حمام های حراراتی تفلیس

Tbilisi thermal baths

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام حمام های حرارتی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.


حمام‌های گوگردی تفلیس در بافت قدیمی شهر و محله‌ی آبانتوبانی قرار دارند. این حمام ها در زمان امپراطوری روسیه چهره های مشهوری مانند پوشکین و دوماس را دیده اند. در آن زمان حدود 63 حمام در این منطقه وجود داشت و اکنون فقط 5 حمام با سطوح مختلف دیده می شود. این حمام ها به 1500 سال پیش باز می گردد. نکته جالب اینجاست که شما می توانید از حمام های عمومی و محلی لذت ببرید ، یا می توانید حمام اختصاصی خود را با هزینه کمی داشته باشید. این منطقه از حمام ها به راحتی از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل دسترسی است که دارای تعدادی حمام کوچک است.

این حمام ها در گذشته نه تنها به منظور درمان بلکه برای تفریح و همچنین برگزاری جشن ها و دورهمی های مهم نیز مورد استفاده قرار می گرفته و حتی مادر شوهرها تازه عروس هایشان را از نظر زیبایی در این مکان مورد ارزیابی قرار می داده اند و این منطقه جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های تفلیس شناخته می شود و خیابان روستاولی معروف که طویل ترین خیابان در زمان شوروی سابق بشمار می رفته است ، محل سالن اپرا و باله تفلیس ، مرکز پارلمان گرجستان و نیز جایگاه بسیاری دیگر از بناهای باشکوه در این شهر است و جالبه که در دیگر شهرهای گرجستان مثل باتومی نیز خیابانی را بنام روستاولی نامگذاری کرده اند .

در ضمن در بحث معماری این حمام ها باید بگوییم که بنای این حمام ها به سبک شرقی کلاسیک ساخته شده و سقف آنها گنبدی شکل است که در مرکز آن شیشه ای برای عبور نور قرار دارد و همین نوع معماری تاثیر بسزایی در محبوبیت آن داشته است و اینکه شهرت حمام های سولفور تفلیس به قدری است که افراد مهمی همچون الکساندر دوما و الکساندر پوشکین نیز آنها را بهترین تجربه های عمر خود نامیده اند و پیشنهاد می کنیم از دستش ندهید ، ضمنا این حمام ها دو بخش عمومی و خصوصی را دارا هستند که حمام های عمومی حوضچه و حمام های خصوصی به شکل وان های مجزا می باشند که هزینه ای به مراتب بالاتر دارند و اینکه می توان با پرداخت هزینه بیشتر از خدمات ماساژ و ... نیز بهره ببرید.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.