کاخ سلطنتی مادرید

Royal Palace Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام کاخ سلطنتی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

کاخ سلطنتی در محل آلکازار قدیمی که در سال ۱۷۳۴ توسط آتش سوزی ای در عید کریسمس نابود شده بود، ساخته شد. فیلیپ پنجم که پادشاه آن دوران بود تصمیم گرفت تا برای سلسه ی پادشاهی خود کاخی درست کند بنابراین یکی از طراحان معروف ایتالیایی را انتخاب کرد و این کار را به او سپرد. تمام این قلعه از سنگ و اجر ساخته شد تا دیگر هیچ آتشی نتواند به آن آسیب برساند.

فضای داخلی کاخ سلطنتی

در دکوراسیون داخلی این کاخ از مواد و کالاهای گران قیمت و منحصر بفردی استفاده شده است. برای مثال: سنگ مرمر اسپانیایی، گچ کاری های بی نظیر، درها و پنجره های چوبی زیبا و آثار هنری از افراد بزرگ، قسمتی از تزییات داخلی کاخ را تشکیل می دهند. البته دکوراسیون این کاخ در طول زمان توسط هنرمندان مختلفی تغییر داده شده است.

کاخ سلطنتی دارای یک حیاط مرکزی داخلی و حیاط دیگری در جنوب آن است که به عنوان ورودی در نظر گرفته می شود. کل کاخ سلطنتی مادرید در ۱۳ هکتار بنا شده است و ۸۷۰ پنجره، ۲۴۰ بالکن و ۴۴ راه پله دارد، این بنا، نمای زیبایی به کلیسای جامع آلمودنا دارد و به عنوان یکی از برترین کاخ های اروپا شناخته می شود.

در داخل این کاخ، قسمت زرهی سلطنتی وجود دارد که  داخل آن، اشیای قرن پانزدهمی نگهداری می شود که شامل زره هایی که برای پادشاه چالز پنجم و فیلیپ دوم ساخته شده بوده، هم می شود. متاسفانه بخشی از این قسمت در طی جنگ های داخلی اسپانیا از بین رفته است. یکی دیگر از قسمت های جذاب این بنا، داروخانه ی سلطنتی است که در آن گیاهان دارویی، داروها و نسخه هایی که برای اعضای خانواده ی سلطنتی نوشته شده بوده، نگهداری می شود.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.