book-open بهترین استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

26 تیر ، 1401
راه و رسم سفر

مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در کدام شهرها و در چه استادیوم‌هایی برگزار می‌شود؟

قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به شدت در تکاپو است و قرار است که بهترین میزبانی را داشته باشد. خوب است بدانید که این کشور در کنار بازسازی استادیوم‌های قدیمی خود، در حال ساخت استادیوم‌های جدیدی است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۸ مورد از بهترین و بزرگ‌ترین استادیوم‌های ورزشی قطر که گفته شده مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در آن‌‌ها برگزار می‌شوند، آشنا کنیم.

جالب است که هر کدام از مراحل بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر و استادیوم خاصی برگزار شده و افراد برای دیدن این بازی‌ها تقریبا باید بین چند شهر و چند استادیوم که اکثرا مخصوص جام جهانی ساخته شده‌اند در گردش باشند. با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا بیشتر درباره این استادیوم ها بدانید.

استادیوم بین المللی خلیفه

مکان: دوحه

اولین استادیوم آماده شده برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استادیوم بین المللی خلیفه است که میزبان مسابقات تا دور سوم پلی آف خواهد بود. این استادیوم یکی از سازه‌های مشهور در این کشور است که قدم آن به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد و از صفر برای برگزاری مسابقات جام جهانی ساخته نشده است. سیستم خنک کننده پیشرفته‌ای در این ورزشگاه وجود دارد که هم بازیکنان و هم تماشاگران را در دمایی مناسب نگه می‌دارد.

استادیوم شهرک آموزش

مکان: شهرک آموزش

در ژوئن ۲۰۲۰ به هنگام برگزاری مراسم مجازی که به افتخار پرسنل حوزه سلامت در جریان شیوع کرونا برگزار شده بود استادیوم شهرک آموزش Education City Stadium افتتاح شد. تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

استادیوم الجنوب

مکان: وکره

اولین استادیوم ورزشی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ که کاملاً از صفر برای میزبانی مسابقات جام جهانی تا مرحله یک شانزدهم نهایی ساخته شده استادیوم الجنوب است. این استادیوم به دست زاها حدید، طراح و معمار مشهور بین المللی طراحی شده و با سبک معماری خاص حدید همراه با طرح‌های مدور و مخروطی، شکل گرفته است.

استادیوم البیت

مکان: الخور

تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی، میزبان این مسابقات استادیوم البیت خواهد بود. مقامات قطری ادعا کرده‌اند که بعد از پایان مسابقات؛ ۲۸ هزار از صندلی‌های این ورزشگاه به کشورهای در حال توسعه هدیه داده خواهد شد! با ورود به این ورزشگاه یک طراحی خیره کننده شما را محو خود می‌کند که به چادرهای مورد استفاده مردمان بادیه نشین شبیه است.

استادیوم الریان

مکان: الریان

استادیوم الریان درست دو سال زود از جام جهانی ۲۰۲۲ در الریان افتتاح شد. الریان یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای است که در حاشیه صحرا واقع شده است. قرار است که این ورزشگاه مسابقات جام جهانی میزبان مرحله یک شانزدهم نهایی باشد. موقعیت قرار گیری این استادیوم در محل ورزشگاه قدیمی احمد بن علی بوده است.

استادیوم الثمامه

مکان: دوحه

استادیوم الثمامه Al Thumama که تنها ۱۲ کیلومتری از دوحه فاصله دارد قرار است تا مرحله یک چهارم نهایی میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

استادیوم رأس ابو عبود

مکان: دوحه

اولین مکان ورزشی قابل انتقال در تاریخ جام جهانی فوتبال استادیوم رأس ابو عبود است. میزبانی مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک شانزدهم نهایی بر عهده این ورزشگاه بوده که فقط چند کیلومتر با دوحه فاصله دارد. اسکلت این استادیوم با استفاده از کانتینرهایی که تغییر شکل داده ساخته شده و در سواحل خلیج فارس واقع شده است.

استادیوم لوسیل

مکان: لوسیل

بزرگ ترین ورزشگاه قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ استادیوم لوسیل Lusail بوده و علاوه بر مسابقه افتتاحیه و فینال، قرار است که میزبانی برخی دیگر از مسابقات این تورنمنت جهانی را بر عهده داشته باشد. استادیوم لوسیل بیش از ۸۶ هزار صندلی دارد و طراحی آن به دست کمپانی بریتانیایی Foster + Partners بوده است.

اگر قصد سفر به قطر و رفتن به مسابقات جام جهانی 2022 قطر را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور جام جهانی 2022 قطر یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی