book-open بروژ شهر افسانه ای کجاست؟

25 آبان ، 1401
راه و رسم سفر

شهر بروژ

بروژ یا بروخه یکی از شهرهای کشور بلژیک است که مرکز استان فلاندر غربی بلژیک و بزرگ‌ترین و زیباترین شهر این استان است که نه ‌تنها گردشگران خارجی بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند، حتی منبع الهام بسیاری از فیلم‌سازان و ایده‌پردازان هنری نیز هست. معماری و فضای شهر بروژ به‌قدری رمانتیک و شاعرانه است که تا خودتان نروید و آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید زیبایی آن را به خیال بیاورید. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره شهر بروژ بیشتر صحبت کنیم.

یکی از افسانه‌ای‌ترین شهرهای اروپا است که از قرون ‌وسطی باقی‌ مانده است و محافظت‌شده و معماری جذاب و دیدنی آن سالانه بیشتر از 2 میلیون گردشگر را به خود جلب می‌نماید. ‏اگر شما به بلژیک سفر کردید اول شهر بروژ را مقصد خود قرار بدهید زیرا به شهری وارد می‌شوید که شما را ‏به دوره‌ای دیگر سوق می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید در شهر بروژ انجام دهید بازدید از میدان اصلی، برج بلفری، کلیسای ‏خون مقدس و قایقرانی روی کانال شهر است.

شهر بروژ در بلژیک عصر برنز و آهن و حتی ساخت اولین قلعه ها و دژها که پس از فتح ژولیوس سزار ساخته شد را به چشم خود دیده است. دقیق تر که بگوییم، دوران سکونت قرون وسطایی در بروژ را می توان به قرن ۹ و ۱۰ میلادی نسبت داد.

این شهر بعدا به یک مرکز بسیار مهم تجاری تبدیل شد که از آن به عنوان دوران طلایی شکوفایی شهر بروژ در بلژیک یاد می شود. در اوایل قرن ۱۹ میلادی بروژ به یکی از جذاب ترین مناطق توریستی و گردشگری جهان برا ی انگلیسی ها و فرانسوی ها تبدیل شد. در طی جنگ جهانی اول، نیروهای آلمانی وارد این شهر شدند اما خود شهر تقریبا هیچ صدمه و آسیبی ندید.

در طی جنگ جهانی دوم نیز دوباره این شهر توسط نیروهای آلمانی تصرف شد و دوباره از حمله ی آن ها جان سالم به در برد. از لحاظ آب و هوایی بروژ کمی سرد است! البته این سرما برای کسانی که سرمایی هستند ممکن است بیشتر محسوس باشد. به صورت کلی این شهر در مقایسه با شهرهای دیگری همچون شهر پاریس آب و هوای سردتری دارد.

از لحاظ جغرافیایی نیز شهر بروژ در بلژیک در استان فلاندری غربی قرار گرفته است و ۱۳۸۴۰ متر مربع وسعت دارد. البته از این مساحت، ۱۰۷۵ هکتار آن را سواحل تشکیل می دهند. بر اساس آخرین آمار، بروژ ۱۱۷ هزار و ۷۳ نفر جمعیت دارد.

اگر قصد سفر به بروژ را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بروژ یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی