دروازه آلکالا مادرید

Puerta de Alcalá Madrid

یکی از شهرهای مهم و محبوب اسپانیا که بین مسافران تور اسپانیا طرفداران زیادی دارد، مادرید است که کلان شهری مدرن می باشد و در آن جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. گردشگران و علاقه مندان به تور اسپانیا می توانند در شهر مادرید به معنای واقعی ، اسپانیا را مشاهده کنند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری مادرید به نام دروازه آلکالا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

زمانی که کارلوس سوم به اسپانیا آمد، در ۹ دسامبر سال ۱۷۵۹ با شکوه خاصی وارد مادرید شد. وی از دروازه شهر بسیار ناراضی بود و اعتقاد داشت که اصلاً متناسب با حضور مهم یک چهره سلطنتی نیست. او درخواست دروازه‌ای بسیار مجلل‌تر را کرد و از معماران دعوت شد تا طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند. علیرغم آن که معماران برجسته زیادی در این رقابت شرکت داشتند اما در نهایت طرح یک معمار ایتالیایی به نام "فرانسیسکو ساباتینی" مورد قبول واقع شد. در سال ۱۷۶۴ دروازه آلکالای سابق تخریب شد و کار بر روی دروازه جدید آغاز گشت. دروازه بعدی در سال ۱۷۶۹ به پایان رسید ولی رونمایی رسمی از آن در سال ۱۷۷۸ صورت گرفت.

در این دروازه نئو کلاسیکی ۱۹.۵ متری ساخته شده از جنس گرانیت، سه طاق نیم دایره و دو گذرگاه مستطیلی در کناره‌ها وجود دارد. برای تزئین نمای آن از تندیس‌های هنرمندانی چون «فرانسیسکو گوتیِرز» (Francisco Gutiérrez) و «روبرتو میچل» (Roberto Michel) استفاده شد و در بالای هر طاق نیز سر یک شیر سنگی به چشم می‌خورد. بخش بیرون زده مرکزی دروازه، پلاکی دارد که تاریخ رونمایی رسمی از آن توسط شاه کارلوس سوم را گرامی می‌دارد. چهار کودکی که بالای این دروازه دیده می‌شوند نمادی از عدالت، اعتدال، شهامت و ملاحظه کاری هستند.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور مادرید یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.