کلیسای سامبا تفلیس

cathedral of sameba

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام کلیسا سامبا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

کلیسا سامبا یکی از کلیساهای بزرگ در شهر تفلیس است طرفداران زیادی از ارتدکس مسیحیت را به سمت خود کشیده است به علاوه مکانی دیدنی و یکی از جاذبه های اصلی شهر تفلیس برای گردشگران تور تفلیس می باشد. کلیسای جامع تثلیث تفلیس به مناسبت دوهزارمین سالگرد میلاد مسیحیت و 1500 مین سالگرد به رسمیت شناخته شدن ارتدکس شروع به برنامه ریزی ، طراحی و ساخته شدن کرد .

برای ساخت این بنای عظیم فراخوان طرح داده شد و حدود 100 طرح برای بررسی ارایه شد اما هیچ یک از طرح ها تایید نشد اما در نهایت طرح آرچیل میندیاشویلی مورد تایید قرار گرفت و اقدام به ساخت آن شد .این کلیسا در سال 1995 شروع به ساخت شد و در سال 2004 پروژه ساخت کلیسا به اتمام رسید و در حال حاضر حدود 15 سال است که مکانی اصلی برای ارتدکس گرجی می باشد . ظرفیت این کلیسا حدود 15هزار نفر می باشد . معماری این کلیسا ترکیبی از مراحل مختلفی از تاریخ گرجی به همراه سبک های سنتی مذهبی گرجی و معماری بیزانس را داراست .

جالب است بدانید که کلیسای جامع تثلیث یا سامبا یک گنبد مخروطی شکل به همراه 8 ستون دارد که از جنس طلا می باشد و ارتفاع از پایین گنبد تا سر سلیب 7.5 متر می باشد همچنین ارتفاع این کلیسا 97 متر  می باشد که به عنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان است و جز سومین کلیساهای ارتدکس در سطح جهان می باشد.

عظمت کلیسای جامع تثلیث شامل 9 کلیسای کوچک است ، همچنین در طبقات پایین نیز 5 کلیسای کوچکتر وجود دارد که در هر بخش للیسا برنامه ریزی های خاصی انجام شده است.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.