book-open چگونه مسافرتی آسان به خارج از کشور داشته باشیم

02 شهریور ، 1398
راه و رسم سفر

راههای مسافرت آسان به خارج از کشور

اگر از گردشگران حرفه ای باشید که مرتب به خارج پرواز می کنند حتما دیگر زیر و بم کار دستتان آمده و در سفرهای خود با مشکلی روبرو نمی شوید اما اگر می خواهید برای اولین بار سفر کنید چون هنوز تجربه سفر خارجی ندارید ممکن است به مشکلاتی بر بخورید، در این پست می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که با بکار بستن آن ها به راحتی و بدون مشکل سفرهای خارج کشوری خود را انجام دهید، با راهو رسم سفر همراه باشید.

تاریخ انقضای پاسپورت را بار دیگر ببینید

معمولا زمان آنقدر زود می گذرد که خیال می کنیم همین تازگی ها پاسپورت خود را تمدید کرده ایم. ممکن است یکهو به چندین روز تعطیلی بر بخورید و هوای مسافرت خارج از کشور به سرتان بزند اما با پاسپورتی تاریخ گذشته مواجه شوید، در این چند روز تعطیلی هم مطمئنا فرصتی برای تمدید پاسپورت خود نخواهید داشت و سفرتان به همین راحتی به هم می خورد. معمولا برای هر سفری بعد از بازگشت از مسافرت باید پاسپورت شما ۶ ماه دیگر هم اعتبار و دو صفحه خالی هم برای ویزا و مهرهای مربوطه داشته باشد.

به کشوری بروید که از شما ویزا نمی خواهد

اگر برنامه مشخصی برای سفر به کشوری خاص ندارید تحقیق کنید ببینید چه کشورهایی بدون ویزا به شما اجاره ورود می دهند اینطوری می توانید هزینه های مربوط به ویزا را خیلی کاهش بدهید، بعضی از کشورها هم بعد از اینکه وارد آنجا شدید به شما ویزا می دهند که آن ها هم گزینه خوبی برای سفر هستند.

اگر برای سفر نیاز به ویزا داشتید زودتر برای دریافت آن اقدام کنید

زمان بندی سفارت ها برای صدور ویزا را در نظر بگیرید چون ممکن است گاهی تور یا پرواز خوبی را پیدا کنید که به دلیل آماده نبودن ویزا نتوانید از آن استفاده کنید، اگر چند سفر پشت سر هم در پیش رو دارید اعتبار ویزای خود را بیشتر کنید تا مجبور نباشید دوباره برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

حواستان به تخفیف ها باشد

مطمئنا هزینه اقامت در یک هتل ۵ ستاره در فصل سفر خیلی خیلی بیشتر از یک هتل معمولی در فصل غیر سفر است و گاهی شاید لازم باشد برای اینکه پول کمتری پرداخت کنید در فصلی که گردشگران چندان تمایل به سفر ندارند مسافرت کنید تا از تخفیف های زیادی که نصیبتان می شود شگفت زده شوید!

به دنبال پروازهای ارزان باشید

گاهی شاید بهتر باشد برای یک سفر بلیط رفت و برگشت خود را جداگانه و یا از ایرلاین های مختلف بخرید تا از قیمت های مناسب تری بهره مند شوید، بعضی وقت ها همین انعطاف پذیری های کوچک باعث تفاوت قیمتی بسیار چشمگیر برای شما می شود، اگر به سایتی معتبر که قیمت پروازهای مختلف در آنجا هست مراجعه کنید می توانید قیمت های مختلف را با هم مقایسه و بهترین قیمت را برای خود پیدا کنید.

با آژانس مسافرتی مشورت کنید

اگر زیاد برای سفر تجربه ندارید از آژانس های مسافرتی کمک بگیرید آن ها کارمندان متخصص دارند که به طور کامل درباره قیمت پروازها و تخفیف های فصلی اطلاعات دارند.

پرواز خود را حدودا دو ماه قبل رزرو کنید

طبق تحقیقاتی که انجام شده اگر بتوانید پرواز خود را حدود دو ماه زودتر رزرو کنید تا ۳۰ درصد هزینه های شما کاهش پیدا می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی