رومن فروم رُم

Roman Forum, Rome

رُم از شهرهای گردشگری و پرطرفدار در ایتالیا است که پایتخت این کشور نیز می باشد. در این شهر مکان های دیدنی و تفریحی بیشماری برای دیدن وجود دارد که همراه با بناهای تاریخی و سازه های قدیمی توجه خیلی از توریستهای خارجی و مسافران تور اروپا را به سمت خود جذب کرده است. از مشهورترین جاذبه های گردشگری رم می توان به ، رومن فروم اشاره کرد که به نام فرم رومی میز شناخته می شود. رومن فروم در گذشته میدان اصلی شهر رم حساب می شد و همچنین مرکز بازرگانی ، سیاسی و مذهبی این شهر بود. همراه با راه و رسم سفر باشید تا در باره این اثر بیشتر توضیح دهیم.

Roman-Forum

در زمان های گذشته رومن فروم ، بیشتر محلی بود که در آن جشنهای رومیان ، جشنواره هایی که داشتند و مهمانی های رومی و نشتست هایی که داشتند برگزار می شد. در کل این اثر شهر قدیمی رم و مرکز خیلی از فرمانروایان باستان بوده است.

 خرابه های پرستشگاه‌های قدیمی  نیز در این مکان به جا مانده است. رومن فروم دارای مجلس قانونگذاری، سالن سخنرانی، سالن اجتماعات و مجلس سنا بوده است  و حالا  هم بناهای باقی مانده از این مرکزها و اداره های در بخش های شمالی، شرقی و جنوبی فروم رومی دیده می شود. آن زمان قسمت جنوبی فروم رومی تحت عنوان مرکز بازرگانی فروم رومی فعالیت داشته بود و بیشتر داد و ستدها در این ینا که ویکو توسکو می نامیدند، ایجاد می شد . خیلی  از قسمت های این مجموعه بزرگ در دوران جولیو سزار امپراطور بزرگ روم بنا شده است و در زمان امپراطور آگوستو  تمام شد . رومن فروم در سال 283 میلادی  طی یک آتش‌سوزی خراب شد و بعدها امپراتور دیوکلتسیانو این اثر را مجدد بازسازی کرد، اما از سده‌ چهارم میلادی کم کم کنار گذاشته شد.

Roman-Forum-rome