دره گل ها ایروان

Tsaghkadzor

ایروان، معروف ترین و مهم ترین شهر در ایروان است که پایتخت این کشور نیز می باشد، ایروان از شهرهای تاریخی در دنیا است که قدمت آن به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح باز می گردد. در این شهر مکان های تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد که توجه بسیاری از توریستهای خارجی را به سمت خود جذب کرده است. دره گل ها یکی از جاذبه های گردشگری ایروان است که مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران تور ارمنستان قرار می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه آژانس راه و رسم سفر باشید.

دره-گل-ایروان-ارمنستان

در فاصله 50 کیلومتری ایروان، در ناحیه شمالی شرق آن شهری وجود دارد به نام تساغکادزور که در زبان ارمنی دره گل معنی می دهد که نزد علاقه مندان به تور ایروان بیشتر با همین نام مشهور شده است. در شهر تساغکادزور پیست اسکی در ارتفاع 1750 متری از سطح زمین وجود دارد که در دوران شوروی سابق در سال 1967 میلادی احداث شد که پس از سالها در سال 2008 مورد بازسازی قرار گرفت. تله سیژ آن از چهار ایستگاه تشکیل شده است که گردشگران و مسافران تور ایروان می توانند تا قله کوه و ارتفاع 2819 متری آن پیش بروند. شهر دره گل بعد از ایروان، تنها شهری است که بیشترین هتل های شیک و اقامتگاه های زیبا را در خود جای داده است و هتل های معروفی مثل هتل ماریوت در این شهر شعبه دارند تا بتوانند به توریست هایی که در زمستان و یا تابستان به این ناحیه سفر می کنند خدمت رسانی کنند.

علاوه بر جاذبه های تفریحی این شهر مانند دیگر شهرهای ارمنستان دارای جاذبه های مذهبی نیز می باشد. صومعه کچاریس که قدمت آن مربوط به قرن 11 و 13 می باشد در این شهر قرار دارد. 

دره-گل-ایروان