book-open آب و هوای دبی - بهترین زمان سفر به دبی

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای دبی

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به دبی بیشتر صحبت کنیم.

دبی عروس خلیج فارس، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است. این شهر پر هیاهو در جنوب کشور عزیزمان، ایران قرار دارد و یک مجموعه زیبا از بهترین و مهیج ترین جاذبه های گردشگری خاورمیانه را در دل خود جا داده است.

البته زیبایی دبی نه تنها مردم منطقه بلکه به گوش جهانیان نیز رسیده است و بسیاری از گردشگران ثروتمند خارجی برای سفری لوکس و خاص تور دبی را انتخاب می کنند.

بهترین زمان سفر به دبی کدام فصل است؟

از آنجایی که فصل های دبی به دو فصل گرم و گرم ‌تر تقسیم بندی می‌ شود و آن سرمایی که مدنظرتان است در دبی تجربه نمی کنید ، بهترین زمان سفر به دبی از نظر دما و آب و هوا، ماه های مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند می باشد.از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به دبی فصل فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور می باشد.

دبی در فصل بهار

در فصل بهار به راحتی می توانید در طول روز به قسمت های ساحلی دبی رفته و حمام آفتاب گرفته و ورزش های آبی را امتحان کنید ، ضمنا شب ها هم براحتی میتوانید به معروفترین مراکز خرید دبی ، کافه های مشهور دبی و رستوران هایش بروید و کلی خوش بگذرانید.

 

دبی در فصل تابستان

با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی، شرایط جوی و آب و هوایی در فصل تابستان در این شهر تقریبا می توان گفت غیرقابل تحمل است و برای این که بتوانید در خیابان های شهر قدم بزنید با یک کولر گازی همراه خودتان داشته باشید که این کار غیرممکن است. اما با توجه به مراکز تفریحی سرپوشیده در نظر گرفته در این شهر مدرن اگرهم شما در تابستان به این شهر سفر کردید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

به طور مثال هتل های دبی در فصل تابستان با دستگاه های مخصوص آب استخرهای خود را خنک می کنند تا مسافران بتوانند به لذت شنا در آب خنک وسط تابستان را تجربه کنند، خوب با این تفاسیر ممکن است شما بهترین زمان سفر به دبی را تابستان بدانید اما این برای همه صدق نمی کند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد اگر بتوانید گرمای هوا را در فصل تابستان در این شهر تحمل کنید می توانید سفری بسیار مقرون به صرفه داشته باشید چرا که می توانید در بهترین و مشهورترین هتل های دبی اتاق رزرو کنید.

 

دبی در فصل پاییز

میانگین دمای هوا در اوایل پاییز یعنی اوایل مهرماه 37 درجه سانتی گراد و هوا تا حدی گرم و مرطوب بوده ولی در اواسط ماه آذر میانگین دمای هوا به 31 درجه سانتی گراد خواهد رسید که هوا همچنان گرم می باشد اما از آن شدت گرمای هوا کاسته شده و اینکه امکان اندکی بارش در این فصل وجود دارد و شما مسافران اگر به دنبال سفری رویایی و ایده آل با شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و دلپذیر در بهترین زمان ممکن هستید ، پیشنهاد می کنیم در فصل پاییز و زمستان که شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب است به این شهر سفر کنید تا نهایت لذت را ببرید. درست از اواسط مهرماه تا اواخر اسفند ماه و فروردین ماه شرایط نسبتا بهتری در دبی برقرار است و فصل پر مسافر و های سیزن شهر دبی هم شناخته می شود.

 

دبی در فصل زمستان

آب و هوای دبی در فصل زمستان از نوع استوایی است که شما عزیزان در صورت سفر به آن جا شاهد باران های پراکنده و کوتاه مدت هم هستید ؛ ماه بهمن شامل بخشی از ماه فوریه و ژانویه می باشد و به نوعی این ماه ها فصل زمستان را تشکیل می دهند و در ضمن آب و هوای دبی در فصل زمستان میانگین دما هوا در طول روز حدود 25 درجه سانتی گراد و آب و هوای دبی در این زمان برای سفر بسیار ایده آل و مناسب میشود و پیشنهاد ما دقیقا همین فصل است و اگر هنگام شب به مناطق اطراف خط ساحلی بروید شاهد دمای 12 تا 15 درجه سانتیگراد خواهید بود که در طول شب نیز متغیر می شود و لذت سفرتان را دوچندان می کند ، همچنین آب و هوای دبی در نواحی ساحلی مرطوب می شود و حدود 50 تا 60 درصد رطوبت را تجربه می کنید و نیز اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هوای خنک علاقه شدیدی دارید نواحی بیابانی را برای سکونت خود در سفر به دبی انتخاب کنید چرا که در این مناطق دمای هوا حدود 5 درجه سانتی گراد و نیز از دیگر مناطق شهر خنک تر میشود و در ادامه شب ها مناسب ترین زمان برای بازدید از این مناطق زیبای دبی می باشد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی