جاذبه های گردشگری بیلبائو

✔ بیلبائو شهری است در شمال اسپانیا ، این شهر بزرگ‌ترین شهر سرزمین باسک و پایتخت استان بیسکای با  ۴۱٫۳ کیلومترمربع مساحت می باشد.

✔ بیلبائو تیم فوتبال باشگاهی معروف اسپانیایی به نام اتلتیک بیلبائو است و بر خلاف سبک فوتبالی، شهری است که پر شده از موزه ها و آثار هنری زیبا.

✔ باشگاه اتلتیک که با نام اتلتیک بیلبائو شناخته می‌شود، باشگاه فوتبالی است که در منطقهٔ بیلبائو در بیسکای ، واقع در ایالت باسک اسپانیا فعالیت می‌کند. نام این باشگاه Athletic Club است که عبارتی است به زبان اسپانیایی که به معنای 'باشگاه ورزشی' می‌باشد.

✔ این باشگاه از سال ۱۹۲۸ در دسته اول فوتبال اسپانیا، موسوم به لالیگا ، شرکت کرده‌است، و در این سال‌ها ۸ بار موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده‌است و از این حیث بعد از رئال مادرید و بارسلونا و اتلتیکو مادرید چهارمین تیم پرافتخار محسوب می‌شود.

✔ بیلبائو در واقع، بزرگ ترین شهر ایالت باسک است و پر است از جاذبه‌ هایی مثل موزه ‌ی گوگنهایم، پینچو و بازار لا ریبرا که سفر به آن را به هر کس که تاریخ اروپا و کشور اسپانیا را دوست دارد، واجب می‌ سازد سفری به اسپانیا داشته باشد. ✔ بیلبائو (Bilbao) یکی از شهرهای شمالی در اسپانیا می باشد. این شهر همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، به عنوان بزرگ ‌ترین شهر ایالت باسک و پایتخت استان بیسکای است و بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۲۰۰۶ میلادی از آن صورت گرفت، دارای جمعیتی برابر با ۵۰۰ هزار نفر می باشد و قطعاً  در حال حاضر این عدد بیش از ۳ برابر این تعداد شده است.

✔ مساحت این شهر اسپانیایی نیز برابر است با ۴۲ کیلیومتر مربع که نشان دهنده ی وسعت بسیار این شهر است. هر تصوری که از اسپانیا به عنوان کشور ماتادورها، آدم های فستیوال گوجه، کولی های اسپانیایی و بسیاری از نمادهایی که شما را به یاد اسپانیا می اندازد را دارید می توانید به صورت یک جا در بیلبائو ببینید و این در حالی است که ممکن است که در شرایط دیگر به هر شهری از اسپانیا سر بزنید تا هر کدام از نمادهای اصیل اسپانیا را ببینید.✔ البته بیلبائو از ابتدا به این گونه نبوده است و در روزگارانی که آنچنان دور هم نیست، شهری صنعتی محسوب می شده است.

✔ در میدان پلازا نوئوا توقف کنید و یک نوشیدنی بنوشید:

میدان پلازا نوئوا در قلب کاسکو ویجو قرار دارد و چندین کافه و رستوران در آن قرار گرفته‌اند. این ساختمان که در قرن نوزدهم ساخته شد، در سال 1851 تکمیل شد و اطراف آن را ایوان‌ها و طاق‌های بسیار زیبای نئوکلاسیک فرا گرفته‌اند. در روزهای یکشنبه، مردم محلی برای خرید و فروش اشیاء کلکسیونی و عتیقه به این منطقه می‌آیند.

✔ طراحی‌های مرکز فرهنگی آزکونا زنتروا را تماشا کنید :

آزکونا زنتروا که پیش از این با نام Alhóndiga شناخته می‌شد، یک مرکز فرهنگی تفریحی است که در مرکز قدیمی مبادله‌ی شراب قرار دارد. ساختمان امروزی آن توسط طراح فرانسوی فیلیپ استارک مجدداً طراحی شد، و در حال حاضر بر روی 43 پایه یا ستون استوار است – که هر یک از این ستون‌ها در نوع خود یک اثر هنری به حساب می‌آیند. حتی اگر قصد تماشای نمایشگاه‌ها را ندارید، ارزش آن را دارد که همراه با یک تور راهنما در این مرکز گشتی بزنید.

✔ در کلیسای جامع بیلبائو گشت و گذار کنید :

کلیسای جامع سانتیاگو د بیلبائو در مرکز منطقه‌ی کاسکو ویجو قرار دارد و یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی شهر است. این کلیسا که وقف حواری سنت جیمز است در قرن پانزدهم و به سبک گوتیک ساخته شد. کلیسای جامع دو ایوان نیز دارد – یکی در سبک نئورنسانس و دیگری نئوکلاسیک.

✔ به بالای کوه آرتزاندا بروید تا نماهای فوق‌العاده‌ای از شهر را تماشا کنید :

اگر از دوستداران نماهای دیدنی پانوراما از شهر هستید، پس با یکی از ترن‌های کابلی قدیمی که قدمت آن‌ها به سال 1915 برمی‌گردد، به بالای کوه آرتزاندا بروید. در بالای کوه، نه فقط مناظر خیره‌کننده از شهر، بلکه پیاده‌روهای زیبا و چندین رستوران عالی را نیز خواهید دید.

✔ با قایق به سمت ریا د بیلبائو بروید :

یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در شهر بیلبائو، رفتن به ریا دل نرویون یا د بیلبائو با قایق است، چون بسیاری از جاذبه‌های اصلی شهر در امتداد ساحل این رودخانه قرار دارند. سوار یکی از Bilboat ها شوید تا از مکان‌هایی مثل موزه‌ی گوگنهایم، بازار ریبرا، هتل تاریخی آرنا بیلبائو، و Ayuntamiento (تالار شهر) دیدن کنید.

✔ از مجموعه‌ی موزه‌ی هنرهای زیبا دیدن کنید :

Museo Bellas Artes یا موزه‌ی هنرهای زیبا یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنرهای زیبا در ناحیه‌ی باسک به حساب می‌آید و از سال 1914 کار خود را آغاز کرده است. این مجموعه شامل آثاری از قرن دوازدهم تا به امروز است و آثار هنرمندانی همچون فرانسیسکو گویا، ال گرکو، پل گوگن ، فرانسیس بیکن و ادواردو چیلیدا را به نمایش می‌گذارد.

✔ سری به مغازه‌های بازار لاریبرا بزنید :

بازار مشهور لاریبرا در حاشیه‌ی کاسکو ویجو و در مجاورت رودخانه قرار دارد، و یک محل مناسب برای آشنایی با غذاهای مشهور بیلبائو و نیز خرید محصولات محلی به عنوان سوغاتی است. این بازار در یک ساختمان تاریخی قرار دارد که توسط پدرو ایسپیزوا طراحی و در سال 1929 در محل بازار قدیمی که قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد ساخته شد. در این بازار علاوه بر مغازه‌های متعدد، کافه‌ها، رستوران‌ها و فضاهای اجرای موسیقی زنده را نیز خواهید دید، که آن را به یک محل عالی برای سپری کردن یک شب به یاد ماندنی تبدیل می‌کنند. این بازار با مساحت بیش از 10 هزار متر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی اروپا به حساب می‌آید.

✔ در خیابان‌های کاسکو ویجو گشت و گذار کنید :

محله‌ی قدیمی بیلبائو که به کاسکو ویجو مشهور است، یک مکان جالب برای گشت و گذار و پر از خیابان‌های پیچ در پیچ باریک، معماری رنگارنگ و مغازه‌ها و کافه‌های متعدد است. برخی از بهترین دیدنی‌های محله‌ی قدیمی عبارت‌اند از کلیسای جامع سانتیاگو د بیلبائو، موزه‌ی باستان‌شناسی، میدان پلازا نوئوا، و کلیساهای سن نیکولاس و سن انتون.

✔ از فروشگاه‌های پینچو غذا بگیرید:

ناحیه‌ی باسک به خاطر پینچوهای خود مشهور است – تکه‌های کوچک نان که بر روی آن‌ها ترکیبات محلی، از گوشت و غذاهای دریایی تا سبزیجات و پنیر ریخته می‌شود. بیلبائو، همراه با سن سباستین و ویتوریا-گاستیز برخی از بهترین مغازه‌های پینچو را در خود جای داده است، پس حتماً وقتی به این شهر سفر می‌کنید به آن‌ها سر بزنید.