فواره سیبلس مادرید

Fuente de Cibeles Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام فواره سیبلس بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

میدان سیبلس زیباترین و باشکوه‌ترین میدان مادرید به شمار می‌رود که با آب‌نماها و فواره‌های مرمری چشم‌اندازی فوق‌العاده به مرکز شهر اسپانیا بخشیده است. میدان و فواره سیبلس در نزدیکی خیابان‌های گران ویا، پرادو و آلکالا قرار دارد و قدمت آن به سال 1782 میلادی می‌رسد. فواره زیبایی که در این میدان وجود دارد نیز بین سال‌های 1777 تا 1782 به دست ونتورا رودریگز ساخته شده است و در حال حاضر یکی از نمادهای شهر مادرید به شمار می‌رود.

نام میدان و فواره سیبلس از سیبلس، الهه باروری و طبیعت رومی‌ها گرفته شده است. این آب‌نما تندیسی به سبک نئو کلاسیک دارد و الهه سیبلس را در حالی که در یک ارابه نشسته و دو شیر آن را می‌رانند، نشان می‌دهد. در اطراف میدان و فواره سیبلس نیز ساختمان‌های برجسته‌ای مانند بانک اسپانیا و کاخ سیبلس وجود دارند که در سفر به اسپانیا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

کاخ ارتباطات نیز که نمای آن به کلیسا شباهت بسیاری دارد توسط آنتونیو پالاسیوس ساخته شده است.این بنا یکی از زیباترین بناهای اطراف میدان سیبلس است که به عنوان شعبه مرکزی اداره پست ساخته شده بود، اما امروزه محل استقرار شورای شهر به شمار می‌رود.

نورپردازی ساختمان‌ها و آب نمای میدان و فواره سیبلس در شب چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد که لذت قدم زدن در آن را دو چندان می‌کند. این میدان در شب شلوغ‌تر از روز است و محل مناسبی برای قدم زدن و لمس زندگی شبانه مردم اسپانیا به شمار می‌رود.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.