book-open آب و هوای شهر پاریس - بهترین زمان سفر به پاریس

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای شهر پاریس

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به پاریس بیشتر صحبت کنیم.

شهر پاریس پرجمعیت ترین شهر و پایتخت فرانسه است. پاریس دارای آب و هوای معتدل و اقیانوسی با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. بین فصل ها تفاوت چشمگیری وجود دارد اما درجه دمای بسیار گرم یا بسیار سرد بسیار نادر است. بارندگی در تمام طول سال متوسط و ثابت است.

این شهر به دلیل بارش باران های ناگهانی شناخته شده است ، اگرچه میانگین بارندگی سالانه آن در مقایسه با سایر مناطق فرانسه کم است.

بهترین زمان سفر به پاریس کدام فصل است؟

پاریس در فصل تابستان گرم و در زمستان سرد می باشد. با اینکه تفاوت بین فصول وجود دارد اما به ندرت  آب و هوای پاریس با هوای بسیار گرم و بسیار سرد مواجه می شود. در شهر پاریس بارش باران کمتر از شهرهای دیگر فرانسه است. آب و هوای کشور فرانسه به دلیل مجاورت با اقیانوس اطلس تحت تأثیر قرار می گیرد.

از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به پارس تابستان است. در این فصل هوا بسیار خوب و مورد پسند است. گردشگران و توریست های زیادی در فصل تابستان شهر مدرن پاریس را مقصد گردش خود قرار می دهند.

از نظر اقتصادی و به صرفه بودن، بهترین زمان سفر به پاریس زمستان است، زیرا در زمستان به دلیل هوای سرد و امکان بارش برف و تگرگ بازدید از جاذبه های زیبای شهر پاریس تا حدی سخت می شود.

پاریس در بهار

در فصل بهار هوا نسبت به زمستان گرم و روزها طولانی تر است. اوایل بهار کمترین میزان بارش در طول سال را دارد اما از باران‌های ناگهانی نباید غافل شد. در ماه مارس هوا رو به گرمی رفته و به بیشتر از 10 درجه می رسد. در ماه می گاهی‌ اوقات دما به 20 درجه نیز می‌رسد.

هوای پاریس همیشه برای اهالی‌ تهدید آمیز بوده به طوری که در سال 2003 تعدادی از افراد مسن از گرمای هوا جان خود را از دست دادند، در سال 1910 سیل عظیمی در پاریس جاری شد و در سال 2004 هوای پاریس منجر به طوفان های سهمگین شد. این طوفان منجر به خرابی پاریس و ۶ تن کشته شده و هزاران نفر در خانه‌ها بدون برق ماندند.

پاریس در تابستان

هوا در فصل تابستان بسیار گرم همراه با موج گرما است. تابستان در ماه‌های ژولای و آگوست با درجه حرارت بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد به اوج خود می‌رسد.

بخاطر این آب و هوا در پایان روز‌های تابستان زندگی‌ در شهر بیشتر جریان دارد. با وجود اینکه میزان بارش باران متوسط بوده اما رگبار‌های ناگهانی می تواند در هر زمان شما را غافل گیر کند.

میانگین بارش باران در تابستان از بقیه فصول بیشتر است. با وجود بارش باران، میزان تابش آفتاب در تابستان تا ۸ ساعت در روز بین ماه‌های ژوئن و ژولای بالا می رود. به طور کلی در پاریس خود را برای تابستان‌های گرم و بارانی همراه با بعد از ظهری خنک آماده کنید.

پاریس در پاییز

در پاریس هوای تابستان کم کم جای خود را به هوای سرد می دهد. در اواخر سپتامبر هوا هنوز کمی‌ گرم است اما کم کم موج سرما شروع می شود. ماه اکتبر میانگین دما به 15 درجه سانتی گراد و نوامبر به 10 درجه می‌رسد.

شب‌ ها دمای هوا به کمتر از 10 الی 8 درجه نیز می‌رسد. در آغاز این ماه‌ها تابش آفتاب خوبی‌ دارید اما رفته رفته از میزان آن کم شده تا به ۲ ساعت در روز کاهش می یابد. اوایل پاییز مناظر زیبایی‌ از زرد شدن برگ‌های درختان در پارک‌ها را شاهد هستید.

اگر شما آماده برای سرما هستید این زمان موقعیتی بینظیر برای بازدید از پاریس است. در این فصل بارش باران همانند بقیه فصول است. در ماه نوامبر بارش باران بیشتر از طوفان ها به چشم می‌خورد.

پاریس در زمستان

هوای پاریس در زمستان کاملا سرد است. ژانویه سردترین ماه با حداکثر دمای 6 درجه و حداقل دمای 1 درجه سانتی گراد می باشد. دمای زیر صفر به ندرت مشاهده می شود.

میزان تابش آفتاب در طول روز بسیار کم و فقط در حدود 2 ساعت است. سطح بارش باران مجددا 50 میلی‌ متر در سال است با این تفاوت که این باران ها بسیار سرد هستند.

در ماه‌های دسامبر و ژانویه به طور میانگین 16 تا 17 روز مرطوب را شاهد هستید. گاهی‌ اوقات بارش برف را داریم اما این اتفاق چندان هم معمول نیست.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پاریس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی