معبد دبود مادرید

Temple of Debod Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام معبد دبود بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخ ساخت معبد دبود مادرید به ۲۲۰۰ سال قبل در قرن دوم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و فرعون بطلمیوس چهارم آن را پی ریزی کرد. محل سابق این سازه در شهر کوچکی به نام دبود در کرانه رود نیل در جنوب مصر بود. این معبد را وقف الهه ایسیس و خدای آمون ساختند. در قرن ۶ میلادی بعد از تغییر مذهب نوبیا به مسیحیت، معبد را مهر و موم نموده و رها کردند.

در سال ۱۹۶۱ مصر شروع به ساخت سدی به نام «آسوام» (Aswam) کرد و بسیاری از معابدی که در نزدیکی این منطقه بودند به خاطر خطر آب گرفتگی قطعه قطعه شده و به مکان‌های جدیدی منتقل گردیدند. از این میان ۴ معبد به کشورهای دیگر انتقال یافت که برای حفظ و نگهداری آن‌ها به مصر کمک کرده بودند: معبد «دندور» (Dendur) به آمریکا، «السیا» (Ellesiya) به ایتالیا، «تافا» (Taffa) به هلند و معبد دبود که به کشور اسپانیا منتقل شدند.

ساختمان دبود دوباره تکه تکه بر روی هم نصب شده و در سال ۱۹۷۲ آن را به روی عموم مردم باز کردند. در نصب دوباره معبد، جهت شرق به غرب آن را نیز رعایت کردند و برای درک بهتر بازدیدکنندگان از شکوه مکان این سازه، طرح‌های تزئینی و تاریخش، مدل‌هایی به همراه ویدئو و سایر فایل‌های صوتی تصویری به نمایش در می‌آید.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.