصل زمستان انتخاب مناسبی برای سفر شما می باشد.

مزایا و معایب تور لحظه آخری مشهد

با پکیج های تور لحظه آخری مشهد، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری مشهد، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

غذاهای شهر مشهد

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

مشهد، یا بهتر بگوییم خطه خراسان، هم مانند تمام مناطق دیگر، از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی مشهد می توان شله مشهدی، پلو مخلوط مشهدی، عصرانه ای لذیذ به نام چنگالی، آش لخشک مشهدی، یتیمچه ی مشهدی و اشکنه قوروت را نام برد.

جاذبه های توریستی شهر مشهد

مشهد معروف ترین شهر توریستی مذهبی ایران است. پایتخت معنوی کشورمان قطعا یکی از جاهایی است که نه تنها مقصد اصلی مسافران داخلی است بلکه بسیاری از گردشگران خارجی که به کشور می آیند نیز مشتاق دیدن جاذبه های مشهد هستند.

با این که مشهد بیشتر شهرت و اهمیت خود را به خاطر حرم مطهر و نورانی امام رضا (ع) به دست آورده اما اماکن گردشگری آن بسیار زیاد هستند.

برخی از نقاط گردشگری مشهد عبارت اند از:

مجموعه کوهسنگی

مقبره فردوسی

دریاچه چشمه سبز

آرامگاه نادرشاه افشار و...

مراکز خرید شهر مشهد

یکی از گزینه‌های جذاب برای زائران و شهروندان، مراکز خرید متعدد و لوکسی هستند که امکان خرید وسایل موردنیاز و سوغاتی را برای آن‌ها میسر می‌کنند. در واقع این مراکز خرید را می‌توان در فهرست جاهای دیدنی مشهد قرار داد؛ چراکه اکثر گردشگران و زائران، سفر و تور مشهد را بدون پاساژگردی و بازدید از مراکز خرید لوکس و جدید و همین طور پاساژهای قدیمی و معروف ترک نمی‌کنند.

شاید به همین دلیل باشد که هر روز به تعداد بازارها و پاساژهای این شهر زیارتی اضافه می‌شود تا مسافران با فراغ بال دست به انتخاب بزنند.

برخی از مراکز خرید در مشهد:

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مجتمع تجاری وصال

مرکز خرید پروما مشهد

برج تجاری آلتون

مجتمع کیان سنتر مشهد و...

هتل های شهر مشهد

هتل های مشهد در رده بسیار بالایی از ارائه خدمات قرار دارند و اغلب آنها در اطراف حرم امام رضا متمرکز شده اند و دسترسی مناسبی به آن دارند که این موضوع موجب استقبال زیاد گردشگران این شهر از هتل های آن شده است .

برای رزرو هتل در مشهد اگر محدودیت بودجه ندارید میتوانید به سراغ هتل های 5 ستاره همچون هتل درویشی و هتل قصر طلایی بروید و اگر بودجه شما میزان متوسطی دارد و می خواهید با هزینه ی کمتری نسبت به هتل 5 ستاره در هتلی مقرون به صرفه تر ولی با امکانات در حد هتل 5 ستاره اقامت داشته باشید میتوانید هتل های سارینا و هتل مشهد را نیز بررسی کنید.

علاوه بر هتل شما به راحتی می توانید برای مدت اقامت خود در شهر مشهد یک خانه یا سوئیت اجاره کنید. بدین شکل معمولا هزینه بسیار کمتری متقبل خواهید شد. معمولا برای محل اقامتگاه هم محدودیت کمتری نسبت به هتل دارید.برای اینکه سفر خود به مشهد را بهتر مدیریت و برنامه ریزی کنید بهتر است قبل از رسیدن به مشهد از طریق سایت های رزرو آنلاین خانه و سوئیت واحد اقامتی مد نظر خود را پیدا کرده و اجاره کنید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید توجه داشته باشید امتیاز و نظر مسافران قبلی آن واحد اقامتی در مشهد است. معمولا امتیاز و نظری که مسافران قبلی داده اند به خوبی نشان می دهد که می توان چه انتظاری از واحد اقامتی داشت.