دروازه خورشید مادرید

Puerta del Sol Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام دروازه خورشید بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

دروازه خورشید مادرید در واقع یک میدان بوده که از مهم ترین نقاط شهر مادرید به حساب می آید و در صفر کیلومتر شبکه شعاعی جاده اسپانیا قرار گرفته، این مکان مقیاسی برای انداره گیری مسیرهای مهم اسپانیا می باشد. یک تخته سنگ در بخشی از کف پوش این میدان معروف قرار دارد که صفر کیلومتر بر روی آن حک شده است.

در بخش شمالی میدان دروازه خورشید مادرید، مجسمه خرسی با ابعاد قابل توجه در حال میوه خوردن از درخت توت فرنگی وجود دارد که توجه گردشگران تور مادرید را به خود معطوف کرده، همچنین در بخش جنوبی هم مجسمه شاه کارلوس سوم سوار بر اسب قرار گرفته که هر دو از مظاهر اشرافی اسپانیا محسوب می شوند.

این میدان در گذشته محل یکی از دروازه های شهر مادرید بوده که مزین به تصویر خورشید بود و شکل ظاهری آن در سال های 1854 تا 1860 طراحی شده است. میدان دروازه خورشید یا میدان سول دارای ساعتی می باشد که هرساله مردم مادرید در این مکان سال نو را آغاز می کنند و طبق آیین سنتی خود، همزمان با صدای زنگ 12 حبه انگور می خورند. بسیاری از افراد بومی و حتی توریست ها در این جشن بزرگ به رقص و پایکوبی می پردارند.

وجود تعداد بی شمار مغاره ها در اطراف میدان دروازه خورشید مادرید، نشان از اهمیت بالای آن می دهد. کافه ها و رستوران های باکیفیتی که در این میدان قرار دارد، نظر گردشگران تور مادرید را به خود جلب کرده و آن ها می توانند نوشیدنی ها و غذاهایی متنوع و لذیذ را در آن ها میل کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم یکی از قدیمی ترین کلیساهای مادرید که "سان خینس د آریس" نامیده می شود نیز در میدان دروازه خورشید مادرید قرار دارد و گردشگران تور اسپانیا می توانند از آن بازدید کنند.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.