موزه پرادو مادرید

Prado Museum Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام موزه پرادو بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

موزه-پرادو-مادرید

موزه پرادو در خیابان «پسئو دل پرادو» (Paseo del Prado) واقع شده و شاهکارهایی از استادان بی‌بدیل اروپایی مانند «ولاسکِز»، «گویا»، رافائل، «روبنس» و «بوش» را در ساختمانی قرن هجدهمی به سبک نئو کلاسیک به نمایش می‌گذارد. این ساختمان از سال ۱۸۱۹ به عنوان موزه استفاده می‌شود. در مجموعه حاضر در موزه بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه وجود دارد. شاید بتوان ادعا کرد که منسجم‌ترین مجموعه از نقاشی‌های اسپانیایی در جهان را می‌توان در موزه پرادو پیدا کرد. موزه پرادو، مهم‌ترین موزه‌ای است که در تور اسپانیا باید از آن بازدید کنید.

این موزه برای اولین بار در ۱۰ نوامبر سال ۱۸۱۹ افتتاح شد و نامش از محله‌ای که در آن قرار دارد گرفته شده است. در این منطقه سابقاً باغ‌هایی وجود داشت که به پرادو یا علفزار شهرت داشتند. ملکه اسپانیا در آن زمان شیفته موزه لوور پاریس شده و می‌خواست مجموعه‌ای عظیم را در کشور خود به نمایش بگذارد. نتیجه این عمل وی چندین هزار اثر هنری است که امروزه شاهد آن هستیم. البته در عصر حاضر تمهیداتی صورت گرفت تا بتوان گستره وسیع‌تری از آثار را به نمایش گذاشت. طی جنگ‌های داخلی اسپانیا تمام آثار ارزشمند موزه به وسیله کیسه‌های شن در زیرزمین ساختمان محافظت می‌شدند.

شاید بتوان معروف‌ترین تابلوی موجود در موزه را «ندیمه‌ها» اثر ولاسکز دانست که شاهزاده مارگاریتا و دو بانوی منتظر به همراه خود هنرمند با قلمویی در دست را به تصویر می‌کشد. یکی دیگر از نقاشی‌های معروف این هنرمند شهیر، تابلوی «پیروزی باکوس» خدای رومی‌ها است.

موزه-پرادو-مادرید-اسپانیا

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.